لذت‌بخش کردن محیط کار

5 استراتژی برای لذت‌بخش کردن محیط کار و شادتر بودن در هنگام کار

شاید در تصور شما اهمیت دادن به خود و نیازهای شخصی فقط در فیلم‌ها و یا توسط یک قشر خاص از مردم که فعالیت‌هایی مانند یوگا، حمام طولانی و سکوت و مراقبه دارند انجام می‌گیرد. در صورتی که این تنها یک نوع خاص از توجه به خود است. جالب است بدانید که در فضاهای پرتنشی مانند محیط کار و اداره راه‌کارهایی وجود دارد که باعث لذت‌بخش کردن محیط کار می‌شود. شاد بودن در محیط کار می‌تواند روزمرگی و یکنواختی فضا را هموار کند.

کارمند شادتر؛ نتیجه بهتر

طبق مطالعه‌ای که در سال 2014 توسط دانشگاه Warwick انجام گرفته است، راندمان کارمندان شاد 12 درصد بیشتر از افراد عادی است. اگر شما در محیط کار خود احساس خوشحالی نمی‌کنید، سعی کنید که روند یکنواخت آنجا را با 5 فعالیت کوچکی و سریعی که ما به شما پیشنهاد می‌دهیم تغییر دهید.

1. میان وعده سالم

آجیل

شما هم وقتی گرسنه هستید کنترلی روی اعصاب خود ندارید و بداخلاق می‌شوید؟ زمانی که انرژی شما کم یا تمام شد با چند دانه آجیل، میوه خشک‌شده و یا هر خوراکی کم‌ضرر و مقوی شکم خود را سیر کنید.

2. در زمان ناهار کاری که دوست دارید را انجام دهید

کتاب بخوانید، با گوشی خود بازی کنید، با کسی که دوستش دارید صحبت کنید یا اصلاً هیچ کاری کنید. در روزهای مختلف در زمان استراحت و ناهار کاری را انجام دهید که از همه بیشتر دوست دارید.

3. گروهی پیاده روی کنید

گروهی قدم بزنید اما در خصوص کار و شایعات پیرامون همکاران خود صحبت نکنید. گفتگو را در سطح موضوعاتی مانند برنامه آخر هفته، فیلمی که قرار است ببینید و … حفظ کنید.

4. یک مجموعه کوچک از لگو روی میزتان نگه دارید

لگو

شما گاهی به چند چیز کوچک، مانند لگو که تفریحات سالم به‌حساب می‌آید برای حواس‌پرتی نیاز دارید. ذهن خودتان را با معماهای کوچکی مانند آن به چالش بکشید.

5. هم تیمی پیدا کنید

شما ممکن است که از کار خود دل‌زده باشید، اما بدین معنی نیست که همه جنبه‌های کار شما کسل‌کننده است. عضو تیمی برای یک پروژه گروهی شوید، چیز جدیدی یاد بگیرید و چشم‌انداز خود را به‌روز کنید.

 

در این مطلب پنج استراتژی برای لذت‌بخش کردن محیط کار را ذکر کردیم ، شما از چه راه‌کارهایی در محیط کارتان استفاده می‌کنید تا شرایط را برای خودتان لذت بخش کنید؟

امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar Pemidi گفت:

    به به چه وبسایت خوشگلی

  2. Avatar محمدرضا پناهی گفت:

    مطلب کاربردی و خوبی است. ممنونم از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.