مدیتیشن سکوت

مدیتیشن سکوت را به طور مداوم در محیط‌های خلوت برای آرامش درونی انجام دهید

راه‌های زیادی برای مدیتیشن وجود دارد اما یکی از بهترین مدیتیشن‌ها، مدیتیشن سکوت است. مدیتیشن سکوت باید به صورت مداوم انجام شود و در واقع روزی چند دقیقه سکوت عمدی است. این عمل به گونه ای است که به شما این امکان را می‌دهد که از سر و صدا و حواس پرتی‌ها جدا شوید. نحوه عملکرد این روش در واقع به این صورت است که بخش‌های از مغز که مسئول صحبت کردن گوش دادن هستند در حالت استراحت قرار خواهند گرفت. این ترفند برای بدست آوردن آرامش بیشتر در روز بسیار کاربردی خواهد بود.

سکوت و آرامش مطلق می‌تواند حس بسیار خوبی در یک روز بسیار شلوغ باشد. مدیتیشن سکوت می‌تواند در صبح زود در میان صدای پرندگان و نسیم صبحگاهی انجام شود. این مدیتیشن دارای ۴ مولفه است که شامل بستن دهان، بستن چشم‌ها، بستن گوش‌ها و تمرکز بر روی سکوت است. این سکوت متناوب و مطلق تاثیر خوبی بر روح و روان همه‌ی افراد خواهد داشت و لازم است که هر روز صبح یا هر شب پس از پایان یک روز کاری انجام شود. در واقع با اینکار شما به مغزتان فرصت استراحت خواهید داد و ذهنتان را از هر مشغله و فکری آزاد خواهید کرد.

کافی است تا بنشینید یا دراز بکشید، سپس دم و بازدم منظمی داشته باشید و بر روی نفس‌های خود تمرکز کنید. این حالت با تکرار روزانه تاثیر خوبی خواهد داشت و کم کم یاد می‌گیرید که ذهن خود را از هرگونه مشغله‌ای آزاد کنید و آرامش مطلق را در یک اتاق ساکت تجربه خواهید کرد. مدیتیشن سکوت تاثیر بسیار خوبی بر زندگی شما خواهد داشت و به تدریج شاهد آرامشی درونی خود در زندگی خواهید بود. شما عزیزان پس از تجربه مدیتیشن سکوت می‌توانید نظرات و احساس خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: یوگا برای مبتدیان : آنچه که باید قبل از شروع کلاس‌های یوگا بدانید!
بیشتر بخوانید: یوگای گرم و ده نکته مهم که هر نوآموز آن باید آن‌ها را بخواند
بیشتر بخوانید: 10 حرکت برتر یوگا که تسکین‌دهنده درد کمر است را بشناسید

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.