در جستجوی فریده

مستند در جستجوی فریده از بین بسیاری از فیلم های برتر ایرانی سال، نماینده اسکار 2020 شد!

به تازگی خبری در راستای حضور مستند ایرانی در جستجوی فریده در مراسم اسکار 2020 منتشر شده است. مستند در جستجوی فریده به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی نماینده ایران در اسکار سال آینده خواهند بود. این فیلم مستند از بین 70 فیلم اکران شده انتخاب شده و که می توان به فیلم‌هایی چون مغزهای کوچک زنگ زده به کارگردانی هومن سیدی، بمب، یک عاشقانه به کارگردانی پیمان معادی، سرو زیر آب به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر، آشغال‌های دوست داشتنی به کارگردانی محسن امیریوسفی، قصر شیرین به کارگردانی رضا میرکریمی، در جستجوی فریده به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی، عرق سرد به کارگردانی سهیل بیرقی، متری شش و نیم به کارگردانی سعید روستایی، سرخ پوست به کارگردانی نیما جاویدی و شبی که ماه کامل شد به کارگردانی نرگس آبیار اشاره کرد. در نهایت انتخاب اعضای هیئت که متشکل از فرشته طائرپور (تهیه‌کننده)، فاطمه معتمدآریا (بازیگر)، ابوالحسن داودی (کارگردان)، تورج منصوری (فیلمبردار)، رسول صدرعاملی (کارگردان)، امیر اثباتی (طراح صحنه)، مرتضی رزاق کریمی (تهیه‌کننده) و مهرزاد دانش (منتقد) بود، مستند در جستجوی فریده بوده است.

مستند در جستجوی فریده

در جستجوی فریده

شایان ذکر است که از میان فیلم‌های موفق ذکر شده 3 فیلم در ابتدا انتخاب شده بودند که باید به سه فیلم قصر شیرین به کارگردانی رضا میرکریمی، در جستجوی فریده به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی و متری شش و نیم به کارگردانی سعید روستایی اشاره کنیم و در نهایت ظاهرا مستند در جستجوی فریده بهترین نماینده ایران برای اسکار سال آینده بوده است. البته این انتخاب برای همه کمی عجیب و نادرست بود و بسیاری معتقد بودند که فیلم‌های لیست از کیفیت داستان های بهتری برخوردار بودند و گزینه‌های بهتری برای حضور در اسکار وجود داشت.

البته این موضوع باعث اعتراض برخی کاربران شد زیرا فیلم‌هایی چون شبی که ماه کامل شد، متری شش و نیم، مغزهای کوچک زنگ زده و دیگر موارد این چنینی از محبوبیت بالایی در بین مردم برخوردار بودند در حالی که مستند در جستجوی فریده برای مردم زیاد شناخته شده نبوده است. البته این مستند در جشنواره‌هایی چون کن، ونیز و برلین نیز نتوانسته حضور پیدا کند و نظر داوران را به خود جلب نماید در نتیجه احتمال موفقیت آن در اسکار نیز کم خواهد بود.

ماجرای این مستند این است که فریده زنی 40 ساله بوده و در کودکی در مشهد رها شده و در نهایت به شیرخوارگاه منتقل شده است. فریده وقتی به 1 سالگی رسید توسط یک زوج هلندی به فرزند خواندگی پذیرفته شده و با خانواده جدیدش به هلند رفت. در نهایت او در 40 سالگی تمامی موانع را پشت سر می‌گذارد تا به دنبال خانواده‌اش بگردد و با سه خانواده‌ای روبرو می‌شود که فرزندان خود را گم کرده اند. به هر حال امیدواریم که این مستند به عنوان نماینده‌ای از ایران خوش بدرخشد و بتواند برنده اسکار سال 2020 باشد.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar masum گفت:

    انصافا انتخاب مسخره ای بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.