مواد غذایی ضد پیری

مواد غذایی ضد پیری که باعث درخشش و مقاومت پوست شما خواهند شد!

آیا تا به حال این جمله را شنیده اید که “زیبایی از درون انسان بیرون می‌آید”؟ این بدان معنی است که آنچه که می‌خوریم واقعاً مهم است و نه تنها بر جسم بلکه بر ظاهرمان نیز تاثیر زیادی دارد. در نتیجه نیازی به کرم‌های گران قیمت برای جوانسازی پوست نخواهد بود و برای طراوت و شادابی پوستتان کافی است تا سری به آشپزخانه بزنید.غذاهایی که حاوی آنتی اکسیدان، ویتامین‌های C ، D ، E ، K و کمپلکس B و همچنین کولین و اسید فولیک هستند، همه در تغییر بدن شما در سطح سلولی بسیار مفید هستند و باعث ایجاد درخشش واقعی پوست می‌شوند. این مواد غذایی ضد پیری ، سالم و خوشمزه بوده و همچنین خطر ابتلا به سرطان و سایر بیماری‌ها را کاهش می‌دهد و همچنین از بیماری قلبی عروقی جلوگیری می‌کند.

مواد غذایی ضد پیری برای درخشش پوست

پوست بزرگترین ارگان بدن است و اگر می‌خواهید به سلامت پوست خود اهمیت دهید در قدم اول باید رژیم غذایی خود را بهبود ببخشید. در ادامه مواد غذایی ضد پیری را در اختیارتان قرار خواهیم داد که بسیار خوشمزه هستند و به سلامت بدن شما کمک زیادی خواهند کرد.

آووکادو

مواد غذایی ضد پیری

آووکادو دارای چربی زیادی است که در واقع چربی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند و حاوی چربی کاملا سالم است. آووکادو به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. مصرف مقدار زیادی آووکادو باعث نرمی لطافت بیشتر پوست می‌شود. آووکادو از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت می‌کند و یک ماده غذایی سالم دارای ویتامین E و C است. این ماده غذایی از پوست در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت خواهد کرد.

شکلات تلخ

مواد غذایی ضد پیری

چندین مطالعه مشخص کرده اند که پودر کاکائو در بعضی از آنتی اکسیدان‌های خاص، در مرطوب شدن پوست نقش دارند. اگر هر روز کمی شکلات تلخ بخورید، خواهید فهمید پوست شما کمتر خشک و پوسته پوسته خواهد شد و در برابر آفتاب سوختگی در طولانی مدت مقاومت بیشتری خواهد کرد. یکی دیگر از فواید خوردن کاکائو این است که جریان خون را بهبود می‌بخشد. بهتر است که شکلات تلخ تا حداقل 70٪ مصرف کنید. این باعث می‌شود که ماده غذایی شما سالم تر و بدون قند اضافی باشد.

گوجه فرنگی

مواد غذایی ضد پیری

چه گوجه فرنگی تازه، چه پخته شده یا سس گوجه فرنگی، می‌تواند ستاره درخشان یک بشقاب باشد. هنگامی که گوجه فرنگی می‌خورید در واقع مقدار کافی ویتامین C دریافت می‌کنید که به جلوگیری از پوسته پوسته شدن پوست کمک می‌کند. گوجه فرنگی حاوی همه کاروتنوئیدهای اصلی از جمله بتاکاروتن، لوتئین و لیکوپن است. این آنتی اکسیدان‌های قدرتمند، پوست را از آسیب آفتاب محافظت می‌کنند. نکته جالب تر این است که برای جذب کامل کاروتنوئیدها در رژیم غذایی خود، بهتر است با نوعی چربی خورده شود. برای مثال بهتر است گوجه را با آووکادو، پنیر یا روغن زیتون مصرف کنید.

گردو

گردو

گردو دارای اسید چرب است که بدن ما به این اسید چرب احتیاج دارد و از این چربی به عنوان ساختمان غشای سلول‌های سالم استفاده می‌کند. در نتیجه از آنجا که ما آن‌ها را در داخل ایجاد نمی‌کنیم، لازم است تا امگا 3 و امگا 6 را از مواد غذایی دریافت کنیم. منبع عالی دیگر EFA‌ها ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون و شاه ماهی است. ما گردو را برای EFA‌های شما توصیه می‌کنیم زیرا آن‌ها همچنین حاوی آنتی اکسیدان‌های دوست داشتنی پوست، ویتامین E، ویتامین C و سلنیوم و همچنین 4-5 گرم پروتئین هستند.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین

بتا کاروتن نوعی آنتی اکسیدان از گروه کاروتنوئید است که در واقع می‌تواند از پوست شما در برابر آسیب آفتاب محافظت کند و سیب زمینی شیرین منبع بسیار غنی از آن است. اگر قصد دارید در مدت زمان زیادی در خارج از خانه باشید، نمی‌توانید مدام از ضد آفتاب استفاده کنید، اما می‌توانید یک رژیم غذایی سرشار از بتاکاروتن داشته باشید که باعث افزایش مقاومت پوست در برابر اشعه خورشید می‌شود. جلوگیری از آفتاب سوختگی، نه تنها به این دلیل خطر ابتلا به سرطان پوست، بلکه به دلیل احتمال مرگ سلولی بسیار مهم است. مرگ سلولی باعث خشکی و چروک پوست می‌شود. خوردن سیب زمینی شیرین می‌تواند از چنین اتفاقاتی جلوگیری نماید.

بدون امتیاز

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.