مکان‌های رؤیایی

مکان‌های رؤیایی و واقعی که لوکیشن اصلی فیلم‌های تخیلی و ترسناک بوده‌اند

در فیلم‌ها و انیمیشن‌ها مکان‌هایی رؤیایی و عجیب را می‌بینیم که گمان می‌کنیم هرگز این مکان‌ها وجود ندارند و ساختگی هستند. گاهی هم‌آرزو می‌کنیم که کاش لوکیشن فیلم‌برداری برخی فیلم‌ها واقعی باشند تا بتوانیم آن مکان‌های رؤیایی را از نزدیک ببینیم. در این مطلب قصد داریم تا تعدادی از این مکان‌های رؤیایی و عجیب که واقعی هستند و در فیلم‌ها دیده‌ایم را معرفی کنیم و قطعاً از دیدن تصاویر این مکان‌های رؤیایی به وجد خواهید آمد. درواقع قصد داریم تا لوکیشن های اصلی فیلم‌برداری فیلم‌ها اعم از Game of Thrones و ارباب حلقه‌ها و دیگر فیلم‌های این‌چنینی را به نمایش بگذاریم و باید بدانید که این مکان‌های عجیب و رؤیایی کاملاً واقعی هستند.

معرفی مکان‌های رؤیایی و واقعی فیلم‌ها

Shire در فیلم ارباب حلقه‌ها

Shire در فیلم ارباب حلقه‌ها

Shire یک روستای کوچک بوده که برای فیلم‌های مختلفی از این لوکیشن استفاده‌شده است. همچنین این روستا یکی از پراستفاده‌ترین لوکیشن ها برای فیلم سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها بود و مکانی باورنکردنی است. این روستا در نیوزلند است و واقعاً ممکن نیست که باور کنید این مکان واقعی است و در نقطه‌ای از زمین وجود دارد. در روستای Shire خانه‌هایی کوچک و ویلایی وجود دارد که در فیلم ارباب حلقه‌ها محل زندگی Hobbit بود. شما نیز می‌توانید به این مکان سر بزنید و خود را یک Hobbit فرض کنید.

Winterfell در فیلم Game Of Thrones

Winterfell در فیلم Game Of Thrones

اگر شما هم جزو طرفداران سریال محبوب Game of Thrones هستید قطعاً مکان‌ها و قلعه‌هایی عجیب را مشاهده کرده‌اید. شاید گمان کنید این مکان‌ها و این طبیعت بکر در فیلم، هرگز واقعی نباشند اما باید بگوییم که این‌طور نیست. Winterfell یکی از لوکیشن های اصلی فیلم Game of Thrones بود که مکانی واقعی است و درواقع بیشتر صحنه‌های داخلی قلعه و عکاسی‌ها در قلعه‌ای در ایرلند شمالی انجام شد. Winterfell سریال Game of Thrones درواقع قلعه‌ای در ایرلند شمالی است که می‌توانید به آنجا سر بزنید.

Arendelle در انیمیشن Frozen

Arendelle در انیمیشن Frozen

Arendelle درواقع محل زندگی دو شخصیت اصلی انیمیشن Frozen بود. این منطقه که با داشتن کوه‌های برفی و رودخانه وسیع احساس سرما را به بیننده منتقل می‌کند، به‌عنوان محل زندگی ملکه‌ی برفی انتخاب شد. این منطقه در نروژ واقع‌شده است و مکان کوچکی بوده که فقط چند خانه را در اطراف رودخانه جای‌داده است. بقیه‌ی محیط کاملاً طبیعی و جنگلی است و جایی بکر برای سفر خواهد بود.

Neverland در فیلم پیترپن

Neverland در فیلم پیترپن

باید بگوییم که Neverland در فیلم Peter Pan درواقع در ویتنام است. Neverland در این فیلم درواقع مکانی جادویی است که افراد این منطقه هرگز رشد نمی‌کنند اما این مکان یک مکان واقعی است. خلیج Halong در ویتنام همان مکان جادویی است که محلی بسیار زیبا و باورنکردنی بوده و نظر بسیاری را به خود جلب کرده است.

شهر Dorns در فیلم Game of Thrones

شهر Dorns در فیلم Game of Thrones

در سریال Game of Thrones با فیلم‌برداری از مکان‌های واقعی تصویر دیگری از زندگی به نمایش گذاشته شد و شاهد مکان‌های رؤیایی و جدید زیادی بوده‌ایم. یکی از این مکان‌ها شهر Dorns در فیلم است که از آب‌وهوای خوبی برخوردار بوده و بهترین شرایط جوی را دارد. در فیلم هم این منطقه از تمام مناطق دیگر خوش آب‌وهواتر است و موقعیت بهتری دارد. باید بگوییم که این مکان کاملاً واقعی است و در واقعیت Water Gardens در سویل اسپانیا است.

قلعه‌ی سیندرلا و زیبای خفته

قلعه‌ی سیندرلا و زیبای خفته

قلعه‌ی سیندرلا و زیبای خفته درواقع یک قلعه‌ی واقعی است که قطعاً شاهزاده‌های آن را پیدا نخواهید کرد. این قلعه تبدیل به نماد کمپانی دیزنی شده است و یکی از معماری‌های جذاب دنیا محسوب می‌شود. قلعه‌ی سیندرلا و زیبای خفته از این قلعه الهام گرفته‌شده است. درواقع نام قلعه‌ی واقعی Neuschwantrein است که دیزنی این قلعه را تبدیل به قلمرو خودکرده و بر روی آن مانور می‌دهد. این قلعه بر روی یک کوه در استان باواریا، بزرگ‌ترین استان آلمان قرار دارد.

Hogsmeade در سری فیلم‌های هری پاتر

Hogsmeade در سری فیلم‌های هری پاتر

باید بگوییم که بخش عمده‌ی فیلم‌برداری دنیای اساطیری هری پاتر، در مکانی منحصربه‌فرد بوده که شاید گمان می‌کردید که این مکان ساختگی است. اما باید بگوییم که چنین مکانی واقعاً وجود دارد. اگر به Hogwarts وارد شوید قطعاً غرق در دنیای هری پاتر خواهید بود. زیرا هری پاتر این مکان جالب را به مکانی فانتزی و رؤیایی تبدیل کرده است.

سیاره Tatooine در جنگ ستارگان

سیاره Tatooine در جنگ ستارگان

اگر علاقه‌مند به فیلم‌های جنگ ستارگان باشید فضای تخیلی زیادی را مشاهده کردید که شاید یک درصد هم احتمال نمی‌دادید این مکان‌ها واقعی باشند. یکی از برجسته‌ترین مناطق جنگ ستارگان، سیاره ای به نام Tatooine بوده که بسیار به بیابان شبیه است. این سیاره درواقع شهر کوچک تونس در شمال آفریقا و جنوب مدیترانه بوده که به‌عنوان لوکیشن اصلی فیلم‌برداری جنگ ستارگان انتخاب‌شده است. درنتیجه اگر از تونس بازدید کنید ساختمان‌ها و مکان‌های شهر برایتان آشنا خواهند بود.

Pentos در فیلم Game of Thrones

Pentos در فیلم Game of Thrones

شهر پنتوس در فیلم Game of Thrones درواقع محلی است که عروسی دنریس و خال دروگو فیلم‌برداری شد. این محل درواقع در Malta اروپا قرار دارد و به Dwejra معروف است. این منطقه کاملاً به زیبایی اقیانوس دید دارد و در کنار دریای مدیترانه قرار گفته است. به‌طورکلی این مکان محل خوبی برای سفر خواهد و خاطراتتان از فیلم Game of Thrones را برایتان زنده خواهد کرد.

کوه‌های Hallelujah در فیلم آواتار

کوه‌های Hallelujah در فیلم آواتار

همان‌طور که می‌دانند فیلم آواتار یک فیلم کاملاً فضایی بود که نظر بسیاری را به خود جلب کرد. اما چگونه چنین لوکیشنی فضایی برای این فیلم پیدا شد؟ پاسخ این سؤال بسیار ساده است زیرا کوه‌های Hallelujah چین بهترین مکان برای ضبط فیلم‌های فضایی و تخیلی هستند. این مکان رؤیایی، واقعاً یک منطقه‌ی نفس‌گیر بوده و برای گردشگران بسیار معروف است. درنتیجه زمانی که وارد این منطقه می‌شوید احساس می‌کنید وارد سیاره‌ی دیگری شده‌اید.

روستای Ewok از جنگ ستارگان

روستای Ewok از جنگ ستارگان

روستای Ewok از جنگ ستارگان یکی از مکان‌های رؤیایی و واقعی بود که این مکان دارای کلبه‌های کوچکی در کنار هم است. نکته‌ی جالب این است که این کلبه‌ها بر روی درختان قرار دارند و محیطی جذاب و رؤیایی را ایجاد کرده‌اند. این مکان در کاستاریکا قرار دارد و می‌توانید از این منطقه بازدید کنید اما امکان اقامت در کلبه‌ها وجود نخواهد داشت. این مکان رؤیایی اصلاً شبیه به واقعیت نیست و اگر طرفدار جنگ ستارگان باشید و این محل را در فیلم دیده باشید، امکان ندارید باور کنید که چنین مکانی واقعی باشد.

آبشار Paradise در کارتون UP

آبشار Paradise در کارتون UP

همان‌طور که می‌دانید در کارتون UP پیرمردی به دنبال منطقه‌ای رؤیایی می‌گردد که در این کارتون نام این منطقه آبشار Paradise یا بهشت است. باید بگوییم که این مکان رؤیایی پیرمرد، یک مکان کاملاً واقعی بوده و نام اصلی آن آبشار Angel یا فرشته است که در ونزوئلا قرار دارد. این مکان رؤیایی به همان اندازه که در کارتون به آن اشاره شد، رؤیایی، زیبا و الهام‌بخش است. کمپانی Pixar چندین هفته را به بررسی این منطقه پرداخت تا انیمیشنی باورپذیر و واقعی را ارائه دهد.

شهر متروکه طراحی‌شده در بازی Silent Hill

منطقه‌ی طراحی‌شده در بازی Silent Hill

Silent Hill مجموعه‌ای از بازی‌های ویدئویی در ژانر وحشت است که در اوایل 2000 منتشر شد. این بازی‌ها شامل شهرها و محله‌های رهاشده و متروکه بود که از موجودات عجیب‌وغریب خزنده پر شدند. این منطقه درواقع یک شهر واقعی است که پنسیلوانیا نام دارد تمام محیط بازی از این شهر الهام گرفته‌شده است. این شهر زمانی پر از ساکنین بود اما به دلیل احداث معدن و آتش‌سوزی مداوم، مردم منطقه شهر را ترک کردند و اکنون این شهر متروکه شده است. این شهر متروکه اکنون کمی ترسناک شده که Silent Hill حس ترس این شهر متروکه را به خوبی به بیننده منتقل خواهد کرد.

امتیاز: 4.6 از 5 (8 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar محمدرضا پناهی گفت:

    مطلب خوبی بود من به شخصه لذت بردم. برای خودم جالب بودش.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.