داشتن ناخن سالم

راهکارهای کاربردی طبیعی برای داشتن ناخن های زیبا و سالم – با هم بخوانیم

این روزها  مدهای عجیبی در خصوص ناخن ها وجود دارد. اما همان‌طور که می‌دانیم، مد الزاما همیشه سلامت را مد نظر قرار نمی‌دهد. در این بخش سعی داریم تا راهکارهایی در خصوص سلامت و زیبایی ناخن، بدون نیاز به پرداخت هزینه بالای سالن‌های مانیکور، به شما پیشنهاد کنیم. با ما همراه باشید.

چگونه به طور طبیعی ناخن‌ های زیبایی داشته باشیم؟

داشتن ناخن سالم

برای داشتن ناخن های زیبا، نیازی به بازدید منظم از سالن‌های زیبایی ناخن‌ها یا تمام آن مواد شیمیایی زننده نیست. ترکیبی از یک رژیم غذایی متعادل و رعایت بهداشت شخصی مناسب، می‌تواند ارزشی بیش از یک سالن زیبایی داشته باشد.

1. استفاده از مرطوب کننده

داشتن ناخن سالم

هنگام استفاده از لوسیون‌ یا روغن بر روی دستانتان، مطمئن شوید که به خوبی کوتیکول و ناخنتان را پوشش داده باشد. شست‌وشوی دست‌ها و یا استفاده از مواد ضدعفونی کننده، ناخن و پوست‌های اطراف آن را به سرعت خشک می‌کند. در صورت امکان پس از هر بار شست‌وشوی دست‌ها، از مرطوب کننده استفاده کنید. فراموش نکنید که روغن نارگیل تاثیر معجزه‌آسایی بر ناخن‌ها و کوتیکول می‌گذارد.

2. مراقبت از کوتیکول‌ها

داشتن ناخن سالم

اغلب در سالن‌های مانیکور، کوتیکول ناخن‌ها تراشیده و یا شاخه شاخه می‌شوند. در حالی‌که نقش کوتیکول منع کردن ورود باکتری‌هاست و خراش بر روی آن می‌تواند منجر به عفونت‌های بسیار دردناک شود. با مرطوب کردن آن‌ها و ماساژ دادنشان، باید همواره آن‌ها را مرطوب نگه داشت.

داشتن ناخن سالم

بهتر است قبل از زدن لاک ناخن‌ها، که به تازگی ثابت شده است که سالم‌ترینشان نیز حاوی مقداری مواد شیمیایی سمی است، حداقل کوتیکول‌های ناخن خود را با روغن زیتون و یا روغن بادام چرب کنید تا جذب این سموم شیمیایی را کاهش دهید.

3. عدم استفاده از لاک ناخن‌های ارزان و سمی

داشتن ناخن سالم

لاک نا‌خن به طور معمول حاوی مواد شیمیایی سمی‌ای مانند: تولوئن، دی‌بوتیل فتالات، دی‌متیل و دی‌اتیل فتالات‌ها، کافور و فرمالدئید است. خوشبختانه بعضی کمپانی‌ها مانند OPI، Orly، Sally Hansen و Revlon توانسته‌اند لاک‌های ناخن فاقد این سموم شیمیایی تولید کنند.

در هر صورت، حتما قبل از خرید لاک، محتویات سازنده آن را مطالعه کنید. همچنین می‌توانید از لاک‌های محلول در آب استفاده کنید که دوام لا‌ک‌های دیگر را ندارد اما سالم‌تر هستند.

4. استفاده از سوهان ناخن به جای لاک

داشتن ناخن سالم

شاید به اندازه لاک زدن فانتزی و خیره کننده نباشد اما در عین سادگی، بسیار شیک و زیباست. علاوه بر این، سوهان ناخن، یک عمل طبیعی و غیر مصنوعی به حساب می‌آید. دقت کنید تا همیشه از لبه خارجی ناخن به سمت عقب و جلو سوهان بکشید، چرا که در غیر این صورت به ناخن آسیب وارد می‌شود.

5. استفاده از محلول‌های تقویت ناخن طبیعی

داشتن ناخن سالم

2 قاشق چای‌خوری روغن کرچک، 2 قاشق چای‌خوری نمک و یک قاشق چای‌خوری روغن جوانه گندم را با هم مخلوط کرده و داخل یک بطری در بسته نگه‌داری کنید. مقدار کمی از آن را بر روی ناخن خود بمالید و به مدت 3 الی 5 دقیقه بگذارید به همان حالت بماند و سپس پاک کنید. این مقدار برای 20 الی 30 مرتبه استفاده کافی است.

6. برنامه غذایی سالم

داشتن ناخن سالم

وجود اسید‌های چرب امگا 3 و پروتئین برای حفظ سلامت ناخن‌ها بسیار مهم است. ویتامین B باعث کاهش شکنندگی می‌شود. زینک از بین برنده لکه‌های سفید داخل ناخن است. آهن مانع از تشکیل برآمدگی و ناهمواری سطح ناخن می‌شود. کلسیم مقاومت ناخن را بالا می‌برد. ویتامین‌های A و C هم از خشکی جلوگیری می‌کند. فراموش نکنید که مقدار زیادی آب نوشیدن هم برای داشتن ناخن‌های سالم، بسیار مهم است.

امتیاز: 5.0 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar هستی گفت:

    ممنون خانم شریعتی از مطلب آموزندتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.