شستن میوه و سبزیجات

نحوه شستن میوه و سبزیجات : آیا باید میوه و سبزیجات را با مواد شوینده بشوییم؟

در این روزها که به شست و شوی هر چیزی و هر قسمت خانه می‌پردازیم، خوب است که با برخی نکات آشنا شویم. در این مطلب به نحوه شستن میوه و سبزیجات خواهیم پرداخت.

شستن میوه و سبزیجات با مواد شوینده

آیا باید میوه و سبزیجات را با شوینده یا ضدعفونی کننده بشوییم؟ خیر. بارها و بارها و بارها به همه ما توصیه شده تا دست‌های خود را به خوبی بشوییم تا از انتشار ویروس کرونا جلوگیری شود. اما در این میان نباید میوه و سبزیجات را هم ضدعفونی کنیم یا با شوینده‌های دست آن‌ها را بشوییم.

شاید احساس کنیم که شست و شوی میوه و سبزیجات با شوینده‌ها و ضدعفونی‌کننده‌ها بسیار جذاب است و باعث تمیزی بیشتر آن‌ها می‌شود، اما متاسفانه از این خبرها نیست. در واقع شستن این مواد غذایی با شوینده‌های ضدعفونی کننده می‌تواند خطر بزرگی برای معده باشد.

به گفته‌ی محققان، مردم نباید محصولات خوراکی مانند میوه و سبزی را با مواد شوینده یا صابون بشویند زیرا این روش مورد تایید سازمان غذا و دارو (FDA) نیست. در واقع هنگامی که محصولات را با آب و مواد شوینده می‌شویید و سپس آن را می‌خورید، بخش زیادی از مواد شوینده جذب میوه و سبزیجات خواهد شد و با خوردن آن، مواد شوینده وارد معده می‌شود و باعث اسهال، تهوع و سایر مشکلات گوارشی خواهد شد. این علائم هم شباهت زیادی به علائم ویروس کرونا دارند و باعث وحشت و استرس در این روزها برایتان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: آیا امکان انتقال ویروس کرونا از طریق نیش پشه در تابستان وجود دارد؟

نحوه شستن میوه و سبزیجات

قبل از خوردن هر نوع میوه یا سبزیجات تازه، کافی است تا آن‌ها را زیر آب سرد بشویید تا هرگونه خاک و باکتری‌ از سطح آن‌ها پاک شوند. آب سرد بهترین گزینه برای شستن است زیرا آب گرم باعث نرم و لطیف شدن آن‌ها خواهد شد. در برخی موارد مانند شستن سیب‌زمینی یا هویج می‌توانید از برس‌های شستشو برای پاک کردن سطح این سبزیجات استفاده کنید. توجه کنید که پس از شست و شوی میوه و سبزی باید آن‌ها را خشک کنید و مرطوب بودنشان فکر خوبی نخواهد بود. در نتیجه بهتر است تا قبل از قرار دادن میوه‌های شسته شده در یخچال، آنها را صددرصد خشک کنید.

در نهایت فکر شست و شوی میوه و سبزیجات با مواد شوینده را از سرتان بیرون کنید و کافی است تا میوه و سبزیجات خود را با آب سرد بشویید و خشک کنید تا هر آلودگی از بین برود.

بیشتر بخوانید: ماجرای توقف تولید قرص رانیتیدین چیست و چرا نباید این قرص را مصرف کنیم؟

امتیاز: 4.7 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar نگار گفت:

    خدا عمرتون بده
    سایتهای معتبر خارجی هم همین را میگن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.