الاکلنگ مرزی

نصب چندین الاکلنگ در مرز مکزیک و آمریکا توسط اساتید کالیفرنیایی

دو استاد کالیفرنیایی چندین الاکلنگ بین مرز مکزیک و آمریکا نصب کرده‌اند تا کودکان هر دو کشور با یکدیگر بازی کنند.

رونالد رائل استاد معماری در دانشگاه برکلی کالیفرنیا و ویرجینا سن فراتلو، استادیار دانشگاه ایالتی سن خوزه در کالیفرنیا برای اولین بار ایده “دیوار الاکلنگی” را در سال 2009 مطرح کرده بودند.

این ایده بالاخره در روز دوشنبه در شهر سانلند پارک در ایالت نیومکزیکو اجرایی شد. جایی که یک حصار نرده‌ای این شهر را از سیوداد خوارس در مکزیک جدا می‌کند.

رائل در یک پست اینستاگرامی نوشت:

یکی از باورنکردنی‌ترین تجربه‌های کاری من و ویرجینا، زنده کردن طرح مفهومی دیوار الاکلنگی سال 2009، در مراسمی پر از شادی، هیجان و حس همبستگی در دیوار مرزی بود.

این دیوار به معنی واقعی کلمه به نقطه‌ی اهرمی روابط آمریکا مکزیک تبدیل شده و کودکان و بزرگسالان با هر عملی در یک طرف مرز، در طرف دیگر تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

 در ویدئویی که در حساب اینستاگرام رائل منتشر شده، چندین کودک را می‌بینیم که با خوشحالی بر روی این الاکلنگ‌های صورتی بالا و پایین می‌روند. در ویدئویی دیگر نیز شهروندان آمریکایی را مشاهده می‌کنیم که برای کودکان در سمت سیوداد خوارس دست تکان می‌دهند.

الاکلنگ مرزی

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که در طی مبارزات انتخاباتی و دوران ریاست جمهوری خود بارها بر روی ساخت دیواری در مرز مکزیک و آمریکا تاکید داشته، روز جمعه گذشته اجازه برداشت 2.5 میلیارد دلاری از بودجه وزارت دفاع تحت عنوان مبارزه با مواد مخدر برای ساخت دیواری به طول بیش از 160 کیلومتر را از دادگاه عالی این کشور کسب کرد. ترامپ طی یک توییت کسب این مجوز را به یک “پیروزی بزرگ” تشبیه کرده و ابراز خوشحالی کرد.

بیشتر بخوانید: «مریخ مستقیم» پرسش مداوم ترامپ از ناسا: چرا نمی‌توانیم مستقیما به مریخ برویم

امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.