اخراج شدن از کار

اخراج شدن از کار : نکاتی که نشان می‌دهد به زودی از کار اخراج خواهید شد

یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای هر شخصی رخ دهد، اخراج شدن از کار است. اما اگر از قبل به علائمی توجه کنید، می‌توانید مانع این اتفاق شوید. از سوی دیگر در برخی موارد هر قدر هم تلاش کنید نمی‌توانید شغل خود را حفظ کنید چرا که مدیریت تصمیم خود را گرفته و هر طور که شده، تصمیم خود را عملی خواهد کرد. اما چطور قبل از اخراج شدن از کار، با توجه به برخی نکات، از این موضوع با خبر شویم؟ در ادامه جزئیاتی را در این زمینه دراختیارتان قرار خواهیم داد و شایع‌ترین علائمی که خبر اخراج شدن از کار شما را می‌دهد؛ عنوان خواهیم کرد.

اخراج شدن از کار

 ریاست / مدیریت ارتباط خود را با شما قطع می‌کند

اخراج شدن از کار

یکی از اولین نشانه‌هایی که خبر از اخراج شدن از کار شما می‌دهد این است که رئیس شما در جلسات و سایر ارتباطات اداری، ارتباط و مکالمه‌ای با شما برقرار نمی‌کند. در واقع طبق نکات روانشناسی، اگر مدیرتان ارتباط کلامی را با شما قطع کند، یعنی یک جای کار می‌لنگد و مشکلاتی در کار وجود دارد. این نشانه همچنین به شکل نامحسوسی مشخص می‌کند که به زودی کار خود را از دست خواهید داد و از شغلتان اخراج خواهید شد. زمانی که ارتباط شما با ریاست قطع شود کم‌کم ارتباطتان با دیگر بخش‌ها نیز قطع خواهد شد و خواهید دید که از بخشی از کارها جدا مانده‌اید.

شرکت مسئولیت شما را به عهده نرم‌افزارهای مختلف می‌گذارد

با پیشرفت تکنولوژی روز‌به‌روز شاهد جایگزین شدن نرم افزارهای بیشتر به جای کارمندان هستیم. در نتیجه اگر روزی دیدید که نرم افزاری مسئولیت شما را به عهده گرفته و شرکت، این نرم افزار را تهیه کرده، مطمئن باشید که به زودی اخراج خواهید شد. در واقع اگر شرکت به سمت اتوماسیون قدم بردارد، دیر یا زود شاهد کاهش تعداد کارمندان خواهید بود چرا که اینکار برای شرکت‌ها کم‌هزینه‌تر بوده و کارها به صورت خودکار و بدون خطای انسانی انجام خواهد شد.

دفتر کاری خود از دست داده‌اید

اگر زمانی در شرکت، دفتر کاری خود را از دست دادید، بدانید که این بزرگترین نشانه برای اخراج شدن از کار است. در واقع در چنینی شرایطی شرکت در تلاش است تا فرد دیگری را جایگزین شما کند و به همین منظور به طور موقت از شما خواسته تا دفتر کارتان را تخلیه کنید و در نهایت دفتر کارتان برای فرد دیگری آماده خواهد شد. در چنین شرایطی، خود را برای اخراج شدن آماده کنید و بدانید که هر لحظه ممکن است بیکار شوید.

عیب‌یابی بیش از حد، تاکید بیشتر بر روی خطاهایتان و انتقادهای بی‌مورد

اخراج شدن از کار

یکی از نشانه‌های واضح در رابطه با اخراج شدن از کار، مستندسازی و تهیه‌ی لیست از خطاها و اشتباهاتتان است. در واقع باید بگوییم که انسان بدون خطا و بی‌نقص نیست و قطعا کارمندان در هر شغلی در زمینه‌ی کاری خود، اشتباهات زیادی را مرتکب می‌شوند که کاملا طبیعی است. اما زمانی که شرکت مدام به بخش‌های منفی شما اشاره می‌کند و به دنبال بهانه‌جویی در کارهای شماست تا تاکید کند که شما در کارتان خوب نیستید، بدانید که در این شرایط حتما اخراج خواهید شد. در واقع شرکت‌ها در چنین شرایطی به دنبال توجیه تصمیمات خود در رابطه با اخراج کارمندان می‌گردند، در نتیجه به بررسی عملکرد کارمندان می‌پردازند و خطاها را به کارمندان یادآور می‌شوند.

مسئولیت کمی در شرکت به عهده شما است

اگر زمانی حجم کاریتان بسیار زیاد بود و ناگهان حجم کاریتان نصف شد، بدانید که به زودی از کار اخراج خواهید شد. حجم کاری کمتر به این معناست که به زودی کار خود را از دست خواهید داد و شرکت سعی می‌کند تا نهایی شدن تصمیم، مسئولیت‌های شما را بین دیگر کارمندان تقسیم کند تا با اخراج شما آسیبی به شرکت وارد نشود یا کارها عقب نیفتد.

سمت شما مدام در حال تغییر است

زمانی که در شرکت مدام مسئولیت‌های کاریتان تغییر می‌کند، این موضوع نشانه‌ای از اخراج شدن از کار است. در واقع در هر هفته شما را وارد مسئولیت جدیدی می‌کنند و روی شما یک حساب موقت باز کرده‌اند. در نتیجه در چنین شرایطی به زودی شما را کنار خواهند گذاشت. در واقع در چنین شرایطی احتمالا کارفرما یا مدیرتان از مهارت‌های شما راضی است اما ظاهرا نمی‌تواند از مهارت‌هایتان استفاده خاصی کند. به همین دلیل شما را در بخش‌های مختلف قرار می‌دهد اما در نهایت اخراج خواهید شد.

پاداشی دریافت نمی‌کنید و مزایای شغل خود را از دست می‌دهید

اخراج شدن از کار

این بسیار دردناک است که مزایا و پاداش شغل خود را از دست دهید و از سوی دیگر این نشانه‌ای است که به زودی کار خود را از دست خواهید داد. در چنین شرایطی بهتر است قبل از اخراج شدن به دنبال کار جدیدی باشید و فورا شغل جایگزینی برای خود پیدا کنید تا با مشکلات مالی و بیکاری روبرو نشوید.

بیشتر بخوانید: آیا هوش مصنوعی و تهدید مشاغل سنتی در آینده نزدیک، یک حقیقت است؟

امتیاز: 4.8 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۲ دیدگاه

  1. Avatar اذرگون گفت:

    من از کار اخراج شدم کلی من رو دواندن ازم سوء استفاده کردن وبعد اخراج کرون بعدش هم دچار مشکلات مالی شدم دچار افسردگی شدم ، هنوز که هنوزه دوست دارم پوست مدیر رو بکنم ولی متاسفانه دستم بهش نمیرسه ، مرده شور مدیریتشون

  2. Avatar حسن گفت:

    اخراج شدن از کار موضوع مسخره ای است. اگر کارتان مناسب شماست هم شما علاقه به ماندن در آن فیلد دارید هم مورد حمایت جایی که برایش کار میکنید باید قرار داشته باشید.
    اگر کار مناسب شما نیست به هر علتی،یا نمیتوانید با محیط کار کنار بیایید، قبل از آنکه عزت نفستان بیشتر از این خدشه دار شود،باید فکری به حال خود کنید. یعنی قصد دارم بگویم “اخراج شدن” این علامت را به شما می دهد که آدم ساکن و منفعلی هستید و به دیگران اجازه میدهید به شما اهانت کنند و خودتان را کوچک کرده اید.البته گاهی مشاغل به مشکل بر میخورد و تعدیل نیرو می کنند یا تعطیل می شود،که این قضیه اش فرق دارد. البته کلا جامعه و نسل جوان دارند پیش به سوی زندگی کارمندی میروند و تولید و کار شرافتمندانه دیگر تعطیل شده است.کل کشور را باید بانک و اداره و میز و صندلی کنیم که مردم بچه هایشان را بفرستند در آنجا کار کنند با حقوق پایه و بعد از 8 سال یک پراید دسته دوم بخرند و بروند در اداره برای خودشان ملق هوا بزنند.گاهی هم متعجب می شوند چرا کشور به این روز سیاه افتاده است و بعد از کمی اندیشیدن و تفکر کردن باز دوباره فردا صبحش میزنند به چاک و میروند در اداره برای خودشان میخزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.