خواب بهتر

معرفی بهترین ورزش‌ها برای داشتن خواب بهتر و آرامش بیشتر

ورزش کردن به صورت منظم برای سلامتی افراد بسیار خوب است و می‌تواند استرس را کاهش دهد یا هوشیاری را در طول روز افزایش داده و حتی کیفیت خواب شما را نیز بهبود بخشد. نمی‌توان گفت که یک ورزش یا یک حرکت خاص ورزشی برای داشتن خوابی بهتر مناسب است زیرا تمامی ورزش‌ها بر خواب و سلامت افراد تاثیر می‌گذارند و خواب را تقویت می‌کنند. در واقع هر نوع حرکت ورزشی می‌تواند برای بدن خوب و مفید باشد اما از لحاظ علمی سه فعالیت خاص ورزشی به خواب بهتر کمک خواهند کرد که در ادامه به معرفی این موارد خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:‌ با بدنی لاغر خود را خوش هیکل تر نشان بدهید – روش‌های خانگی

ورزش‌هایی برای داشتن خواب بهتر

ورزش‌های هوازی (ایروبیک)

فعالیت‌هایی که ضربان قلب شما را بالا می‌برد مانند دویدن، پیاده‌روی سریع، دوچرخه‌سواری و شنا، برای خواب بهتر توصیه می‌شوند و این موضوع از نظر علمی کاملا به اثبات رسیده است. حتی دوره‌های کوتاه ورزشی تا 10 دقیقه هم می‌تواند کمک کند و برای داشتن خواب بهتر تاثیر داشته باشد. البته در شرایط ایده‌آل بهتر است که که حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی با شدت متوسط ​​(یا 75 دقیقه با شدت بالا) انجام دهید.

ورزش‌های قدرتی (بدنسازی)

عضله‌سازی باعث بهبود کیفیت خواب خواهد شد و می‌تواند در داشتن خواب بهتر و آرامش بیشتر کمک کند. بنابراین سعی کنید تمریناتی مانند پرس شانه، اسکوات، بشین و پاشو و موارد این چنینی که باعث به کار گیری و فشار آمدن به عضلات می‌شوند را انجام دهید تا هم بدنی ورزیده و قوی داشته باشید و هم خواب بهتر و بیشتر را تجربه کنید.

یوگا (مدیتیشن)

نرمش‌ها و کشش‌های آرام یوگا و همچنین تمرین‌های آرامش‌بخش تنفسی برای کاهش استرس و اضطراب بسیار مفید بوده در نتیجه باعث خوابی آرامش‌بخش برایتان خواهد شد. افرادی که از مشکل بی‌خوابی رنج می‌برند، باید به مدت هشت هفته به صورت روزانه یوگا انجام دهند تا بتوانند سریعتر بخوابند و زمان خواب خود را افزایش دهند.

امتیاز: 5.0 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.