پارچه‌های کتانی برای سرویس خواب

5 دلیلی که باید از پارچه‌های کتانی برای سرویس خواب خود استفاده کنید

بر خلاف باور عامیانه که پنبه بهترین نوع پارچه برای رختخواب است، استفاده از انواع کتانی به شما توصیه می‌شود. در ادامه با 5 دلیلی که باید از پارچه‌های کتانی برای سرویس خواب خود استفاده کنید، همراه دینو باشید.

پارچه‌های کتانی برای سرویس خواب

این باور عمومی که در میان تمامی پارچه‌ها، جنس پنبه‌ای از بقیه بهتر و باکیفیت‌تر است شاید کمی ناعادلانه باشد. حقیقت این است که در حق پارچه‌های کتانی اجهاف شده و مزیت‌های آن‌ها نادیده گرفته می‌شود. ‌تمیز کردن این نوع پارچه بسیار آسان‌تر از چیزی است که بیشتر مردم تصور می‌کنند. کتانی همه‌کاره به مراتب متنوع‌تر از سایر الیاف و بافت‌های مختلف است و شما می‌توانید آن‌ها را به راحتی در قسمت‌های مختلف خانه خود به کار ببرید. تنها نیاز دارید قبل از شروع به کار کمی با این نوع پارچه آشنا شوید تا خصوصیات و نوع رفتار آن را بشناسید. به احتمال زیاد در انتهای این مطلب به این نتیجه می‌رسید که پارچه‌های کتانی برای سرویس خواب بهترین گزینه‌ هستند.

پارچه‌های کتانی برای سرویس خواب

5 دلیل کاربردی

«آریل کی» (Ariel Kaye)، بنیانگذار شرکت فوق‌العاده مشهور سرویس خواب Parachute در لس آنجلس، تمام مواردی که شما باید در مورد پارچه‌های کتانی بدانید را توضیح می‌دهد. 5 دلیل کاربردی که باید از پارچه‌های کتانی برای رختخواب خود استفاده کنید، از زبان او بخوانید:

1. فصلی بودن

پارچه‌های کتانی از جنس بذر کتان درست شده‌اند که باعث می‌شود الیاف ضخیم‌تری نسبت به پنبه داشته باشند. این بدان معنی است که ملحفه‌های کتانی در واقع سنگین‌تر از انواع پنبه‌ای خود هستند. ظرافت خاص بافت آن‌ها و توانایی در جذب رطوبت، این پارچه‌ها را به بهترین عایق گرمایی برای فصل زمستان تبدیل می‌کند. شما می‌توانید در شب‌های سرد خواب بسیار خوبی را تجربه کنید.

2. بهتر شدن با گذشت زمان

کتانی‌ها به زبر و خشن بودن بافت‌های ویژه‌ای که دارند مشهور هستند. با این وجود نکته‌ای که بیشتر مردم نمی‌دانند این است که برای نرم کردن چنین پارچه‌هایی فقط باید یکی دو بار آن‌ها را شست و شو داد. به احتمال زیاد همین موضوع باعث می‌شود شما از خرید آن‌ها منصرف شوید؛ اما، باید بدانید که بعد از نرم شدن بسیار راحت و مطلوب می‌شوند.

3. تار و پود استاندارد

بیشتر ادعاهای مربوط به تعداد تار و پود بسیار بالای بعضی از پارچه‎های کتانی، صرفا بازارگرمی برای بالا بردن هزینه‌های شما است. مقدار نخ‌های بافته شده به صورت عمودی و افقی معمولا در یک متر مربع از پارچه اندازه‌گیری می‌شود و روش‌های زیادی برای بالا بردن این تعداد برای بهتر شدن کیفیت یک پارچه وجود دارد. با این وجود تعداد تار و پود پارچه‌های کتانی کاملا استاندارد است و شما می‌توانید به این موضوع اطمینان کنید. ضخامت بیشتر برخی از انواع این پارچه نیز صرفا به خاطر ضخیم بودن هر نخ بافته شده در آن است.

4. مقاومت بیشتر

دقت کنید که باید کتانی‌ها را با آب سرد و بدون همراهی جنس دیگری بشویید. در این صورت بسیاری از چین و چروک‌های پارچه بعد از شست و شو از بین می‌روند. شما همچنین می‌توانید برای بهتر شدن ظاهر پارچه‌های خود، هنگام مرطوب بودن آن‌ها را اتو بکشید. خوب است بدانید که این الیاف سریع‌تر از پنبه خشک می‌شوند و به طور طبیعی در برابر لکه‌ها مقاوم‌تر هستند.

5. اقتصادی بودن

به دلیل گران‌تر بودن کتان نسبت به پنبه و مشکلات آن در حذف ناخالصی‌ها، قطعا هزینه تمام شده برای این نوع پارچه‌ها بیشتر از انواع دیگر است. با این وجود شما باید توجه داشته باشید که اگر کتان خوب بخرید، به این دلیل که به مرور زمان کیفیت بهتری پیدا می‌کند، نسبت به پارچه‌های پنبه‌ای عمر طولانی‌تری دارد. این در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است و در نهایت می‌توان گفت که پارچه‌های کتانی اقتصادی هستند.

آیا شما نیز از پارچه‌های کتانی برای سرویس خواب خود استفاده می‌کنید؟ چه اطلاعات دیگری درباره این نوع پارچه‌ها دارید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Gear Patrol

بیشتر بخوانید: پادری حمام چوبی را جایگزین انواع پارچه‌ای آن کنید چرا که ناخوشایند و منبع باکتری هستند

بیشتر بخوانید: معرفی طرح‌هایی از رختخواب سبک بوهو برای فصل بهار – بخش دوم

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.