پروژه عجیب ایلان ماسک

پروژه عجیب ایلان ماسک ، یک رابط کاربری جدید میان مغز و کامپیوتر

مدت ها بود که ایلان ماسک به صورت مخفیانه و غیر علنی در یکی از شرکت های جدید خود پروژه های عجیبی را آغاز کرده بود و هرگز در رابطه با این شرکت جدید و پروژه های عجیبش حرفی زده نشده بود. ما به تازگی ایلان ماسک از این شرکت جدید و پروژه های بلندپروازانه اش پرده برداشت و جزئیاتی را در این زمینه ارائه کرد. ظاهرا پروژه عجیب ایلان ماسک در زمینه ساخت یک رابط کاربری میان مغز و کامپیوتر بوده است. در ادامه جزئیات پروژه عجیب ایلان ماسک را در اختیار شما عزیزان و علاقه مندان قرار خواهیم داد.

پروژه عجیب ایلان ماسک

شرکت Neoralink در واقع شرکت جدید ایلان ماسک است که مدت ها به شکل مشکوکی فعالیت خود را در زمینه ساخت یک رابط کاربری میان مغز و کامپیوتر آغاز کرده است. براساس جزییاتی که به تازگی منتشر شده ظاهرا ایلان ماسک قصد دارد تا با ساخت تجهیزات خاصی ارتباطی میان مغز انسان و کامپیوتر ایجاد نماید تا باین تجهیزات بتوانند به کمک مغز دستگاه های مختلفی مثل کامپیوتر و گوشی های هوشمند را کنترل کنند. احتمالا عملکرد این تجهیزات نیز از طریق کاشته شدن در سر صورت خواهد گرفت. ایلان ماسک به تازگی اطلاعاتی را در این زمینه ارائه کرد و به معرفی تکنولوژی های جدیدی در این زمینه پرداخت.

پروژه عجیب ایلان ماسک

البته ایلان ماسک اعلام کرد که هدف اصلی او از معرفی شرکت و پروژه جدیدش، قط و فقط جذب نیروی کار قوی بوده و از فعالان این حوزه دعوت به همکاری کرده است. به طور کلی ظاهرا این پروژه جدید ایلان ماسک خروجی پیشرفته و خوبی خواهد داشت اما هنوز جزییات زیادی از عملکرد آن منتشر نشده است. در این پروژه محققان و دانشمندان زیادی حضور خواند داشت و برای مثال آزمایش های اولیه این پروژه به عهده محققانی در زمینه عصب شناسی از دانشگاه استنفورد بوده است.

باید اشاره کنیم که ایلان ماسک همچنین اطلاعاتی از یک میمون را ارائه کرد که ظاهرا این میمون تونسته با تکنولوژی های ذکر شده به کنترل کامپیوتر از طریق مغز خود بپردازد. در واقع نتیجه این پروژه ادغام کامپیوترها با بشر خواهد بود. به گفت ایلان ماسک هدف این پروژه بهره گیری بیشتر از هوش مصنوعی و هم زیستی بهتر با تکنولوژی است. البته شایا ذکر است که این پروژه فعلا در مرحله تست و آزمایش بر روی موش ها است اما ظاهرا باید منتظر پایان خوبی برای این پروژه باشیم زیرا عملی شدن این پروژه عجیب ایلان ماسک تاثیر خوبی بر زنگی معلولین خواهد داشت. البته در نگاه اول عملی شدن چنین چیزی کمی برایمانترساک به نظر خواهد آمد اما امکان پذیر خواهد بود. شما عزیزان می توانید نظرات خود را در رابطه با این پروژه عجیب ایلان ماسک در میان بگذارید.

امتیاز: 4.3 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar محسن منصوری گفت:

    آیا می تونن تراشه ای یا روشی یا یه چیزی که توی مغز انسان کار بگذارند که با همنوعش عادلانه وبرابر رفتار کنه ودست از تعصب نا بجا برداره؟ اگر نمیشه …توی هرچی علم

  2. Avatar swecl گفت:

    راستش اینو دیدم گریه ام گرفت
    نه بابت خود مطلب
    بلکه به خاطر اینکه منم یه بروژه مثل این تو سرمه
    ولی میگن نمیشه نمیشه نمیشه نمیشه نمیشه
    الان اینو دیدم انگار یه سنگ بزرگ افتاد رو قفسه سینه ام

    نمیدونم چی بگم
    ولی چیزی که من تو سرمه خیلی بیچیده تره
    هوووووووفففف

    صبر کنین…

    من همینطور شانسی بعضی وقتا صفحات اینترنت رو بی اراده باز میکنم مثل این موارد میبینم.
    مشکل از من هست که باور ندارم تو خودم که میشه و هی دنبال تایید میگردم که ایا میشه یا نه.
    همینطوری چند تا صفحه رو بدون اینکه فکر کنم بازکردم و رسیدم به این صفحه! حتما شاید ذهنم میخواد بهم اثبات کنه که میشه چون مشابهش تو همین صفحه هست.
    فقط باید تلاش کنم. میدونم که میشه یه روزی میشه……… به امید اون روزه زندم

  3. Avatar منم دیگه گفت:

    کلاغ پر گنجشک پر حریم خصوصی ( وصل میشه به وویجر ) قییییییژژژژ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.