سرطان لوزالمعده

8 غذایی که خوردن آنها شما را از سرطان لوزالمعده در امان نگاه می‌دارد

آرتا فرانکلین خواننده مشهور آمریکایی که لقب The Queen of Soul را به خود اختصاص داده است، چندی پیش به دلیل بیماری سرطان لوزالمعده در گذشت. علیرغم نادر بودن این بیماری، کارشناسان می گویند که سرطان لوزالمعده در حال افزایش است. پنج سال پیش این بیماری چهارمین نوع سرطانی بوده است که باعث مرگ و میر می شد، اما حالا این بیماری در جایگاه سوم قرار گرفته است. متخصصین پیش بینی کرده اند که تا سال 2030، پس از سرطان ریه، لوزالمعده دومین نوع سرطانی خواهد بود که بیش از انواع دیگر جان انسان ها را می گیرد.

چطور از سرطان لوزالمعده در امان باشیم؟

برخلاف سرطان های دیگری مانند سرطان سینه، پروستات و روده بزرگ که به دلیل تشخیص زودهنگام و درمان تعدد آمار فوت آنها کاهش یافته است، نوآوری هایی مانند ایمونوتراپی (ایمنی درمانی) در سرطان لوزالمعده جواب نداده و حتی باعث افزایش مرگ و میز نیز شده است. با وجود اینکه لوزالمعده تنها 3 درصد از کل سرطان ها تشکیل میدهد، هنوز هم سالانه 43000 آمریکایی را به قتل میرساند و تا به امروز افراد مشهوری مانند استیو جابز مدیرعامل فقید کمپانی اپل، پاتریک سوویزی و مایکل لندون دو بازیگر آمریکایی را نیز به کام مرگ کشیده است. متاسفانه شانس درمان این بیماری بسیار پایین می باشد. با این حال کارشناسان می گویند که برخی از غذاها ممکن است از لوزالمعده شما محافظت کنند.

برای در امان ماندن از شر بیماری های لوزالمعده ما به شما 8 غذا را توصیه می کنیم:

 

1. ماست پروبیوتیکماست

دانشگاه کلمبیا و مجله انجمن ملی سرطان توصیه می کند که افراد سالم برای محافظت از پانکراس و سیستم گوارش روزانه سه وعده ماست کم چرب یا بدون چربی میل کنند.

2. اسفناجاسفناج

متخصصین موسسه Human Nutrition در آلمان اعلام کرده اند که بهترین راه برای کم کردن خطر سرطان پروستات مصرف سبزیجات سبز رنگ مانند اسفناج است. سبزی های با برگ سبز حاوی سطح بالایی از ویتامین B و آهن می باشند.

3. قارچقارچ

براساس مطالعه انجام شده توسط آزمایشگاه تحقیقات سرطان در دانشگاه ایندیانا، مشخص شده است که یک درمان سنتی آسیایی با استفاده از قارچ وجود دارد که باعث مسدود شدن ژن MMP (ماتریکس متالوپروتئینازها) می شود که به توسعه سرطان لوزالمعده ربط مستقیم دارد.

4. گیلاسگیلاس

این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و الکل پریلیل (POH) است که ترکیب آن باعث پیشگیری از سرطان لوزالمعده می شود.

5. کلم بروکلیکلم بروکلی

پژوهشی در دانشگاه ایلینوی کشف کرده است که غذاهای غنی از لوتئولین و فلیونوید آپیژنین مانند کلم بروکلی می توانند از لوزالمعده محافظت کنند و حتی سلول های سرطانی را از بین ببرند.

6. انگور قرمزانگور قرمز

مطالعه اخیر در دانشگاه پزشکی Rochester در نیویورک کشف کرده است که انگور قرمز و محصولاتی که از آن تهیه می شود باعث از بین بردن سلول های سرطان پانکراس می شود و این در نتیجه وجود آنتی اکسیدانی به نام رزوراترول در ایت میوه است که در تمشک و بلوبری هم یافت می شود.

7. سیب زمینی شیرینسیب زمینی شیرین

به جای سیب زمینی های معمول از سیب زمینی شیرین استفاده کنید و بدین ترتیب از لوزالمعده خود محافظت کنید. تحقیقات در دانشگاه کالیفرنیا نشان داده است که این نوع خاص از سیب زمینی تا 50 درصد ابتلا به سرطان پانکراس را کاهش می دهد.

8. پیاز و سیرسیر و پیاز

این دو غذا مانند بروکلی دارای ترکیبات ضد سرطانی به نام فلیونویدز می باشند. همچنین به گفته ماریا پتزل، متخصص ارشد بالینی در مرکز جراحی لوزالمعده، سیر علاوه بر مزه بخشی به غذا مانع رشد تمورها می شود.

بیشتر بخوانید: سیر اکسیر شفابخش!

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.