دود کردن کباب پز

چرا کباب پز گازی دود می کند؟

چالش و سوالی که برای بسیاری از افراد پیش آمده این است که چرا کباب پز گازی دود می کند؟ در پاسخ باید گفت که این موضوع عادی بوده و به دلیل رخ دادن مشکلات فراوانی به وجود می آید. افراد زیادی فکر می کنند که فقط کباب پز ذغالی دود خواهد کرد.

اما هرگز اینگونه نبوده و برخی از کباب پز های برقی نیز دود می کنند. این موضوع نشان دهنده وجود عیب یا مشکلی درون سیستم کباب پز بوده و نیازمند توجه شما است. در ادامه این مطلب آموزشی از فروشگاه نالینو می خواهیم دلایلی که برای این مشکل وجود دارد را بررسی کنیم.

آیا کباب پز گازی نیز دود می کند؟

سوالی که در ذهن مشتریان زیادی پیش آمده این است که آیا کباب پز های برقی نیز دود می کنند یا خیر؟ در پاسخ باید گفت که خیر؛ در حالت عادی این محصولات دود نکرده و دلیل این موضوع نحوه عملکرد متفاوت آن ها است.

در کباب پزهای ذغالی یا همان منقل ها به دلیل وجود ذغال یا آتش مستقیم، دود ایجاد می شود؛ اما در مدل های برقی از انرژی الکتریسیته برای داغ کردن استفاده می کنند. همین موضوع هم باعث شده تا دودکردن این دستگاه نشان دهنده مشکل باشد.

کباب پز گازی

دلایل دود کردن کباب پز گازی

اگر به دنبال یافتن پاسخ سوال چرا کباب پز گازی دود می کند؟ هستید، باید بگوییم که این سوال پاسخ های فراوانی دارد. در صورتی که مشکلات زیر برای کباب پز شما پیش بیایند، دستگاه دود خواهد کرد. این مشکلات به شرح زیر هستند.

وجود چربی روی سطح گریل

در پاسخ به این سوال که چرا کباب پز گازی دود می کند؟ باید گفت که یکی از مهم ترین دلایل این مشکل وجود چربی روی سطح گریل است. گریل در واقع همان سطحی است که گوشت یا مرغ را روی آن قرار می دهید.

این بخش معمولا از متریال های مختلفی مانند چدن بوده و مقاومت بالای در برابر دما دارد؛ اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت تمیز نکردن گریل و قرارگرفتن چربی روی آن، حرارت چربی را سوزانده و باعث ایجاد دود می شود.

علت دود کردن کباب پز

وجود چربی روی گوشت

همانند بخش قبلی، یکی از دلایلی که باید برای سوال چرا کباب پز گازی دود می کند؟ ذکر کنیم، سوختن چربی در دستگاه است. در مورد قبلی چربی روی گریل قرار گرفته و به طور مستقیم می سوزد؛ اما در صورتی که چربی روی گوشت وجود داشته باشد هم باعث دود کردن می شود.

این مشکل برای بسیاری از افراد پیش آمده و فکر کردند که دستگاه آن ها دچار خرابی شده است؛ اما باید گفت که به این شکل نبوده و دلیل دود کردن، وجود چربی در قسمت های مختلف گوشت است. برای جلوگیری از این مشکل بهتر است قبل از گریل کردن گوشت چربی را به طور کامل از بخش های گوناگون آن جدا کنید.

عدم ایجاد تهویه مناسب

از دیگر دلایلی که باید در پاسخ به سوال چرا کباب پز گازی دود می کند؟ ارائه دهیم، عدم وجود تهویه مناسب در محیط است. در صورتی که کباب پز نتواند از هوای در حال چرخش بهره ببرد، در اثر ایجاد حرارت دود های زیادی در کنار آن ایجاد می شود.

این دود دید شما را مسدود کرده و نمی گذارد که به درستی گوشت مد نظر خود را گریل کنید. به همین دلیل باید کباب پز گازی خود را در جایی قرار دهید که هوا چرخش داشته و حرارت موجب به وجود آمدن دود نشود. این موضوع برای امنیت جان شما نیز مهم است.

نشستن گرد و غبار در کباب پز

یکی از مشکلاتی که باعث دود کردن کباب پز گازی می شوند، نشستن گرد و غبار در کباب پز است. از این به بعد اگر کسی از شما پرسید چرا کباب پز گازی دود می کند؟ باید در پاسخ بگویید که شاید کباب پز شما دچار کثیفی و گرد و غبار شده است.

گرد و غباری که روی سطح گریل می نشینند موجب سوختن مواد موجود در خاک شده و این موضوع نیز دود فراوانی را به وجود می آورد. به همین دلیل پس از هر بار استفاده از دستگاه و قبل از روشن کردن آن، سطح گریل را با دقت تمیز کرده و آن را با روغن کمی چرب کنید.

ریخته شدن پسماند های غذایی

در صورتی که از انواع ظرف های مختلف استفاده کرده و مقداری گوشت درون آن بسوزد، قطعا ظرف دود کرده و این دود نیز کمی سیاه رنگ خواهد بود؛ این مشکل برای گریل نیز وجود داشته و اگر گوشت پسماند روی آن قرار بگیرد می سوزد.

در صورتی که به درستی گوشت را روی گریل قرار ندهید، این امکان وجود دارد که تکه های ریز گوشت روی کباب پز ریخته و باعث سوخته شدن می شوند. این سوختگی دود ایجاد کرده و همچنین بوی نامطلوبی نیز خواهد داشت.

مسدود شدن مشعل

اگر بخواهیم پاسخ سوال چرا کباب پز گازی دود می کند؟ را به شما ارائه دهیم، باید بگوییم که برخی از مدل های کباب پز به همراه شعله کار کرده و این شعله مسیر خاصی برای دسترسی به گریل دارد. اگر این مسیر مسدود شود مشکلات زیادی برای دستگاه به وجود خواهد آمد.

یکی از مهم ترین این مشکلات دود کردن کباب پز است. زمانی که مسیر مشعل مسدود بشود، اشتعال به شکل ناقص انجام گرفته و امکان آسیب به دستگاه افزایش پیدا می کند. همین امر نیز اهمیت چک کردن مسیر شعله را بسیار زیاد می کند.

داغ نبودن کباب پز

نکته ای مهم که بسیاری از افراد ناشی و تازه کار به آن اهمیت نمی دهند این است که در صورت استفاده نادرست از دستگاه کباب پز گازی، دود کردن آن بیشتر می شود. به طور مثال زمانی که گوشت را روی گریل سرد قرار دهید، با افزایش دما گوشت روی گریل می چسبد.

این مشکل باعث می شود که گوشت به سرعت پخته شده و حتی بسوزد. سوختن گوشت چسبیده به گریل نیز دود زیادی خواهد کرد. به همین دلیل قبل از کارکردن با این دستگاه، بهتر است آن را روشن کرده و منتظر داغ شدن باشید.

وجود زنگ زدگی در دستگاه

آخرین دلیلی که باید در پاسخ به سوال چرا کباب پز گازی دود می کند؟ ارائه دهیم، وجود زنگ زدگی در دستگاه است. باید گفت که مدل های جدید و به روز از دستگاه های کباب پز برقی هرگز زنگ نمی زنند؛ اما در صورتی که مدل ارزان قیمت تهیه کنید، پس از مدتی استفاده بدنه آن زنگ خواهد زد.

در صورت وجود زنگ زدگی، شعله ایجاد شده در دستگاه باعث سوختن رسوبات شده و در نتیجه دود زیادی تولید می کند. این مورد بسیار مهم است؛ به همین دلیل سعی کنید سراغ مدل های باکیفیت از برند های برتر بروید.

جمع بندی

موضوعی که امروز ذهن افراد زیادی را مشغول کرده این است که چرا کباب پز گازی دود می کند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که این کباب پز با استفاده از گاز کار کرده و در حالت عادی دود نخواهد کرد. به همین دلیل اگر در این دستگاه دود مشاهده کردید، باید بدانید که مشکلی در آن به وجود آمده است.

از مهم ترین دلایلی که باعث ایجاد دود در این دستگاه می شوند باید به زنگ زدگی دستگاه، چسبیدن گوشت، وجود پسماند غذا و وجود چربی روی گوشت اشاره کرد. پیشنهاد می کنیم دستگاه کباب پز گازی را با قیمتی عالی از فروشگاه نالینو خریداری کرده و از کیفیت آن اطمینان داشته باشید.

سلب مسئولیت:
تیم دینو در تهیه محتوای رپورتاژ آگهی نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.