پروژه‌ی زایمان در فضا

پروژه‌ی زایمان در فضا : نخستین نوزاد انسان در فضا متولد خواهد شد!

شرکت هلندی SpaceLife، تصمیم دارد تا در سال 2024 میلادی یعنی تا 6 سال دیگر، زنی باردار را به فضا بفرستد تا اولین زایمان در ایستگاه فضایی مورد بررسی قرار گیرد. درواقع این پروژه که Mission Cradle نام دارد، شامل یک مادر و یک تیم پزشکی است که به فضا فرستاده می‌شوند و در ایستگاه فضایی بین‌المللی، نوزادی را به دنیا می‌آورند. به همین منظور این کمپانی از الان به دنبال مادرانی داوطلب می‌گردد که پروژه‌ی زایمان در فضا را برنامه‌ریزی کند. باید اشاره‌کنیم که افراد داوطلب مورد آزمایش‌هایی برای تأیید سلامتی قرار می‌گیرند و داشتن دو زایمان موفق یکی شروط تأیید مادران خواهد بود.

پروژه‌ی زایمان در فضا

درواقع این اولین باری خواهد بود که نوزاد انسان در فضا یعنی در ارتفاع 400 کیلومتری از زمین متولد می‌شود. این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و ضروری است که برای زندگی بشریت در فضا باید بررسی شود. درواقع اگر بشر مجبور به نقل‌مکان به سیاره‌ای دیگر یا نقطه‌ای دیگر در فضا شود، باید شرایط زادوولد بررسی شود. تولد یک نوزاد در شرایط نقل‌مکان به نقطه‌ای دیگر از فضا اهمیت زیادی دارد و قدمی بزرگ برای دانشمندان خواهد بود.

نخستین نوزاد انسان در فضا

لازم به ذکر است که پروژه‌ای دیگر در راستای لقاح مصنوعی انسان نیز در حال بررسی است و تا سال 2021 این پروژه عملی خواهد شد. درواقع این پروژه مسئول ارسال اسپرم و تخمک به فضا است و پس از چهار روز نتیجه‌ی پروژه به زمین بازخواهد گشت تا نتایج و رفتار اسپرم و تخمک در فضا موردبررسی قرار گیرد.

ازآنجایی‌که در فضا نیروی جاذبه وجود ندارد و شرایط جوی کاملاً متفاوت با زمین است درنتیجه تمامی عملیات اعم از غذا خوردن، نوشیدن، استراحت کردن، لقاح و حتی زایمان نیز متفاوت خواهد بود. پس از حالا باید برای شناسایی بهتر فضا برای زندگی، پروژه‌های مختلفی راه‌اندازی و انجام شوند.

برای پروژه‌ی زایمان در فضا، تقریباً 25 مادر با زمان زایمان نزدیک به هم انتخاب خواهند شد تا فردی که زایمانش با زمان پروژه همخوانی داشته باشد، به فضا فرستاده شود. درواقع زمان انتقال مادر به فضا باید در دوران 8.5 ماهگی جنین باشد. مادران داوطلب تحت نظر خواهند بود و قبل از ورود به پروژه، در محیطی شبیه‌سازی شده قرار خواهند گرفت تا بتوانند با محیط فضا و پروژه‌ی زایمان بیشتر آشنا شوند. درنهایت باید بگوییم که پروژه‌ی زایمان در فضا، پیشرفتی بسیار بزرگ و هیجان‌انگیز خواهد بود و تولد اولین نوزاد انسان در فضا مهم‌ترین قدم برای شناسایی بقا در فضا محسوب می‌شود.

امتیاز: 4.1 از 5 (15 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۵ دیدگاه

  1. Avatar منصور گفت:

    میشه اولین ادم فضایی واقعی جالبه

  2. Avatar امین گفت:

    مگر فرستادن انسان به فضا دیمیه مگه؟!!!یه فضانوردان هزاران فشار فیزیکی رو روش ازمایش میکنن تا صلاحیت بگیره تازه وارد ازمایشای روان شناختی میشه….یجوری میگین فضا فضا انگار خونه خالص به سوار هواپیما میشید گوشاتون میگیره صداتون در میاد تازه اصلا زن باردار فرستادیم فضا این خلاف حقوق زیستی هست فردا جنین با مشکل متولد شد کی جوابگو هست؟! اصلا گیرم کنترل شدس رشد بچه به فاکتورایی نیازه روی زمینه واقعا ذهن کودکانه بدون شناخت و لمس واقعیت بعضی از ناشرین یکم طنزگونس تا علمی.

    • Avatar tiam گفت:

      حالا تو نمیخواد غیرتی بشی😒😂 هزار تا تحصیل کرده و دانشمند پشت این قضیه هستن و شرایطو بررسی میکنن اونا بهتر میدونن چیکار میکنن تا تویی که حتی اجازه سوار شدن به فضاپیما رو هم نداری😒👎

  3. Avatar مریم گفت:

    اینجوری دیگ رسمامیشن ادم فضایی هخخ اخه شنیدم نوزادانی ک توفضادنیامیان سرشون خیلی بزرگه و رنگ پوستشونم خیلی فرق میکنه باکلی تفاوت دیگ

  4. Avatar سروش گفت:

    مگه میشه و مگه داریم؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.