زمان زایمان

زمان زایمان : علت تولد بسیاری از نوزادان در حدود ساعت 8 صبح چیست؟

زایمان در هر زمانی و هر ساعتی از روز ممکن است اتفاق بیفتد. البته ممکن است یک تاریخ تولد تخمینی وجود داشته باشد اما مطمئناً این تاریخ دقیق نخواهد بود و تغییراتی در آن رخ خواهد داد. اما براساس تحقیقات، مشخص شده که بسیاری از نوزادان حدود ساعت 8 صبح به دنیا می‌آیند اما علت این زمان زایمان چیست؟

بر اساس تحقیقات علمی در مورد زمان زایمان، مشخص شد که این زمان تصادفی نیست. در حقیقت، 12000 نوزاد در روزهای سه شنبه متولد می‌شوند و بیش از 8000 نوزاد نیز در روزهای یکشنبه به دنیا می‌آیند. همچنین در ماه سپتامبر زایمان 5 تا 10 درصد بیشتر از ماه ژانویه است و در کل بیشتر نوزادان اغلب در طول روز متولد می‌شوند و نه در نیمه شب. نکته جالب‌تر اینجاست که نوزادانی که دقیقاً ساعت 8 صبح متولد شده‌اند 3.5 برابر بیشتر از کسانی که در زمان‌های دیگر متولد می‌شوند، هستند.

زمان زایمان

چه چیزی بر زمان زایمان تاثیر دارد؟

آیا این زمان دقیق زایمان به این دلیل است که بدن ما به قدری برنامه‌ریزی شده است که صبح خود را برای زایمان آماده می‌کند، یا به این دلیل است که نوزادان صبح را تشخیص می‌دهند؟

همانطور که نیل شاه، یک پزشک و استاد دانشکده پزشکی هاروارد، توضیح داد،

ما نمی‌توانیم زمان دقیق درد زایمان را برنامه‌ریزی کنیم، اما می‌توانیم زمان زایمان را تنظیم کنیم.

زمان زایمان

در واقع علت این است که در صبح عملکرد پرسنل برای زایمان بهتر بوده و اغلب پروسه‌ی زایمان به صبح موکول می‌شود. همانطور که محققان این موضوع را بررسی کردند، هیچ ساعت بیولوژیکی ذاتی بین مادر و نوزاد وجود ندارد بلکه همه چیز تحت تاثیر عملکرد بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها بوده که زایمان‌ها اغلب در صبح‌ها انجام می‌شود.

امتیاز: 1.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar پسرجان گفت:

    خدایا همسری نیز به بنده عطا فرا ، چرا که نه نماز برای من باقی مانده و نه تقوایی و نه آرامش درونی . خداوندا در این گرانی منه 26 ساله با سرمایه اندک(مشغول به کار) چکونه تشکیل زندگی دهم. خدایا کمک کن سرانجام کار ، که نگردم گناهکار، زین که هلاک شدم از خفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.