13 حقیقت جالب در مورد کوکو شنل و برند محبوب آن

Chanel یکی از معروف‌ترین خانه‌های مد در جهان است. این برند بود که عطر Chanel No. 5 را به دنیا معرفی کرد که هر 30 ثانیه یکبار در جهان فروخته می‌شود. در این مطلب ما چند حقیقت جالب از موسس این برند خلاق و شیک، شنل را با شما به اشتراک می‌گذاریم. این برند صاحب 147 بوتیک و مغازه در سراسر جهان است. کوکو شانل بزرگ توانسته بود همه زنان را مطابق با سلیقه خود لباس بپوشاند، کاری که قبلاً هیچ کس قادر به انجام آن نبود. بنابراین، جای تعجب نیست که تاریخ خانه شانل، مانند تاریخ خالق آن، پر از حقیقت‌ های جالب باشد.

شنل

12 حقیقت جالب درباره‌ی کوکو شنل و برند شیک آن:

1.

گابریل شانل یک انقلاب واقعی در دنیای مد ایجاد کرد که اگر حرفه او به عنوان یک خواننده به جایی می‌رسید، ممکن بود اصلاً این اتفاق نیوفتد. این هنرمند بزرگ راه موفقیت خود را با یک صحنه کوچک در روتوندا در پاریس آغاز کرد. به لطف آهنگ‌هایی مانند “کو کو ری کو” او اولین نام مستعار خود را به دست آورد، کوکو که تا پایان عمر با او باقی ماند.

2.

تاریخچه شانل با این واقعیت آغاز شد که کوکو که به عنوان یک کارمند معمولی در یک فروشگاه لباس بافتنی کار می‌کرد، به یک سرگرمی بسیار جالب علاقه مند شد. او کلاه‌های عجیب و غریب و غیر معمول درست می‌کرد. در آن زمان کمتر کسی می‌توانست تصور کند که روزی این کلاه‌ها قلب اشراف پاریس را به دست می‌آورد.

3.

کوکو شانل نه تنها دنیای مد، بلکه دنیای طراحان مد را تغییر داد. قبل از این، طراحان لباس و خیاط‌ها پرسنل خدماتی در نظر گرفته می‌شدند که به آن‌ها اجازه ورود به حلقه‌های بالاتر جامعه داده نمی‌شد. به لطف شنل، طراحان مد به اعضای جدایی ناپذیر جامعه اشرافی تبدیل شدند.

4.

حقیقت دیگر از شنل این است که خانه شانل یکی از اولین جاهایی بود که افراد مشهور را برای تبلیغ محصولات خود جذب کرد. لباس‌های این برند توسط ستارگان سینما تبلیغ می‌شد، بسیاری از آن‌ها سال‌ها چهره این برند بودند. تا به امروز، نمایندگی برند شانل یک افتخار بزرگ و همچنین تضمینی برای قراردادهای چند میلیون دلاری آینده است.

5.

کوکو شانل یک فرد نسبتاً خرافاتی بود و معتقد بود که عدد “5” برای او سرنوشت‌ساز است. عطر شنل شماره 5 در 5 می 1921 به عموم مردم معرفی شد و از آن زمان تاکنون یکی از محبوب‌ترین عطرهای جهان بوده است.

6.

خانه شانل چیزهای زیادی را به مد آورده است که امروزه آنها را کاملاً معمولی می‌دانیم. مواردی مانند جیب‌هایی که قبلاً به سادگی در لباس‌های زنانه وجود نداشت و یا کیف‌های دسته بلند. هنگامی که معشوق کوکو، گابریل آرتور بوی کیپل، درگذشت، این هنرمند بزرگ رنگ سیاه را مد کرد. او برای پنج سال تمام، مجموعه‌هایی از لباس‌های خود را از پارچه‌های سیاه تولید می‌کرد.

7.

به لطف کوکو شانل، برنزه بودن مد شد. اما این اتفاق کاملاً تصادفی بود. در سال 1923، کوکو پس از پایان سفر دریایی خود، بلافاصله در یک جلسه در کن شرکت کرد. رنگ برنزه پوست او بلافاصله به عنوان یک ترند جدید مورد توجه عموم قرار گرفت.

کوکو شنل

8.

افراد بزرگ معمولاً ویژگی‌های خاص خود را دارند. برای مثال، او تقریباً تمام عمر خود را در هتل ریتز، یکی از مجلل‌ترین هتل‌های پاریس، گذراند. علاوه بر این، این طراح مد از راه رفتن در خواب رنج می‌برد. شایعات حاکی از این است که او در حین راه رفتن در خواب، لباس‌های هتل را از تنش در میآورد و از آن لباس‌هایی می‌ساخت.

9.

با نام تجاری شانل، دامن‌های چین دار، جواهرات خیره‌کننده، کیف دستی نمادین با زنجیر به جای بند، لباس‌های ورزشی، کفش‌های دو رنگ، لباس‌های سفید نخی و خیلی چیزهای دیگر به دنیای مد آمدند. تنها چیزی که کوکو شانل هرگز در مجموعه‌های خود استفاده نکرد، شلوار بود. او معتقد بود که این مورد در کمد لباس زنان جای نمی‌گیرد.

10.

کوکو شنل اولین شخصی بود که مجموعه‌ای شیک و راحت را برای خانم‌ها خلق کرد. او اولین نسخه از کت و شلوار Chanel را در سال 1925 معرفی کرد که به دلیل ژاکت بدون یقه و خیاطی عالی آن انقلابی شد. در سال 1929، او شروع به ساخت کیف‌های دستی کرد که از کیف‌های سربازان الهام گرفته بود.

11.

اگر به اندازه کافی از Chanel خرید کنید و مشتری دائم باشید، مانکن خود را خواهید داشت. مشتریان دائمی خانه شنل مانکن‌های چوبی خود را در اندازه‌های دقیق خود دارند.

12.

حقیقت جالب دیگر از برند معروف شنل این است که صدها ساعت طول می‌کشد تا یک لباس با برند شنل ساخته شود. به طور مثال برای ساخت یک کت و شلوار بیش از 100 ساعت کار و برای ساخت یک لباس عروس تا 1000 ساعت زمان لازم است.

13.

محبوبیت شانل امروزه آنقدر زیاد است که هیچ خانه مد دیگری نمی‌تواند با آن رقابت کند و قدیمی‌ترین خانه مد جهان است. پیش نیازهای این معروفیت در دهه 20 اتفاق افتاد. در سال 1926، مجله آمریکایی ووگ محبوبیت لباس مشکی معروف Chanel را با محبوبیت ماشین فورد T مقایسه کرد و بعدها مجله تایم نیز کوکو را در فهرست تاثیرگذارترین افراد جهان قرار داد.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.