گزینه نپسندیدن در اینستاگرام

آیا به زودی شاهد اضافه شدن گزینه نپسندیدن در اینستاگرام خواهیم بود؟

حتما بارها برایتان پیش آمده که هنگام مشاهده پستی در اینستاگرام، احساس کنید باید از گزینه نپسندیدن استفاده نمایید. اما، این گزینه کجاست؟ چرا بعد از گذشت مدت بسیار زیادی از فعالیت این رسانه جهانی، هنوز هم گزینه نپسندیدن در اینستاگرام وجود ندارد؟ آیا به زودی شاهد اضافه شدن این گزینه خواهیم بود؟ برای پاسخ به این سوالات، در ادامه دینو را همراهی نمایید.

نبود گزینه نپسندیدن در اینستاگرام

در حال حاضر گزینه نپسندیدن در اینستاگرام وجود ندارد. بنابراین، سعی نکنید تبلیغات را دوست نداشته باشید! «مولی بران» (Molly Bran)، کارشناس رسانه‌های اجتماعی در Sellreallikes از سال 2012 تا کنون، در این باره می‌گوید:

من فکر می‌کنم به دلیل اثرات منفی آن، هیچ گزینه نپسندیدنی در آینده به اینستاگرام اضافه نخواهد شد.

فیس بوک و اینستاگرام به این دلیل گزینه پسندیدن را ایجاد کردند که مردم بتوانند «ابراز مثبت» درباره مسائل داشته باشند. این امر هنگامی که به افراد کمک می‌کند تا فکر مثبت خود را بیان کنند، معنای مهمی را به همراه می‌آورد. گزینه پسندیدن همچنین می‌تواند افراد را ترغیب کند تا به دیگران کمک نمایند. این یعنی باور داشتن به دنیایی خوب و مثبت که باعث می‌شود قدرت غلبه بر موارد بد در زندگی خود را داشته باشیم.

عواقب اضافه شدن گزینه نپسندیدن در اینستاگرام

در مورد عواقب اضافه شدن گزینه نپسندیدن در اینستاگرام، باید گفت که این امر هیچ گونه تفکر مثبتی به همراه نخواهد داشت. در عین حال، فقط عواقب بد تعارضات و استدلال‌های منفی تشنج‌زا را به دنبال دارد. اهداف رسانه‌های اجتماعی متصل کردن همه مردم جهان به یکدیگر است؛ اما، در صورت وجود درگیری، مردم به احتمال زیاد دیگر با هم در تعامل نخواهند بود.

جالب است بدانید که اضافه شدن گزینه نپسندیدن در اینستاگرام، در مقابل اهداف و برنامه‌های این رسانه قرار دارد. این در حالی است که فیس بوک نیز گزینه‌های نپسندیدن را – حتی زمانی که تقاضای زیادی برای آن وجود داشت – منتشر نکرده است. در واقع، به عنوان یک کانال رسانه‌های اجتماعی، هدف آن‌ها پیوند هر چه بیش‌تر مردم در سراسر جهان است. اینستاگرام و فیس بوک همچنین اعلام کرده‌اند که اگر افراد واقعا پست خاصی را دوست ندارند، می‌توانند نظرات خود را در قسمت نظرات یا صندوق ورودی شخصی، به دیگران منتقل کنند. با این که برخی از افراد صرفا برای ابراز همدردی مایلند که از گزینه نپسندیدن در اینستاگرام استفاده کنند، اما این گزینه فقط باعث افزایش فعالیت‌های تهدیدآمیز مانند قلدری، درگیری‌های لفظی و محکوم شدن و همچنین بحث‌های جانبدارانه می‌شود.

گزینه نپسندیدن در اینستاگرام

هدف عمده رسانه‌های اجتماعی

فیس بوک و اینستاگرام داروهای اجتماعی هستند. آن‌ها سعی دارند تا با نزدیک‌تر کردن مردم، کسب درآمد نمایند. رسانه‌های اجتماعی با امید ایجاد ارتباط و معامله بیش‌تر، سعی در ترویج فضایی مثبت بین کاربران خود دارند. آن‌ها نمی‌توانند به مردم اجازه دهند احساسات واقعیشان را ابراز کنند. به همین دلیل است که نباید هیچ گونه بیزاری بین افراد وجود داشته باشد. دقیقا مانند Ebay که اجازه نمی‌دهد تا فروشندگان بازخورد منفی برای خریداران به کار ببرند. آن‌ها واقعا تمایلی به وجود تعارض و تفکر ناشایست در بین مردم ندارند؛ زیرا، احساس بد باعث ایجاد روابط بد و همین طور باعث محدود شدن تماس‌ها و تعاملات بین افراد می‌شود. در نتیجه این امر، معامله و درآمد نیز کاهش خواهد یافت. این دقیقا همان مشکلی است که هیچ بستر اجتماعی مانند اینستاگرام یا فیس بوک هرگز نمی‌خواهد با آن روبرو شود.

تصور کنید عکسی از خانه خود را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید. این کار باعث می‌شود افراد بسیاری برای دیدن و نظر دادن درباره پست شما جلب شوند. متاسفانه برخی از این افراد تصور خواهند کرد که شما فردی خودنما هستید و در حال به رخ کشیدن دارایی‌هایتان می‌باشید. آن‌ها از افرادی چون شما متنفرند و قطعا گزینه نپسندیدن در اینستاگرام را برای پست شما به کار خواهند برد. شما چه فکری خواهید کرد؟ آیا می‌توانید بگویید که با این قضیه راحت هستید؟ نه هرگز؟ شما راحت نخواهید بود که بین شما و دیگران فاصله بیش‌تری ایجاد شود.

نتیجه اضافه شدن گزینه نپسندیدن در اینستاگرام

«جولیان زهر» (Julian Zehr) محقق توسعه وب و رسانه‌های اجتماعی Front-End در Udacity نظرات خود را در این باره مطرح می‌کند:

من فکر می‌کنم ایجاد تعادل بسیار مهم است. مثبت و منفی یکدیگر را خنثی می‌کنند. من معتقدم که ایجاد راهی برای تعادل تجربه کاربران نیز نیاز باشد. برای مثال، گزینه نپسندیدن در اینستاگرام می‌تواند فقط برای خود کاربر به صورت مخفی استفاده شود تا مطالب صفحه اصلی خود را تغییر دهد. این کار باعث می‌شود تا او آن چه را که علاقه‌مند به دیدنش نیست، کم‌تر ببیند. این یک روش خوش بینانه برای اضافه شدن این گزینه خواهد بود.

به نظر شما، در صورت اضافه شدن گزینه نپسندیدن در اینستاگرام، شرایط چگونه تغییر خواهد کرد؟ آیا شما نیز با این امر موافقید؟ نظرات خود را برای ما و خوانندگان مطرح نمایید.

منبع: Quora

بیش‌تر بخوانید: تماشا کنید: روند تغییر پرطرفدارترین اکانت‌های اینستاگرام از 2014 تا 2019

بیش‌تر بخوانید: سلبریتی ها در اینستاگرام از هر تبلیغ چقدر درآمد کسب می‌کنند؟

امتیاز: 4.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.