راهکار کاربردی

چگونه روز‌های کاری و فشرده خود را مثبت به پایان برسانیم؟ (۴ راهکار کاربردی)

بعضی روزها به قدری درگیر کار هستیم که انگار در یک مسابقه حضور داریم و باید تمام تلاش خود را بکنیم تا برنده شویم. برخی روزهای زندگی بسیار و پرتلاش می‌گذرند و تمام روز را گرفتار مسائل کاری پیچیده هستیم و وقتی شب فرا می‌رسد به این فکر می‌کنیم که زودتر بخوابیم تا فردا بتوانیم به ادامه‌ی کارها رسیدگی کنیم. در ادامه ۴ راهکار کاربردی برای به پایان رساندن مثبت یک روز را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

در این روزهای پرمشغله طبیعی است که همه همیشه از کارهایمان عقب می‌افتیم و روزهای زندگی بسیار سریع و بدون اتفاق پیش می‌رود. اما مهم است که در پایان روز، افکار خود را جمع کنید و ذهن خود را از تمامی مشغله‌ها آزاد کنید. رایان هادون، متخصص هیپنوتیزم و مدرس مدیتیشن، پیشنهاد می‌کند که چندین راهکار مثبت وجود دارد که به پایان دادن روز با انرژی بهتر کمک خواهد کرد. در واقع این روش‌ها کمک می‌کنند تا روز بعد نیز با انرژی خوبی برای رسیدن به امور مختلف بیدار شوید.

۴ راهکار کاربردی برای یک داشتن انرژی مثبت در پایان روز

  1. دکتر هادون می‌گوید که باید در پایان روز سعی کنید به خودتان درس بدهید و نکات مثبت و منفی روز را مرور کنید. همچنین می‌توانید به رفتارها و اقدامات روز خود فکر کنید و سعی کنید انسان بهتری از خودتان بسازید و به بهترین نسخه از خود نزدیک تبدیل شوید. در واقع مرور روز در آخر شب می‌تواند تاثیر خوبی بر ذهن داشته باشد.
  2. با یک تمرین مدیتیشن به روز خود پایان دهید و با چند نفس عمیق به رختخواب بروید. تنفس‌های منظم تاثیر خوبی خواهند داشت و انجام تمرینات تنفسی مدیتیشن می‌تواند به ذهن و بدن استراحت دهد. در این تمرین باید سعی کنید چندین نفس عمیق را به طور منظم در مدت ۱۰ دقیقه بکشید و نفس‌های خود را بشمارید. در واقع در این لحظه باید تمرکزتان فقط بر روی دم و بازدم تان باشد و سعی کنید آرام و در آرامش نفس بکشید.
  3. در پایان روز از خودتان تشکر کنید. نگرش قدردانی برای همه مهم است. در واقع زمانی که در پایان روز از خودتان و بدنتان تشکر کنید، متوجه خواهید شد که در آن روز چقدر عملکرد خوبی داشته‌اید. سعی کنید ۱۰ مورد از مواردی که در یک روز خوب انجام شده‌اند را مرور کنید و از خودتان ممنون باشید که کارها را به درستی انجام داده‌اید.
  4. جملات منفی را مدام با خودتان تکرار نکنید. برای مثال نباید بگویید «خسته‌ام» یا «امروز خیلی کار کرده‌ام» یا «به کارهایم نرسیدم و بسیار عقب هستم». بلکه باید تمرکز خود را بر روی کارهای انجام شده بگذارید برای مثال بگویید «خدا را شکر که نیمی از کارها را انجام داده‌ام و مابقی کارها را نیز می‌توانم فردا انجام دهم». با گفتن جملات منفی استرس شما افزایش خواهند یافت و مدیریت و عملکرد شما به شدت پایین خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: 8 عادت روزانه برای دستیابی به نظم و انضباط شخصی در مسیر رسیدن به موفقیت
بیشتر بخوانید: مدیتیشن سکوت را به طور مداوم در محیط‌های خلوت برای آرامش درونی انجام دهید

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar لیلا میرزاخان گفت:

    بسیار جالب بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.