کیم کارداشیان از “فیشیال اسپرم ماهی سالمون” استفاده می‌کند اما آیا این روش ایمن است؟

بسیاری از خانم‌ها برای جوانسازی پوست صورت خود از عمل‌های جراحی یا تزریق فیلر استفاده می‌کنند. یکی از روش‌های ابداعی جدید که توسط تعداد اندکی از افراد مشهور مانند کیم کارداشیان استفاده می‌شود، استفاده از اسپرم ماهی سالمون است.

فیشیال ماهی سالمون

اگر به خاطر داشته باشید، زمانی که کیم کارداشیان شیر مادر را روی لکه‌های پسوریازیس خود میمالید تا به بهتر شدن این لکه‌ها کمک کند. می‌دانید که این ستاره، کارآفرین و بنیان‌گذار برند Skims با گرایش‌های عجیب و غریب در حوزه سلامت و زیبایی ناآشنا نیست. به خصوص آن‌هایی که ادعا می‌کنند به بهبود پوست کمک می‌کنند. آخرین روش درمانی که کارداشیان امتحان کرده است فیشیال اسپرم ماهی سالمون است. این بازیگر اسپرم ماهی سالمون را به پوستش تزریق می‌کند.

در حالی که این روش عجیب به نظر می‌رسد (و به نظر می‌رسد تنها افراد مشهور بتوانند از پس پرداخت آن برآیند یا به آن دسترسی داشته باشند)، اسپرم سالمون (یعنی DNA اسپرم استخراج شده از بیضه‌های ماهی سالمون) ماده جدیدی نیست. در کشورهایی مانند کره، اسپرم سالمون را می‌توان در محصولات مراقبت از پوست پیدا کرد که در فهرست مواد تشکیل‌دهنده به عنوان PDRN (پلی‌دئوکسی‌ریبونوکلئوتیدها) یا DNA سالمون وجود دارد.

گفته می‌شود که این ماده به طور موضعی به عنوان تسکین‌دهنده ملایم پوست و ضد التهاب عمل می‌کند. اما در مورد تزریق داخلی چطور؟ آیا واقعاً ایمن است که اسپرم سالمون را به پوست تزریق کنید و آیا واقعاً مؤثر است؟ در این مقاله با یک متخصص پوست دارای بورد تخصصی درباره این روش صحبت شده است.

فیشیال اسپرم سالمون چه کاری برای پوست انجام می‌دهد؟

تحقیقات نشان می‌دهند که پلی‌نوکلئوتیدها (مانند آن‌هایی که در اسپرم ماهی وجود دارند) ممکن است به پروتئینی در پوست شما هدف بزنند که به ترمیم زخم و بازسازی بافت کمک می‌کند. همچنین می‌گویند که تولید کلاژن را تحریک کرده و الاستیسیته پوست را بهبود می‌بخشد، طبق یک مطالعه کوچک در مارس ۲۰۱۰ در مجله بین‌المللی علم آرایشی Nucleofill و Pluryal Silk دو برند محبوب از تزریقات پلی‌نوکلئوتیدی هستند که در سطح بین‌المللی، در کشورهایی مانند کره و استرالیا وجود دارند. در جاهای دیگر مانند آسیا، مردم از پلی‌نوکلئوتیدها به صورت فیلر استفاده می‌کنند. اما به جای تزریق عمیق به پوست، پلی‌نوکلئوتیدها به لایه‌های سطحی صورت تزریق می‌شوند تا ظاهر خطوط ریز را نرم کند و پوست شما را روشن‌تر کند.

آیا فیشیال اسپرم سالمون ایمن است؟

این موضوع قابل بحث است. با وجود نتایج امیدوارکننده درباره فواید پلی‌نوکلئوتیدها، شواهد کافی برای اثبات این که اسپرم سالمون به‌طور خاص مؤثر یا کاملاً ایمن است وجود ندارد. در واقع، این تزریقات هنوز توسط FDA تأیید نشده‌اند و در ایالات متحده به طور گسترده در دسترس نیستند.

دکتر لال می‌گوید: اگر چیزی تأیید FDA را ندارد، هیچ نظارتی بر روی آن وجود ندارد. شما نمی‌دانید منبع آن از کجا آمده است و آیا استریل است یا نه. دکتر لال همچنین درباره افزایش خطر عفونت، فرآیند تولید و عوارض جانبی، به خصوص اگر به ماهی یا صدف حساسیت دارید، ابراز نگرانی می‌کند. او می‌گوید: “شخصاً، من راحت نیستم که این روش را به بیماران پیشنهاد کنم.” این روش ترندشده جذاب به نظر می‌رسد اما ضروری نیست و هنوز داده‌های کافی درباره ایمن بودن آن نداریم.

نتیجه‌گیری

در حالی که مشخص نیست که کیم کارداشیان کجا این درمان را انجام می‌دهد، این روش زیبایی جدید او توجه زیادی را جلب کرده است. با این حال به دلیل کمبود شواهد درباره ایمنی (یا تأثیرگذاری) فیشیال اسپرم سالمون، بیشتر پزشکان توصیه می‌کنند که به گزینه‌های ترمیم پوست که امتحان خود را پس داده‌اند اکتفا کنیم. مانند سرم‌های ویتامین C، رتینوئیدها و مخصوصا فیشیال PRP درمان‌های بسیار بهتری هستند چون از خون خودتان استفاده می‌شود.

نظرات خود را در مورد این روش جدید با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.