انتخابات اندونزی و مرگ بیش از 300 نفر در این راه

انتخابات اندونزی و مرگ بیش از 300 نفر در راه دموکراسی بدلیل خستگی

انتخابات اندونزی در روز 17 اپریل (28 فروردین) برگزار شده است و نه تنها شمارش آرای آن هنوز به پایان نرسیده، بلکه بیش از 300 نفر نیز جان خود را در این راه از دست داده‌اند. اما چرا چنین اتفاقی رخ داده است؟

انتخابات اندونزی – دموکراسی مرگ‌بار

انتخاب ریاست جمهوری، پارلمانی و محلی جمهوری اندونزی همگی به طور همزمان در روز 17 اپریل برگزار شده است. این برای اولین باری بود که چنین تصمیمی گرفته می‌شد و این موضوع انتخابات اندونزی را به بزرگترین رویداد انتخاباتی جهان تبدیل کرد. دولت اندونزی برای کاهش هزینه این انتخابات در کشور، تصمیم گرفت تا سه را به صورت همزمان برگزار کند، غافل از اینکه این ماجرا غم‌انگیزتر از آنچه تصور می‌شد، ادامه پیدا کرد.

اندونزی کشوری با بیش از 260 میلیون جمعیت است و بالغ بر 80 درصد 193 میلیون جمعیت واجد شرایط برای رأی دادن در انتخابات اندونزی شرکت کرده‌اند و رأی‌های خود را به 800 هزار صندوق حوزه رأی‌گیری انداخته‌اند. طبق گزارشات هر شخص در این رأی‌گیری 5 برگه را پر کرده است که همین موضوع نشان می‌دهد حتی فرآیند رأی دادن تا چه اندازه خسته‌کننده بوده است. اما نکته بدتر اینست که شمارش آرا در ستادهای انتخاباتی به صورت دستی انجام می‌گیرد و در برخی از مناطق هم اعضای کمیته باید صندوق‌های رأی را برای عبور از رودخانه در بالای سر با دست نگه می‌داشتند. از همین رو فشار ناشی از کار و خستگی مفرط باعث فوت بسیاری در این راه شده است.

انتخابات اندونزی و مرگ بیش از 300 نفر در این راه

سخنگوی کمیته نظارت بر انتخابات اندونزی گفته است که در مدت 10 روز پس از برگزاری انتخابات بیش از 287 همکار خود را به‌دلیل عوارض ناشی از خستگی بیش از اندازه از دست داده است. علاوه‌براین 18 افسر پلیس نیز به دلیلی مشابه در فرآیند شمارش آرا جان خود را از دست داده‌اند. همچنین گزارش شده است که 2095 نفر دیگر نیز به دلیل فشار کار زیاد بیمار شده‌اند.

انتخابات اندونزی

اشتباهی که دیگر تکرار نخواهد شد

باوجود آنکه افراد مشغول در کمیته شمارش آرا در اندونزی بیش از 30 ساعت به‌طور مدام کار کرده‌اند، شمارش هنوز به پایان نرسیده و به کندی جلو می‌رود. گفته شده است که نتایج این سه انتخابان در روز 22 می (1 خرداد) اعلام خواهد شد. حالا وزارت دارای اندونزی اعلام کرده است که به خانواده قربانیان این ماجرا خسارت پرداخت خواهد کرد و مقامات دولتی هم اعلام کرده‌اند که در آینده اجازه انتخابات همزمان در کشور را نخواهند داد.

امتیاز: 4.2 از 5 (6 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.