برای تقویت مو چه قرصی بخوریم

برای تقویت مو چه قرصی بخوریم؟

ریزش مو این روزها به یک مشکل اساسی تبدیل شده و جنسیت و سن هم نمی‌شناسد. عوامل زیادی می‌توانند باعث ریزش مو شوند. انواع بیماری‌ها، هورمون‌ها، استرس، ژنتیک و… ممکن است ریزش مو ایجاد کرده یا این مشکل را تشدید کنند. اگر شما هم ریزش مو دارید، از دیدن حجم زیادی مو روی فرش و سرامیک خسته شده‌اید و می‌خواهید موهای خود را تقویت کنید، می‌توانید از مکمل‌هایی مانند بیوتین استفاده کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا راه‌حل‌های دیگری برای رفع این مشکل به شما معرفی کنیم.

بهترین روش‌ها برای تقویت مو

همه افراد به‌ویژه بانوان دلشان می‌خواهند که موهایی پر پشت، سالم و براق داشته باشند. داشتن چنین موهایی اصلا رویایی نیست و با رعایت چند نکته و رسیدگی روزانه به موها می‌توانید از داشتن آنها لذت ببرید. در ادامه به چند روش برای تقویت موها و افزایش استحکام و درخشندگی آنها اشاره می‌کنیم:

  • از داروهای تقویتی استفاده کنید
  • موهای خود را با حرارت کم سشوار بکشید
  • ویتامین‌های ضروری برای تقویت مو را دریافت کنید
  • خیلی از شامپو استفاده نکنید و موهای خود را خیلی نشویید
  • پوست سر را ماساژ دهید
  • پروتئین را در رژیم غذایی خود بگنجانید
  • روغن درمانی را جدی بگیرید

بهترین قرص برای جلوگیری از ریزش مو

بهترین قرص برای جلوگیری از ریزش مو

متخصصان ریزش مو و اختلالات پوست سر در دانشگاه نیویورک روی تعداد زیادی از افرادی که ریزش مو داشتند تحقیق کردند و موفق به درمان آنها شدند. این متخصصان در طول درمان دریافتند که بهترین روش برای جلوگیری و درمان ریزش مو و رویش مجدد موها، استفاده از دارو است.

داروهای مختلفی در داروخانه‌ها در دسترس هستند که می‌توانند به راندمان ریزش مو و رشد مجدد موها کمک کنند. می‌توانید انواع قرص، لوسیون، قطره و… را برای جلوگیری از ریزش مو تهیه کنید، اما بهتر است که این اقدامات را با مشورت پزشک انجام دهید. در ادامه بهترین داروها برای تقویت مو و درمان ریزش مو را به شما معرفی می‌کنیم:

بیوتین؛ بهترین ویتامین برای تقویت مو

بهترین قرص برای جلوگیری از ریزش مو

بیوتین یا ویتامین B7 یکی از ویتامین‌های گروه B است که به بدن در دریافت انرژی و مواد مغذی از کربوهیدرات‌ها، پروتئین‌ها و چربی‌ها کمک می‌کند. این ویتامین در تقویت مو بسیار موثر است و به همین دلیل یکی از داروها و مکمل‌هایی که می‌توانید برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو مصرف کنید، بیوتین می‌باشد.

بیوتین برای عملکرد کلی بدن هم مناسب است، اما بهتر است این دارو را سرخود مصرف نکنید. شما می‌توانید با مراجعه به پزشک و انجام آزمایش، در صورت کمبود بیوتین از این قرص استفاده کنید. البته بیوتین در بسیاری از مواد غذایی، مانند زرده تخم‌مرغ، آجیل و حبوبات وجود دارد. باکتری‌های روده بزرگ هم بیوتین تولید می‌کنند. شما معمولا از این منابع بیوتین کافی را دریافت می‌کنید، اما در صورت کمبود می‌توانید از قرص بیوتین استفاده کنید.

هیرتامین؛ قرصی با محبوبیت جهانی

هیرتامین یکی از معروف‌ترین مکمل‌ها برای جلوگیری از ریزش مو و داشتن موهایی مستحکم و براق است. این مکمل از ترکیبات مختلفی مانند انواع ویتامین‌های گروه B، مواد مغذی، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان و… تشکیل شده و تاثیر خوبی بر روی جلوگیری از ریزش مو و رویش مجدد موها دارد.

جالب است بدانید که این مکمل علاوه بر مو، بر روی پوست و ناخن هم تاثیر می‌گذارد و باعث شفافیت پوست و جلوگیری از شکنندگی ناخن‌ها می‌شود. البته باید توجه داشته باشید که هیرتامین تقلبی در بازار بسیار است؛ پس این مکمل را از داروخانه یا فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید.

قرص پرفکتیل ویتابیوتیکس؛ مکملی واقعا کامل

قرص پرفکتیل یکی از مکمل‌هایی است که تمام عناصر موردنیاز برای تقویت مو، پوست و ناخن‌ها را دارد. افرادی که بعد از رژیم گرفتن، افزایش سن، یک دوره اضطراب و… ریزش مو گرفته‌اند یا پوست آنها درخشندگی خود را از دست داده، می‌توانند از این مکمل برای بهبود تمام این مشکلات استفاده کنند.

این مکمل روند ایجاد چین‌وچروک را نیز کاهش می‌دهد و با بیوتینی که دارد، باعث تقویت موها و جلوگیری از شکستن ناخن‌ها می‌شود. این قرص همچنین دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که می‌تواند به سلامت عمومی بدن هم کمک کند.

قرص سیستین B6 زینک

قرص سیستین B6 زینک برای رشد مو

یکی دیگر از بهترین قرص‌هایی که می‌توانید برای تقویت موهایتان تهیه کنید، قرص سیستین B6 زینک است. این قرص حاوی ال-سیستین، ویتامین B6 و روی است که به بهترین شکل بر روی موها تاثیر می‌گذارد. ال-سیستین یک آمینواسید ضروری است که می‌تواند به تولید کراتین و کلاژن کمک کند. به همین دلیل این قرص علاوه بر بهبود سلامت موها، به رشد و تقویت ناخن‌ها هم کمک می‌کند؛ پس اگر ریزش مو و ناخن‌های شکننده دارید، این مکمل می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

 ویتامین B6 هم که یکی از ویتامین‌های مهم و ضروری برای رشد، تقویت و حفظ سلامت موها است و به شما در داشتن موهایی زیبا و درخشان کمک می‌کند.

قرص یونی زینک؛ قرصی غنی از ویتامین‌ها

یونی زینک یکی دیگر از انواع قرص‌های مربوط به تقویت مو است که از مواد معدنی و ویتامین‌های مختلفی تشکیل شده و می‌تواند به درمان ریزش مو و رویش مجدد موها کمک کند.

این مکمل حاوی زینک، کلسیم، ویتامین C و ویتامین‌های گروه B از جمله بیوتین است که خواص زیادی برای سلامت مو دارند. برندها و شرکت‌های مختلف ایرانی و خارجی این قرص را تولید می‌کنند و شما می‌توانید نوع متناسب با بودجه خود را از داروخانه‌های آنلاین یا حضوری تهیه کنید.

قرص هیرویت؛ مکملی با عملکرد چندگانه

قرص هیرویت برای رشد مو

هیرویت یکی دیگر از محصولات دارویی است که می‌تواند به کاهش ریزش مو و تقویت تارهای مو کمک کند. این مکمل دارای زینک، آهن، ال_سیستئین، ویتامین‌های گروه B و مس است. تمام این مواد معدنی و ویتامین‌ها به‌گونه‌ای بر روی موها تاثیر می‌گذارند و باعث استحکام و درخشندگی آنها می‌شوند. مواد موجود در این قرص علاوه‌بر تقویت مو، به تقویت ناخن‌ها، رشد و ترمیم بافت‌ها و… هم کمک می‌کنند.

جالب است بدانید که این قرص ریزش موی ناشی از کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی و همچنین ریزش موی استرسی را کاهش می‌دهد. افرادی که کاشت مو انجام داده‌اند هم می‌توانند از این قرص برای تقویت تارهای موی کاشته شده استفاده کنند.

روش‌های مفید دیگر برای تقویت مو

اگر نمی‌خواهید از قرص استفاده کنید یا اینکه قرص مصرف کرده‌اید و جواب نگرفته‌اید، می‌توانید از روش‌های دیگر برای تقویت موهای خود استفاده کنید. در ادامه به چند روش موثر در تقویت موی خانم‌ها و آقایان اشاره می‌کنیم.

ماینوکسیدیل موضعی

ماینوکسیدیل نوعی دارو است که به طور تخصصی در جلوگیری از ریزش مو کاربرد دارد. این دارو به‌صورت مایع است و باید آن را به طور مرتب به ریشه موهای خود بمالید تا باعث افزایش ضخامت موها و کاهش ریزش مو شود.

این دارو در درمان ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه (آلوپسی آندروژنتیک) و آلوپسی آره آتا (نوعی بیماری خودایمنی) تاثیر گذار است. بهتر است این دارو را پزشک برای شما تجویز کند؛ چون ممکن است علت ریزش موی شما چیز دیگری باشد که ماینوکسیدیل نتواند آن را درمان کند.

لوسیون‌های تقویت کننده

برخی از لوسیون‌ها حاوی بیوتین و ویتامین‌های موردنیاز برای رشد مو هستند و می‌توانید آنها را به‌صورت موضعی بر روی پوست سر اعمال کنید تا سریع‌تر جذب مو شوند. این لوسیون‌ها را معمولا پزشک با توجه به نوع پوست و موی شما تجویز می‌کند.

مزوتراپی

مزوتراپی یکی از جدیدترین روش‌های درمان ریزش مو و تقویت مو است. در این روش انواع و اقسام مواد مغذی و ویتامین‌های ترکیبی را به پوست سر تزریق می‌کنند و به‌این‌ترتیب، ریشه مو تغذیه می‌شود. فاکتورهای رشد هم از جمله ترکیبات موثر موجود در ویال‌های مزوتراپی هستند که به‌سرعت بر رشد موها تاثیر می‌گذارند و باعث افزایش ضخامت و حجم موها می‌شوند.

مزوتراپی برای تقویت مو

جمع بندی

قرص‌های مختلفی در داروخانه‌ها در دسترس هستند که با نسخه و بدون نسخه می‌توان از آنها برای تقویت موها استفاده کرد. ریزش مو مشکلی است که خیلی از افراد درگیر آن هستند و باید ریشه‌ای درمان شود، اما استفاده از مواد مغذی و ویتامین‌های مختلف مانند بیوتین در اکثر موارد می‌تواند ریزش مو را قطع کند.

اگر شما هم تجربه استفاده از قرص‌های بیوتین و مکمل‌های دیگر برای درمان ریزش مو را دارید، نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سلب مسئولیت:
تیم دینو در تهیه محتوای رپورتاژ آگهی نقشی نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.