نام های عجیب

نام های عجیب که پدرها و مادرها بر روی فرزندان خود گذاشته‌اند!

این روزها پدر مادرهای زیادی را می‌بینیم که نام های عجیب بر روی فرزندان خود می‌گذارند، اسامی‌ که حتی تا به‌حال یک بار هم به گوشتان نخورده است. اما نکته جالب اینست که موضوع فقط مختص دوره ما نیست و در هر برهه‌ای از زمان پدر مادرهایی بوده‌اند که نام‎‌های عجیب‌وغریبی برای فرزندان خود انتخاب کرده‌اند.

نام های عجیب که تا سال 1370 ثبت شده‌اند

سیف‌الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفته است که اغلب نام های عجیب تا قبل از سال 70 ثبت شده‌اند. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید منظور ما از نام های عجیب چیست، از همین رو با هم نگاهی می‌اندازیم به تعدادی از این اسامی.

نام‌های غیرمتعارف منتخب پسران:

آرشیو، آسیب، اجباری، اخی، اردوخان، اشتر، اهریمن، باباقلی، بیابانی، ملخ، فضا، فراری، شفتالو، شربت، قطار، قطاری، قسمت، قربانی، ‌کابوس، گشنه، گرگ آقا، بره، بشم، بهداشت، بوشفر، چاه،‌ چراغ،‌ چیتر، زنگی، ‌سرباز، شوجر، علاقه، غم، غارت، فرار، فراموش، گوپال، گمان،‌ لذت، لشکر، للو، ورندل و یتیم.

نام‌های غیرمتعارف منتخب دختران:

آشفته،‌ آفت، اجبار، افسرده، باجی، بیزار، پنبه، تعارف، حلوا، خرما، خیار، شربتی، شقیقه، کفتر، نیمکت، قیمتی، همیشه، نوشابه، ییلاق، لوله، لیاقت، لبو، لباء، مشکی، مشکی‌جان، مغلوبه، مفتول، حاضر، حالتاج، حسرت، حضرت، حبصه، خارا،‌ خابس، پارچه، پاکت، پنیر، پوپول، پولی، انقلاب، اوجق، آمریکا، آلمان،‌ انگلیس، انه، آقابگم، ادامه و اذان.

البته خوشبختانه تغییر نام برای افرادی که در خانواده عضو هم‌نام دارند، اسم آنها فاقد ویژگی نام و معنای مناسب است (مانند آفت، عذاب و..)، نام آنها معرف صفت‌های مغایر با ارزش انسانی است (مانند جاندار، کوچک و…) و یا اسم آنها با جنسیتاش مغایرت دارد، امکان‌پذیر است.

محبوب‌ترین نام‌ها در سال گذشته

نام‌های فاطمه، زهرا، هلما، زینب، یسنا، نازنین‌زهرا، آوا، ریحانه و رها در میان اسامی دختران محبوب‌ترین بودند. امیرعلی، علی، محمد، ابوالفضل، امیرحسین، محمدطه، امیرعباس، حسین و کیان هم نام‌های محبوب پسران عنوان شده‌اند.

مادرها و پدرهایی هستند که ترجیح می‌دهند نام فرزنداشان در میان محبوب‌ترین نام‌های سال نباشد، از این رو نام‌هایی “خاص” برای آنها انتخاب می‌کنند. اما خاص به چه قیمت؟ گاهاً پیش آمده است زمانیکه از کودکان امروزی نام دوستانشان را می‌پرسیم، نیاز به زمانی برای تفکر خواهیم داشت که آیا این نام دختر است؟ پسر است یا اصلاً یک موجود خیالی است. بدون شک اگر سال‌های آینده مانند امسال، لیستی از نام های عجیب این روزها تهیه شود، لیست مذکور بسیار طولانی‌تر از آن چیزی خواهد بود که از سال 70 به ثبت رسیده است.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

۳ دیدگاه

  1. Avatar مهتا مجدی گفت:

    انتخاب اسم بد برای بچه ها خیلی بده ضمن اینکه طبق قوانین کشورمون عوض کردن اسم دردسرهای زیادی داره و در برخی موارد غیره ممکنه

  2. Avatar المیرا گفت:

    وای.بیچاره این بچه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.