آغاز مرحله فینال برنامه استعدادیابی عصر جدید در ماه مبارک رمضان

آغاز مرحله فینال برنامه استعدادیابی عصر جدید در ماه مبارک رمضان؛ برنامه استعدادیابی و با محور سرگرمی، عصر جدید پس از اتمام مراحل مقدماتی به مرحله فینال خود رسید و با شروع ماه مبارک رمضان و در نبود برنامه ماه عسل روزهای یکشنبه و دوشنبه این ماه از شبکه سوم سیما پخش می‌شود؛ در این مرحله اندکی ادیت نسبت به گذشته را شاهد هستیم و شرکت کنندگان باید داوران را متقاعد کنند که به اجرای آن‌ها رای سفید دهند، درحالی که در مراحل مقدماتی به صورت پیش فرض چراغ‌ها سفید بود و اگر اجرایی در خور استعداد‌‌ی قابل توجه نبود، چراغ باید قرمز می‌شد.

با شروع فینال مسابقه نیز جذاب‌تر شده و اجراهایی در شان یک استعداد را می‌بینیم، تنوع شرکت‌کنندگان و نبود تنها یک حوزه خاص برای اجرا جذابیت این برنامه را چند چندان کرده است، از شعبده باز، ورزشکار، موزیسین، خواننده، دوبلور، نقاش، آکروبات و چند ده تخصص دیگر در فینال این برنامه حضور دارند و بنظر در فصل‌های بعدی عصر جدید با همه گیر شدن آن تخصص‌های دیگر و متنوع تری شرکت و استعدادیابی بیشتری خواهند کرد.

داوران برنامه استعدایابی عصر جدید


عصر جدید نمونه آشکار کپی برداری

در وصف برنامه استعدادیابی عصر جدید باید گفت که گر چه یک نمونه کپی بردار آشکار از فرمت اینچنین برنامه‌های خارجی است، اما سازندگان آن بدون هیچ ادعایی به این مورد اذعان دارند؛ با همه این تفاسیر عصر جدید به سرعتی از جنس ماه عسل و نود توانست جای خود را میان مردم باز کند و مورد استقبال عموم قرار گیرد.


احسان علیخانی اولین برگ برنده عصر جدید

احسان علیخانی شاید اولین برگ برنده عصر جدید است و پیش از پخش موفقیت آن را تضمین کرده بود، پیش از این او را با برنامه مناسبتی ماه عسل در ماه مبارک رمضان به یاد داریم، فقط در دو یا سه برنامه دیگر اجرا داشت، برنامه‌هایی چون ستاره ساز، اما او با اعلام خبر پایان ماه عسل تمام انرژی خود را برای عصر جدید گذاشت، صرف این انرژی را البته به بازخورد مردم پس از پخش هر قسمت عصر جدید می‌شود، دید.

در عصر جدید که صرفاً برای کشف استعدادها و استعدادیابی نهفته طراحی و اجرا می‌شود، محدودیتی برای حوزه استعدادها دیده نمی‌شود و هرکسی می‌تواند در هر زمینه‌ای قابلیت‌های خود را به نمایش و داوری داوران و ببینده‌های حاضر در سالن و البته تماشاگران بگذارد.

داوران برنامه استعدادیابی عصر جدید

امین حیایی بازیگر، رویا نونهالی بازیگر، سیدبشیر حسینی دکتری تبلیعات و آریا عظیمی‌نژاد آهنگساز، چهار داور این برنامه هستند، شکل برنامه به این صورت است که در مرحله مقدماتی حاضرین شرکت کننده با نظر مستقیم داوران می‌توانند با رای سفید حداقل ۳ داور به مرحله بعدی راه پیدا کنند و در مرحله کنونی نیز باید حداقل ۲ رای سفید کسب کنند.

آنچه که جذابیت برنامه را افزایش می‌دهد، این است که جای خالی اینچنین برنامه یا مکانی برای کشف و بروز استعدادیابی در کشورمان احساس می‌شد، جای خالی که گاهی برخی را به سمت و سوی شکستن هنجاری‌ها و متعارف‌ها برای بروز خود و استعداد خود سوق می‌داد، چه بسیار افرادی را که می‌بینیم در شبکه‌های اجتماعی برای خودنمایی، شهرت و جلب توجه دست به هرکاری می‌زنند و پای روی بسیاری از قوانین اخلاقی و عرفی می‌گذارند. در مراحل مقدماتی از برنامه عصر جدیدی شرایطی نیز محیا شده بود، آن‌هایی که امکان اجرای برنامه حوزه کاری خود در استودیو و مکان برگزاری برنامه را ندارند، مانند موتورسوران و یا رکورداران شنا و روپایی از پله‌ها، با پخش فیلم، استعداد خود را به عرصه می‌کنند.

مسابقه استعدادیابی

مراحل ورود و استعدادیابی در برنامه

برای ورود به عصر جدید و به دنبال سیل متقاصیان برای شرکت و استعدادیابی در برنامه‌های تلویزیون، ابتدا باید شناسایی برای شرکت در برنامه توسط هیئت ۱۸ نفره داوری عصر جدید صورت بگیرد؛ هر فرد باید یک ویدیو با حداکثر زمان پنج دقیقه از استعداد و نمایش خود را فیلمبرداری کند؛ سپس در صورت تایید هیئت ۱۸ نفره داوری برای شرکت در برنامه دعوت می‌شوند.

در ابتدا برنامه بیست و شش قسمت دارد و هر قسمت هفت استعداد شرکت کردند، در هر قسمت از برنامه عصر جدید، به انتخاب چهار داور حاضر، یک نفر به مرحله فینال راه پیدا کرده، یک نفر نیز توسط رای مستقیم ببیندگان تلویزیونی به فینال راه پیدا کرده است، در قسمت‌های فینال که هم اکنون در حال پخش است نیز دو نفر از بین چهار شرکت کننده به فینال نهایی بعدی می‌رود و سپس از طریق رای مستقیم مردم یک نفر از دو نفر در هر شب به فینال انتخابی می‌رود.

در گذشته هر داور و مجری سه کارت طلایی یا همان اعتبارنامه داشت که با اهدای آن به شرکت کننده می‌توانست به باشگاه مهارت بروند و سپس مهارت آموزی و آموزش توسط استاد حوزه خود بهره بردند، پس از آموزش از پانزده نفر فقط شش نفر از بهترین‌های آنان بازهم به انتخاب داوران به مرحله فینال صعود کردند؛ همه این‌ها مجموعاً پنجاه و هشت نفر شدند، در کنار آن‌ها دو نفر نیز توسط تیم برگزار کننده برنامه انتخاب شده‌اند.

مسابقه عصر جدید در واقع همان گات تلنت است که در اکثر نقاط دنیا هر ساله برگزار می‌شود، ساختار این برنامه توانسته تا به امروز صدها استعداد درخشان را به تمامی دنیا معرفی کند و شاید اگر این برنامه‌ها نبودند هرگز این استعدادها نمی‌توانستند خود را معرفی کنند، برنامه عصر جدید نیز به پیمودن این مسیر بی شک می‌تواند کمک بزرگی به افراد مستعد در کشور باشد.

امتیاز: 4.0 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar ابوالفضل کبیری گفت:

    برنامه‌ خوبیه، انشالله جوری برنامه ریزی کنید، تا نفرات بیشتری بتوانند استعداد خودرا نشان دهند، سلامت با شید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.