بچه ها نصیحت پدربزرگ و مادربزرگشان را به والدین خودشان ترجیح می دهند

یک نظرسنجی نشان می‌دهد که 50 درصد از بچه ها ترجیح می‌دهند در مورد مسائل با پدربزرگ و مادربزرگ صحبت کنند و از آن‌ها نصیحت بشنوند تا والدین خود!

ارتباط بین بچه ها و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایشان ارتباط محکمی است. یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که راهنمایی‌ها و نصیحت هایی که بچه ها از این چهره‌ها می‌گیرند، حتی می‌تواند با والدینشان رقابت کند، تقریباً نیمی از بچه‌های مورد بررسی توصیه‌های پدربزرگ و مادربزرگ خود را ترجیح می‌دهند. این چیز بدی نیست و اگر به آن فکر کنید بسیار منطقی است.

رابطه بچه با پدربزرگ و مادربزرگ

این نظرسنجی توسط Preply انجام شد و نشان داد که حدود نیمی از بچه‌ها بیشتر به پدربزرگ و مادربزرگ خود نسبت به والدین خود اعتماد می‌کنند. در این نظرسنجی انواع سؤالات از جمله نام مستعار پدربزرگ و مادربزرگشان، مدت زمانی که با هم گذرانده‌اند و اینکه چقدر از آنها راهنمایی می‌خواهند، پرسیده شد.

68 درصد از بچه‌ها گفتند که ترجیح می‌دهند زمان بیشتری را با پدربزرگ و مادربزرگشان بگذرانند تا والدینشان. سیلویا جانسون، رئیس روش‌شناسی در Preply، به مجله والدین توضیح داد: “بسیاری از اوقات، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها می‌توانند نقش مربیگری بیشتری را برای کودکان بدون استرس و مسئولیت روزانه والدین داشته باشند.”

“اغلب، کودک می‌تواند برای مشاوره و کمک به پدربزرگ و مادربزرگ خود مراجعه کند، بدون ترس از ناامیدی یا قضاوتی که ممکن است از جانب والدین باشد.”

روابط بین پدربزرگ و مادربزرگ و بچه‌ها به طور کلی استرس کمتری برای کودکان دارد. در حالی که نتایج ممکن است برای برخی از والدین حیرت‌آور باشد، اکثریت قریب به اتفاق موافق هستند که پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها می‌توانند به راحتی با کودکان رفتار کنند و ارتباط بگیرند، بنابراین منجر به ایجاد یک رابطه سرگرم‌کننده و شیرین می‌شوند. اغلب پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها معمولاً کودکان را با شیرینی و جایزه تشویق می‌کنند.

درمانگر ازدواج و خانواده توضیح می‌دهد: در حالی که والدین برای راهنمایی، اصلاح و گاهی اوقات توبیخ فرزندان خود رفتار می‌کنند، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نسبت به رفتار و کردار نوه‌های خود کمتر قضاوت و انتقاد می‌کنند، درنتیجه اعتماد کودک را سریع‌تر می‌توانند جلب کنند.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.