ماسک‌های عجیب و غریب

تفسیر فرهنگی خودشناسی و رسانه‌های اجتماعی با رشته‌های رنگی ماسک‌های عجیب و غریب

خالق این ماسک‌های عجیب و غریب با رشته‌های رنگی و طرح‌های آوانگارد خود تفسیری انتقادی از خودشناسی و شخصیت افراد در رسانه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد. در ادامه برای دیدن تصاویر زیبای این آثار و هکتوضیحات بیشتر همراه دینو باشید.

تفسیر فرهنگی خودشناسی

اگر به این ماسک‌های عجیب و غریب دقت کنید، خواهید دید که موضوعات مهم و به خصوص موارد بیانگر شخصیت یک فرد، با حالت تمام چهره‌ای از تزیینات و جزئیات گره زده شده، پوشانده می‌شوند. این آثار در حقیقت قصد دارند تا تنش بین تصویرهای معاصر زندگی عمومی و خصوصی رایج در فضای مجازی را بررسی کنند. هنرمند ایرلندی خالق این ماسک‌های متفاوت، همواره در مقابل پس‌زمینه‌های خاکستری رنگ برای عکس‌های خود، چهره‌اش را به طور کلی می‌پوشاند. شما تنها گاهی اوقات می‌توانید فقط چشم یا دهان او را از طریق قسمت خالی شده میان بافت‌ها مشاهده کنید. این حرکت به پنهان شدن پشت نقاب‌هایی زیبا به استعاره از فیلترهای زیبایی در رسانه‌های اجتماعی اشاره دارد.

مجموعه این الیاف مبتنی بر فیبر به کار رفته در این نقاب‌ها، به عنوان نمایشی تصویری از چگونگی ابهام افراد در زندگی شخصی خود، چه به طور عمدی یا ناخودآگاه در قالب یک بیماری همه‌گیر عمومی، عمل می‌کنند. او درباره پیام آثار خود در صفحه اینستاگرامش چنین می‌نویسد:

ماسک‌ها همواره شگفت‌انگیز هستند. آن‌ها چهره‌های سنگین غیرواقعی که در طبیعت نمایشی رسانه‌های اجتماعی برای تقدیس و پرستش نمایش داده می‌شوند را به تصویر می‌کشند.

الگوی ساخت ماسک‌های عجیب و غریب

او معتقد است رشته‌ها در جستجوی پاسخی به این سوال هستند که چگونه فرسایش حریم شخصی در عصر دیجیتال، چگونگی مشاهده و به تصویر کشیدن خودمان به صورت آنلاین در فضای مجازی را شکل می‌دهد. ماسک‌ها بیننده را انکار می‌کنند. آن‌ها پنهان بودن کامل داستان شخص زیر ماسک و شخصیت‌های منتخب دروغینی که روزانه به صورت آنلاین مشاهده می‌کنیم را انعکاس می‌دهند. همچنین در پایان اثر نهایی همواره مقابل قاب مربعی خاکستری رنگ تمیز و بدون بافت عکاسی می‌شود.

من می‌دانم که غالبا فراتر از حاشیه‌های بی‌نقص این عکس، هرج و مرج، آشفتگی و سر و صدای فراوانی وجود دارد. کثیف بودن زندگی، هرگز جزو فیلترهای رسانه‌های اجتماعی نیست.

ماسک‌های عجیب و غریب - به چالش کشیدن حجاب

ماسک‌های عجیب و غریب

«داستان رشته‌ها» (Thread Stories) درباره نحوه ایجاد آثار ویژه خود توضیح می‌دهد:

روند ایجاد هر اثر مشابه است. قبل از ساخت وصله‌های مختلف و تکه‌های متراکم، من با قلاب زدن «نقاب اسکی» (Balaclava) شروع می‌کنم. همچنین گاهی اوقات برای افزودن جزئیات بیشتری مانند گوش‌های تیز یا صورت کشیده شده، فضای بیشتری را در نظر می‌گیرم. رشته‌هایی که هنگام بافت از آن‌ها استفاده می‌کنم، آرایه‌ای بی پایان از نتایج متفاوت را توسط همان تکنیک خلق می‌کنند. انتخاب نخ می‌تواند به معنای تفاوت بین یک ماسک با پویایی زیاد یا ماسکی با فرم بسیار قوی باشد.

ماسک‌های عجیب و غریب و زیبایی‌های غیرواقعی
فیلترهای زیبایی رسانه‌های اجتماعی

الگوی ساخت ماسک‌های عجیب و غریب

پس از پایان کار و ثبت تصویر نهایی، رشته‌ها باز و تجزیه می‌شوند تا به یک ماسک عجیب و غریب جدید تبدیل شوند. هنرمند ایرلندی درباره الگوی کاری خود می‎گوید:

من بصری کار می‌کنم و هیچ طراحی و نقشه از پیش تعیین شده‌ای ندارم. من با دستان خود فکر می‌کنم. من مانند یک طراح قطعه‌هایی ثابت نمی‌آفرینم. ماسک‌ها همیشه در حال تغییرات متناوب هستند.

تفسیر فرهنگی خودشناسی ماسک‌های عجیب و غریب
ماسک‌های عجیب و غریب
نمونه‌هایی از ماسک‌های عجیب و غریب

نظر شما درباره این ماسک‌های عجیب و غریب چیست؟ دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: This Is Colossal

بیشتر بخوانید: سبک جاودان: لباس اسکلت آیریس ون هرپن دنیای مد را به چالش می‌کشد

بیشتر بخوانید: طراحی‌های خنده‌دار و عجیب در صنعت مد و فشن تا کجا پیش می‌رود؟‌

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۲ دیدگاه

  1. Avatar کاربر گفت:

    از عوارض خوشبختی بیش از اندازه چش رنگیا !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.