تکنیک عکاسی از ماه در شب

تکنیک عکاسی از ماه در شب برای ثبت تصاویری خاص توسط گوشی اندرویدی

به عنوان کسی که علاقه مند به عکاسی و ثبت تصاویر ویژه از محیط است، امکان ثبت این تصاویر بدون نیاز به یک دوربین حرفه‌ای خاص و با استفاده از صرفا یک گوشی همراه، خبر بسیار خوبی خواهد بود. در این مطلب قصد داریم شما را با تکنیک عکاسی از ماه در شب برای ثبت تصاویری خاص توسط گوشی اندرویدی آشنا کنیم. در ادامه با دینو همراه باشید.

تکنیک عکاسی از ماه در شب

تکنیک عکاسی از ماه در شب

1. فلاش گوشی خود را در برنامه دوربین خاموش کنید. نور فلاش فقط اجسام اطراف را روشن می‌کند و نور را به لنز باز می‌گرداند که این کار فقط عکس شما را خراب خواهد کرد.

2. برای رسیدن به بهترین نتیجه باید از بزرگنمایی (زوم) استفاده کنید. اگر می‌خواهید ماه را در تصویر خود برجسته‌تر کنید، صفحه را با استفاده از دو انگشت لمس کنید و از بزرگنمایی استفاده کنید. با این حال، این کار باعث کاهش کیفیت تصویر شما می‌شود؛ بنابراین توصیه نمی‌شود که در این کار زیاده روی کنید.

3. بسیاری از گوشی‌های اندرویدی دارای یک حالت دستی برای تمرین کردن و شخصی سازی تنظیمات دوربین هستند. برنامه دوربین را باز کنید و سپس روی نماد سه خط عمودی در گوشه بالای تصویر ضربه بزنید، سپس گزینه دستی را انتخاب کنید.

4. در سمت چپ رابط دوربین، آیکن JPG را مشاهده خواهید کرد. روی آن بزنید و انتخاب خود را به RAW JPG تغییر حالت دهید. این کار به گوشی اجازه می‌دهد تا روی عکس‌های گرفته شده، تنظیمات بهبود تصویر را اعمال کنند و یک تصویر با کیفیت بالا پس از عکسبرداری به شما تحویل دهند.

5. با انتخاب کردن گزینه EV (Exposure Value) روی صفحه و انتخاب «نوردهی کم» (low exposure)، مقدار Exposure را تغییر دهید.

6. گزینه ISO را انتخاب کرده و مقداری بین 80 تا 100 را انتخاب کنید.

7. با استفاده از گزینه S روی صفحه، سرعت شاتر را افزایش دهید و طولانی‌ترین گزینه را انتخاب کنید. این انتخاب باعث می‌شود که شاتر برای مدت طولانی باز بماند، بنابراین اطمینان از این که دوربین در حین گرفتن عکس ثابت باقی می‌ماند، بسیار مهم است و برای گرفتن یک عکس زیبا حیاتی است.

8. زمانی که از نحوه نمایش تصویر خود روی صفحه نمایش گوشی راضی بودید، دکمه ثبت دایره‌ای در پایین برنامه دوربین را بزنید و عکس خود را ثبت کنید.

استفاده از یک برنامه دیگر برای بهبود تصویر

برای رسیدن به بهترین نتیجه، بد نیست که به استور «گوگل پلی» (Google Play) بروید و یک برنامه دیگر برای بهبود تصاویر عکاسی شده خود انتخاب کنید و آن را روی گوشی بریزید. این برنامه‌ها عموما به شما امکان می‌دهند پس از گرفتن عکس‌ها، تصاویر خود را بهتر کرده و بتوانید از خروجی دوربین اندرویدی خود بیشترین بهره را ببرید. یکی از محبوب‌ترین این برنامه‌ها، «ادوبی فوتوشاپ» (Adobe Photoshop) برای اندروید است. در کنار این برنامه، انواع بسیار متنوع دیگری هستند که قابلیت بهبود نرم افزاری برای تصاویر ثبت شده توسط دوربین گوشی را فراهم می‌کنند. فقط کافی است کمی بگردید!

استفاده از یک برنامه دیگر برای بهبود تصویر

شما درباره تکنیک عکاسی از ماه در شب چه می‌دانید؟ آیا تجربه استفاده از این ابزارها برای ثبت یک تصویر ویژه را داشته‌اید؟ چه روش‌های دیگری برای رسیدن به بهترین و مطلوب‌ترین نتیجه می‌شناسید؟ دیدگاه‌ها و تجربیات ارزشمندتان در این باره را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Daily Mail

بیشتر بخوانید: چند ایده خلاقانه عکاسی برای کسانی که می‌خواهند تصاویر متفاوتی را ثبت کنند

بیشتر بخوانید: تصاویر دنیای زیر آب در حین غواصی آب سیاه و تنوع حیرت انگیز آبزیان اقیانوس اطلس

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۴ دیدگاه

  1. Avatar Intel گفت:

    برگام! برای عکاسی آسمان DSLR های Astrophotography استفاده میشه، و نه DSLR های معمولی! لنز هم به هکذا… بعد موبایل چی میگه این وسط؟ :دی

  2. Avatar علی گفت:

    سلام خانم میرزاخان
    عید قربان ، عید ذبح نفس اَماره و تسلیم محض شدن در برابر اوامر خداوند متعال ، بر شما مبارک.
    واقعا مقاله های شما ، متفاوت از همهء همکاران شما هست.
    مخصوصا اینکه توجه خاصی به مقولهء نجوم دارید .
    متشکریم.

    • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

      دوست عزیز ممنونم از انرژی مثبت و پیگیری شما. خوشحالم که مطالب براتون جذاب و مفید هستن. موفق باشید

    • Avatar Intel گفت:

      سلام برادر! خوشحالم که تسلیم شدی تمرین کن که کم کم باید واقعا تسلیم بشی! تا اون موقع یه خر جور کن شبا پرواز کنیم بریم اسمان نجوم رو بررسی کنیم :))

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.