شهر ارواح در جهان

جذاب‌ترین و وحشتناک‌ترین شهر ارواح در جهان: 10 مورد برتر را ببینید

اگر روح ماجراجویی داشته باشید، حتما از سفر به مناطق بکر و گاهی ترسناک با حال و هوای متروک و همچنین گشت و گذار در میان ارواح سرگردان آن فضا لذت می‌برید. خود را برای سفر به جذاب‌ترین و وحشتناک‌ترین شهر ارواح در جهان آماده کنید. موقعیت 10 مورد برتر از این مقاصد هیجان‌انگیز را در ادامه با همراهی دینو بشناسید.

وحشتناک‌ترین شهر ارواح در جهان

در ادامه با 10 مورد برتر از جذاب‌ترین و وحشتناک‌ترین شهرهای ارواح در جهان آشنا شوید:

1. جاده قدیمی مسیر ارواح در نیوزلند

شهر ارواح در جهان - 1. جاده قدیمی مسیر ارواح در نیوزلند

بازدید از این منطقه دور و دست نیافتنی، نیازمند شجاعت فراوانی بوده و مناسب افراد ترسو نیست! این جاده قدیمی 85 کیلومتری، خارج از شهر در جزیره جنوبی نیوزیلند واقع شده است. مسیر ارواح از معدن متروکه «لیل» (Lyell) آغاز شده و با گذر هر چه بیشتر از بخش‌های مختلف شهرک‌ها مانند مدارس، هتل‌ها و قبرستان‌ها، وحشتناک‌تر می‌شود. این منطقه زمانی کشور معدنچیان طلا بوده که یادگارهای آن روزهایشان اکنون در طبیعت منطقه رها شده است. انتهای این مسیر خوفناک، از میان بقایای گذشتگان عبور کرده و به سمت خارج در اعماق طبیعت وحشی ادامه می‌یابد.

2. Oradour-sur-Glane در فرانسه

شهر ارواح در جهان - 2. Oradour-sur-Glane در فرانسه

بعضی مکان‌ها به دلایل خوبی خال از سکنه مانده‌اند. در سال 1944، پس از استقرار نیروهای متفقین در فرانسه، سربازان آلمانی وارد این روستا در مرکز فرانسه شدند. آن‌ها ظاهرا در انتقام از فعالیت نیروهای مقاومت محلی، مردم روستا را قتل عام کردند. پس از جنگ جهانی دوم، «چارلز دوگل» دستور داد تا بقایای سوخته این شهر به عنوان یادبودی از جنگ، دست نخورده باقی بماند. حال و هوای غم‌انگیز این شهر روی بازدیدکنندگان آن همچنان تاثیرگذار است.

3. کراکو در ایتالیا

شهر ارواح در جهان - 3. کراکو در ایتالیا

واقع در بدبوم منطقه Basilicata سواحل جنوبی ایتالیا، شهر قرون وسطایی کراکو یک افسانه ترسناک است. در دهه 1960، گسترش بیش از حد منطقه شهری، باعث لغزش زمین‌های اطراف و خروج ساکنان آن شده بود. 1800 نفر از ساکنان این شهر در آن زمان همچنان در شرایط قرون وسطایی زندگی می‌کردند. امروزه تنها می‌توان از طریق تورهای هدایت شده دشوار، به گشت و گذار در میان سنگ‌فرش‌های محلی و خانه‌های با حس و حال خاص منطقه پرداخت. همچنین تپه‌های رسوبی خاکی این شهر ارواح نیز بسیار تماشایی است.

4. Kolmanskop در نامیبیا

شهر ارواح در جهان - 4. Kolmanskop در نامیبیا

در اوایل قرن بیستم، این قسمت جدا شده از «ساحل اسکلت» (Skeleton Coast) پر از آوازهایی از زمزمه‌های مداوم بود. در عرض یک شب، پس از کشف رگه معدنی الماس، به یکی از ثروتمندترین زمین‌های جهان تبدیل شد. این شهر کوچک با ظاهری آلمانی، تا دهه 1950 مورد بهره برداری قرار گرفت و پس از آن رها شد. بقایای ساختمان‌های اطراف، این مکان را به یکی از سایت‌های ترسناک عکاسی تبدیل کرده است. سایر ویرانه‌هایی که در این بخش از سواحل نامیبیا قرار دارند نیز در وحشتناک‌تر جلوه دادن این محل، بسیار کمک می‌کنند.

5. ویا اپکوئن در آرژانتین

شهر ارواح در جهان - 5. ویا اپکوئن در آرژانتین

آن چه در گذشته یک شهر آبگرم محبوب بود، ناگهان در اواسط دهه 1980 بدون هیچ اثری ناپدید شد. این شهر توسط سیل بلعیده شد و تا سال 2009 زیر آب بود. هنگامی که آب‌های شور شروع به عقب‌نشینی کردند، یادگاری‌های این شهر گمشده دوباره روی زمین ظاهر شدند. این منطقه اکنون در 540 کیلومتری جنوب غربی بوینس آیرس واقع شده که از طریق یک مسیر خشن پوشیده از درختان ترسناک، قابل دسترسی است.

6. جزیره هاشیما در ژاپن

شهر ارواح در جهان - 6. جزیره هاشیما در ژاپن

تنها بخشی از قلعه جزیره ارواح که به عنوان پایگاه تبه‌کاران در فیلم جیمز باند به نام Skyfall شناخته می‌شود، برای بازدید عموم آزاد است. این جزیره توسط یک سد دریایی بزرگ احاطه شده و پر از ساختمان‌های بلندمرتبه (آسمان‌خراش) است. وقتی حدود 45 سال پیش معدن بسته شد، کارگرانی که زمانی معادن زیرزمینی این جزیره را اداره می‌کردند، همگی از این جزیره خارج شدند. در حال حاضر، بازدید کنندگان فقط می‌توانند همراه با یک تور رسمی از نزدیکی ناگازاکی در این جا قدم بزنند. با این حال شک نکنید که این کلان شهر بی‌هویت و ترسناک که زمانی که بیش از 5000 خانه داشته است، ارزش آن را دارد.

7. Poggioreale در سیسیل

7. Poggioreale در سیسیل

Poggioreale که در دره «بلیس» (Belice) در شمال غربی سیسیل واقع شده است، هنگام زلزله سال 1968 نابود شد. تصمیم بر این شد که به جای بازسازی خانه‌ها، شهر جدیدی در چند کیلومتری آن ساخته شود. از ویرانه‌های این شهر اغلب به عنوان صحنه‌های فیلمبرداری در فیلم‌های مربوط به جنگ جهانی دوم استفاده می‌شود.

8. پیرامیدن سوالبار در نروژ

8. پیرامیدن سوالبار در نروژ

این جامعه معدنی در سال 1910 توسط سوئد تاسیس، اما، در سال 1927 به اتحاد جماهیر شوروی فروخته شد. این منطقه با شمالی‌ترین مجسمه لنین در جهان، به همراه سایر بخش‌های شهر و زیرساخت‌های آن در سال 1998 رها شد.

9. پریپات در اوکراین

9. پریپات در اوکراین

این شهر پس از فاجعه هسته‌ای چرنوبیل، در آوریل 1986 رها شده و به سمبل قدرتمند خطرات ذاتی استفاده از انرژی هسته‌ای تبدیل شده است. این شهر همچنین با توجه به بازدیدهای دقیق و محتاطانه، به عنوان سمبل متناقض جاذبه‌های گردشگری شناخته می‌شود. دولت اوکراین در تلاش است تا خطر قرارگیری بیش از حد در معرض بیماری به دلیل سطح بالای تشعشع رادیواکتیو در این منطقه را به حداقل برساند.

10. گریت ویکن جورجیای جنوبی در ایالات متحده آمریکا

10.  گریت ویکن جورجیای جنوبی در ایالات متحده آمریکا

این شهرک در سال 1904 توسط یک کاپیتان دریایی نروژی به عنوان ایستگاه نهنگ‌داری برای شرکت ماهیگیری شخصی خود تاسیس شد. با این حال، در ماه دسامبر سال 1966 بسته و خالی از سکنه شد. جالب است بدانید که کلیسای این شهرک هنوز هم گاه گاهی برای مراسم ازدواج استفاده می‌شود. مردم شهرک در گذشته سینمای مخصوص به خود را داشتند که متاسفانه چند سال پیش فرو ریخت.

به نظر شما کدام ک از موارد بالا، می‌تواند به عنوان جذاب‌ترین و وحشتناک‌ترین شهر ارواح در جهان انتخاب شود؟ آیا شما نیز از سفر به این مناطق هیجان‌انگیز، لذت می‌برید؟ نظرات خود را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Wanderlust

بیشتر بخوانید: معرفی قلعه‌های قرون وسطای اروپا که حتما باید از آن‌ها دیدن کنیم!

بیشتر بخوانید: ده شهر باستانی که در طول تاریخ سالم مانده‌اند و امروزه می‌توانید از آنها بازدید کنید

امتیاز: 4.7 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۱۰ دیدگاه

  1. Avatar جادوی سیاه گفت:

    از این نوع مطالب بیشتر بذارید، مخصوصا اون شهرایی که توش جن و این چیزا دیده شدن!!!
    حیف که پول ندارم وگرنه میرفتم همه ی این شهرا رو یه سر میگشتم و کلی عکسای خفن میگرفتم.

    • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

      جادوی سیاه عزیز متشکرم از نظرات پرانرژی شما👌🏼👌🏼👌🏼 چشم حتما مطالب واقعی با سند و منبع منتشر میکنیم ک جذاب تر هم باشن👍🏼 حتما ب زودی میرید و برای ما هم عکسای خوب میگیرید✨

  2. Avatar JP گفت:

    دست کم %90 فیلم های ترسناک هالیوودی در تاریکی فیلمبرداری میشه و به زور تاریکی میخوان ترسناکشون کنند اما اصلا ترسناک نیستند.
    از بین صدها فیلم ترسناکی که در 50-60 سال اخیر ساخنه شده اند، تعداد انگشت شماریشون واقعا ترسناکند.
    بین این مکان ها هم به نظر من جزیره هاشیمای ژاپن واقعا می تونه ترسناک باشه حتی در روز 😨

    • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

      عزیز ممنون از نظر خوب شما 👍🏼👌🏼چیزی ک بیشتر ترسناکشون میکنه فکر کردن ب اینه ک ی زمانی زندگی توی این محل ها جریان داشته و الان دیگه نیست! و فکر کردن ب آینده ای ک ممکن ما توش نباشیم!😉

  3. Avatar امیرحسین گفت:

    ببخشیدا، اینا که ترسناک نبودند.
    فقط خرابه های متروکه بودند.همین‌.
    البته برای فیلم سازی میشه با نورپردازی های خاص و از زوایای خاص و جلوه های ویژه ترسناک نشونش داد.
    ولی برای بازدید گمون نکنم ترسناک باشه.
    ولی دوست دارم از نزدیک ببینم همشون رو به غیر از اون جایی که مواد رادیواکتیو داره.

  4. Avatar سعید گفت:

    پسندیده است .لایک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.