فیلم مشترک ایران و افغانستان

موفقیت فیلم مشترک ایران و افغانستان در جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان کره جنوبی

“رونا، مادر عظیم” یک فیلم مشترک ایران و افغانستان در بیست و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم بوسان در کره جنوبی شرکت کرد و موفق به دریافت جایزه ” کیم جی سئوک” شد. این فیلم با بازی و هنرمندی محسن تنابنده در بزرگ‌ترین جشنواره آسیایی درخشید و نظر منتقدان زیادی را به خود جلب کرد. فیلم “رونا، مادر عظیم” با کارگردانی جمشید محمودی و تهیه‌کنندگی نوید محمودی ساخته شد. برادران محمودی قبلاً هم با فیلم “چند مترمکعب عشق”، نظر منتقدان را به خود جلب کرده بودند و اکنون نیز در فیلم جدیدشان موفق ظاهر شدند.

محسن تنابنده

فیلم مشترک ایران و افغانستان

فیلم “رونا، مادر عظیم” که در ایران با عنوان ” شکستن همزمان بیست استخوان” اکران شد، ماجرای یک مهاجر افغان مقیم ایران را به تصویر می‌کشد و داستانی را در این زمینه روایت می‌کند که از دیدن آن لذت خواهید برد. این فیلم در اسکار سال آینده نیز به‌عنوان یکی از نمایندگان افغانستان حضور خواهد داشت. کارگردان این فیلم در مصاحبه‌ای اشاره‌کرده است که تمامی بازیگران به‌جز محسن تنابنده مبتدی بوده‌اند و فیلم از بازیگران مشهور زیادی تشکیل نشده است اما فیلم خوبی از آب درآمده و نتایج خوبی به همراه داشته است.

رونا، مادر عظیم

جایزه کیم جی سئوک یک جایزه‌ی جدید است که به این جشنواره اضافه‌شده و به نام یکی بنیان‌گذاران جشنواره که سال گذشته از دنیا رفت، نام‌گذاری شده است. این جایزه به دو نامزد فیلم “رونا، مادر عظیم” از محمود جمشیدی و “دنده” از ژانک وی اهدا شد. این مراسم ۱۳ اکتبر یعنی دیشب به‌پایان رسید و این نتیجه‌ی دل‌نشین، برای ما ایرانیان نیز خوشحال‌کننده خواهد بود. البته حضور درخشان محسن تنابنده نیز در این فیلم موفق، بسیار خوب است و نظر طرفداران زیادی را به خود جلب خواهد کرد. امیدواریم که این فیلم مشترک ایران و افغانستان با روایت معضلات مهاجران افغان در ایران، در اسکار نیز بدرخشد و موفق به دریافت جوایز شود.

امتیاز: 5.0 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar المیرا گفت:

    محسن تنابنده فوق العادست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.