چین

۳۰ واقعیت عجیب در مورد کشور چین و فرهنگ و آداب مردم این کشور

چین یکی از پرجمعیت‌ترین و بزرگترین کشور‌ها در جهان است و این کشور به تازگی قرارداد ۲۵ ساله‌ای با ایران بسته که جزییات زیادی از این قرارداد منتشر نشده اما به طور کلی این قرارداد چین موافقان و مخالفانی دارد. به طور کلی چین یکی از مهم‌ترین کشورهای جهان بوده و دارای تمدن قدیمی است. این کشور فرهنگ و سنت‌های منحصربه‌فردی دارد که در این مطلب قصد داریم تا ۳۰ حقیقت عجیب در مورد کشور چین را در اختیارتان قرار دهیم.

چین

۳۰ واقعیت عجیب از کشور چین

  1. چین به طور رسمی به عنوان جمهوری خلق چین شناخته می‌شود.
  2. طبق آخرین آمار در سپتامبر سال 2020، چین با بیش از 1.4 میلیارد نفر جمعیت (1.439.323.776) پرجمعیت‌ترین کشور در جهان است.
  3. زبان ماندارین تنها زبان در چین نیست و باید بگوییم که زبان‌های دیگری مانند یوئه، وو، مین بی، مینان، شیانگ، گان و هاکا نیز در این کشور وجود دارند. از سوی دیگر برخی مناطق در چین نیز گویش‌های خاص خود را دارند.
  4. مردم چین دارای «فرهنگ نارگیل» هستند یعنی از نمای بیرونی بسیار خشک و رسمی به نظر می‌رسند اما فرهنگی گرم و دوستانه دارند و در طول تاریخ نیز روابط خوبی با کشورهای غربی داشته‌اند.
  5. در چین اعضای خانواده همگی در یک خانه زندگی می‌کنند و این موضوع یکی از موفقیت های فرهنگی این کشور است.
  6. بزرگان خانواده و افراد پیر در این کشور مورد احترام و مراقبت بسیار زیادی هستند و قوانینی برای حقوق سالمندان در این کشور وجود دارد.
  7. اکثر مردم چین جنگ‌ها را به خاطر می‌آورند و تاریخ عمیقا در سیستم آموزشی این کشور وجود دارد. در واقع شناخت تاریخ مهم‌ترین بخش آموزشی در این کشور است.
  8. اگر تمام خطوط راه آهن چین را کنار هم قرار دهید، می‌توانید دو بار دور زمین بچرخید.
  9. تعطیلات جشن سال نو چینی 15 روز طول می‌کشد (مشابه تعطیلات عید نوروز) و این بزرگترین تعطیلات در چین است که معمولاً در ژانویه یا فوریه برگزار می‌شود. سال نو در چین حتی محبوب‌تر از کریسمس است و بسیاری از کشورهای جهان نیز سال نو چینی را جشن می‌گیرند.
  10. در چین، هر سال با عنوان یکی از 12 حیوان زودیاک چینی نامگذاری شده است که می‌توان به موش صحرایی، گاو، ببر، خرگوش، اژدها، مار، اسب، بز، میمون، خروس، سگ و خوک اشاره کرد. سال 2020 سال موش صحرایی بود. (مشابه نام‌گذاری اسامی حیوانات بر هر سال در ایران)
  11. آسانسور Bailong در منطقه Wulingyuan در Zhangjiajie، با ارتفاع 300 متر در لبه صخره ساخته شده است که این آسانسور سنگین‌ترین و بلندترین آسانسور خارجی در جهان است.
  12. ‌چین کشوری چند مذهبی است و به دلیل جمعیت زیادی که دارد، بسیاری از ادیان جهان در این کشور وجود دارد. با این حال، بیشتر چینی‌ها از تائوئیسم، کنفوسیوس و آیین بودا پیروی می‌کنند.
  13. ‌چین به همراه ایتالیا دارای بیشترین تعداد ثبت در سایت یونسکو در جهان است. برخی از پربازدیدترین ثبت‌ شده‌های ‌چین در سایت یونسکو عبارتند از: شهر ممنوعه در پکن، دیوار بزرگ چین، کاخ تابستانی در پکن، معبد بهشت در پکن و ارتش سفالین جهان.
  14. شهر ممنوعه در پکن دارای 9000 اتاق بوده و یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین کاخ‌های شاهنشاهی در جهان است.
  15. این کشور با توجه به وسعتی که دارد دارای منطقه زمانی متفاوتی است اما سراسر این کشور از زمان رسمی پکن پیروی می‌کنند.
  16. پانداها متعلق به کشور ‌چین هستند و در این کشور اهمیت زیادی به مراقبت از پانداها داده شده است.
  17. مردم ‌چین بزرگترین گردشگران سفر در جهان هستند. آنها هر ساله 260 میلیارد دلار آمریکا برای سفر در سراسر جهان هزینه می‌کنند و این هزینه دو برابر هزینه گردشگران آمریکایی است.
  18. طب چینی باستان، خون را 2000 سال قبل از اعلام دانشمندان اروپایی ویلیام هاروی در سال 1628 کشف کرده بود.
  19. بستنی حدود 4000 سال پیش در ‌چین کشف شد.
  20. مردم ‌چین از استفاده یا ذکر عدد “4” خودداری می‌کنند زیرا این امر را مرگبار می‌دانند.
  21. اولین اطلاعات ثبت شده در مورد ورزش فوتبال مربوط به 2200 سال پیش در ‌چین بود. مردم ‌چین باستان اولین توپ فوتبال جهان را که از چرم ساخته شده بود، ایجاد کردند. در آن دوران باستان ورزش فوتبال، “Tsu ‘Chu” نام داشت که به معنی “لگد زدن به توپ” است.
  22. کشور ‌چین هر پنج روز یک آسمان خراش جدید می‌سازد. هیچ کشوری در جهان با سرعت رشد و پیشرفت ‌چین وجود ندارد. این کشور در یک سال، حداقل 73 آسمان خراش جدید ساخته است.
  23. در ‌چین هرگز دوبار یک غذای تکراری نخواهید خورد. هر منطقه در این کشور، غذاهای خاص و طعم‌های متفاوت خود را دارد. علاوه بر این، غذاهای چینی تقریبا همیشه تازه سرو شده و این غذاها در کشورهای مختلف جهان نیز تولید و عرضه می‌شوند.
  24. اردک پکن یک غذای معروف اردک در ‌چین است که مزه‌ی فوق‌العاده‌ای دارد.
  25. چوب غذاخوری چینی یا به قولی چاپستیک در واقع برای پخت و پز استفاده می‌شد و در ابتدا برای خوردن غذا ساخته نشده بود.
  26. کچاپ به عنوان یک چاشنی آمریکایی شناخته شده است، اما ریشه آن چیزی غیر از آمریکایی است. سس گوجه فرنگی از کلمه چینی هوکین، “kê-tsiap”، نام سس مشتق شده از ماهی تخمیر شده است.
  27. برخلاف عروس‌ها در سراسر دنیا، عروس‌های ‌چینی به جای استفاده از لباس سفید، لباس قرمز می‌پوشند. قرمز در ‌چین یک رنگ خوش شانسی محسوب می‌شود.
  28. ساخت ارتش Terracota در Xi’an ‌چین 37 سال طول کشید. این ارتش شامل 8000 سرباز سفالی است که برای محافظت از مقبره Emperor ساخته شده است.
  29. ‌چین میزبان دانشگاه‌های خوب در سطح بالای جهانی است. طبق آخرین بررسی‌ها، 7 دانشگاه ‌چین در لیست 200 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. دانشگاه‌های ‌چین شامل دانشگاه‌های Tsinghua، دانشگاه پکن، دانشگاه Fudan، دانشگاه علم و صنعت ‌چین، دانشگاه ژجیانگ، دانشگاه شانگهای Jiao Tong و دانشگاه نانجینگ هستند.
  30. کوه Fanjingshan یکی از رازآلود‌ترین مکان‌ها در ‌چین است. کوه فانجینگشان در استان گوئیژو در جنوب ‌چین است که می‌توانید به بالای آن صعود کنید و منظره فوق العاده‌ی اطراف را ببینید.

بیشتر بخوانید: ۱۰ واقعیت عجیب و جالب در مورد مردم کره جنوبی و فرهنگ‌های این کشور
بیشتر بخوانید: بالاترین حقوق ماهانه‌ی جهان برای مردم سوئیس تصویب شد!

امتیاز: 4.2 از 5 (10 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳۶ دیدگاه

  1. Avatar یک نوجوان گفت:

    من یه دانش آموزم نمی گم علمم خیلی زیاده
    درباره تاریخ و روابط و اخلاقیات کشور ها خیلی خوندم اولا خیلی از مخالفت ها الکیه لاری کورب معاون وزیر دفاع سابق آمریکا گفته معتقدم ایران در برابر ایالت متحده پیروز شده چرا که توافق‌نامه چین با ایران قدرت اقتصادی ایران را بالا می‌برد از طرف دیگه چین در ۱۲۰ کشور دنیا شریک اول تجاریه یعنی همه این ۱۲۰ کشور می خواند خودشون رو به چین بفروشند؟
    در مسئله ایغور ها هم دو نکته هست چرا آمریکا باید نگران مردم ایغور باشد؟ به بومیان استرالیا که رای گیری می کنند که شهروند استرالیا حساب می شوند یا نه ظلم نمی شود؟ یا به مسلمان های میانمار که اتفاقا آمریکا باهاشون مشکلی نداره؟ بعضی ها دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند بعد مسئله ایغور رو مطرح می کنند
    اولا ما خبر هامون رو از کجا می گیریم؟ ایغور ها بعضا گرایش به داعش و القاعده دارند و بعضی هم خواهان جدا کردن ایالت سین کیانگ از چین هستند بعد خم آیا همه ما به سین کیانگ سفر کردیم؟ خود دولت چین اکثرا این ها رو رد می کنه آیا نمی تونه تهمت باشه؟ بعد هم سرکوب در چین فقط مخصوص مسلمانان نیست و قوم هوئی هم که خون ایرانی دارند هم مسلمانند و شما درباره ژنگ هی لی جی می هوان و… هم تحقیق کنید و اسلام جز دین های رسمی چینه
    من هم با خام فروشی مخصوصا با قیمت کم مخالفم اما توجه کنید که حتی اقتصاد خود آمریکا هم تا حدی وابسته به چینه و فقط مسئله ایران نیست چین دارای فرهنگ متنوعیه و همه آنها حشره خور و…. نیستند سبک های پخت غذا در چین اینقدر متنوعه می تونید تحقیق کنید

  2. Avatar ستاره گفت:

    توی جنگ اوکراین و روسیه، آزمایشگاه های ویروس کرونا را توی اوکراین پیدا کردن ولی نتیجه تحقیقات متوقف شد و هیچ کس نفهمید نتیجه تحقیقات چی شد، آنقدر به چین نسبت ندید

  3. Avatar Intel گفت:

    عجب پس موافقان هم داره؟ از مردم (مستقل یا به عبارتی غیرخودی) ایران هم کسی موافق هست؟

  4. Avatar مهدی خوش بین گفت:

    😂😂😂یا ابرفز
    خعب بسم الله الرحمن الرحیم 😞چین چت😞
    انگشت .اکم بره تو عمق وجود چینی های سگ خوار😞
    خعب خعب اگه همینجوری پیش بره هفته ی دیگه جکی چان کوچ میکنه میاد تهران😪رئیس جمهورشونم یه کاخ میزنه کنار برج میلاد و از هوای تهران لذت میبره هعی چینی های مورچه پرست

  5. Avatar رضا گفت:

    دستشون درد نکنه گفتن ویروس کرونا به طور اتفاقی و تصادفی از آزمایشگاه در رفته

  6. Avatar مارال گفت:

    وای من عاشق کشور چین هستم من که کشور چین رو دوست دارم لطفاً توهین نکنین هرکس یه سلیقه ای داره

  7. Avatar متی‌‌‌‌ گفت:

    وقتی اول متن نوشته چین بزرگترین کشور و پر جمعیت ترین هست، معلومه بقیه متن چرت و پرتی بیش نیس. چین سومین کشور بزرگ هست و دومین کشور پر جمعیت.

  8. Avatar بینام گفت:

    یه عده احمق کل زندگیشون غربیه از سگ پرستی بگیر تا لباس مارکشون که باید مارک اروپا باشه تا الفاظی که استفاده میکنن نصفش انگلیسیه آهنگایی که گوش میدن از جنیفرلوپز تا انریکه ایگلسیاس همه غربیه اونوقت از ضرر فرهنگ چین میگن…خب احمقا یبار از خودتون بپرسین چین اگه واقعا این همه بد بود چطور امریکارو در جنگ اقتصادی شکست داد؟همینه که چین با فرهنگ ساده زیستی دنیارو بلعیده شمام با تبلیغات مخرب فرهنگ غربی یعنی زندگی لاکچری و اشرافیت و تجمل هرروز عقب تر میرین طوری که تجملات شده بلای ازدواج جوانان ما.دومیلیون و صدهزارنفر دختربالای سی سال داریم همش نه ولی بخشیش به عدم ساده زیستیه.چین فرهنگ جذابی نداره که هجکه فرهنگی داشته باشه که انصافا اگه فرهنگ چینی خوب دقت کنی با توصیه های اسلام میبین چقد شبیه همه از احترام به پدر و مادر(در مقایسه با فرهنگ غرب)بگیر تا همین ساده زیستی.(در مقابل چشم و هم چشمی زندگی لاکچری غربی) و خیلیا دیگه.بعدشم همه چی که فرهنگی نیس چین بدلایل اقتصادی شدیدا به نفت ایران احتیاج داره بدلیل ترس از تحریم نفتی توسط امریکا(باتوجه به اینکه چین بزرگترین مصرف کننده نفت جهان هست و فکر روزی رو میکنه که از طرف امریکا و متحدینش تحریم نفتی شه و این براش یه فاجعه ست)

  9. Avatar لیلا میرزاخان گفت:

    بهترین و شاید مفیدترین دستاورد این کشور اختراع بستنی!!!

  10. Avatar علی گفت:

    توروحتون با این موارد عجیب؟؟؟

  11. Avatar مجتبی گفت:

    سلام.
    خب همه چیز به نوبت.
    اول که قرارداد 25 ساله.
    الانم هم چین رو بیشتر بشناسیم.
    بعد هم یادگیری اجباری زبان چینی و روسی.
    بعد هم ایران هم میشه استان 23 چین !

  12. Avatar سعید گفت:

    اینجوری که ما رفتیم زیر استعمار چین بعید نیست تا یک قرن آینده مجسمه اژدها سر در مساجد باشه!
    اما از شوخی گذشته ما سالهاست زیر استعمار چین هستیم و تقریبا کار ساخت و ساز زیربنای این استعمار به پایان رسیده، حتی خط تولید طلبه چینی هم راه اندازی شده وگرنه دلیلی نداشت کرونا از شهر قم شروع بشه! همینا برق مملکت رو با ماینینگ دزدیدند و حالا نوبت دزدیدن خاک و سرمایه این مملکت رسیده!

  13. Avatar علی گفت:

    کم کم باید آماده بشیم فرهنگ، قوانین، آداب و رسوم مقدس برادران نجس چینی رو یاد بگیریم. دزد و متقلبین حرفه ای

  14. Avatar محمد گفت:

    خب دوستان با فرهنگ چینی ها خوب آشنا بشید فک کنم تا آخر سال قراره بیان بین خودمون زندگی کنن!!

  15. Avatar chink گفت:

    هزار کلمه مقاله رو با سه تا کلمه خلاصه میکنم:
    لامصبا خفاش میخورن.
    ایزی ایزی تامام تامام

    • Avatar حسین گفت:

      جالبه این تعریف و تمجید کردن از چین رو زمانی باید ببینیم
      که قرار داد واگذاری قسمتی از خاک کشور به چینیها بسته میشه
      کشوری که سالها پیش ایرانی ها و اجدادمون رو قتل عام و سلاخی کرد ، هرجانداری میبینن میخورن و کرونا رو در دنیا پخش کردن
      حالا هم میخوان مفت نفتـمون رو ببرن.. چقدر دادن بهتون این پست رو بذارید! واقعا متاسفم برای ایران و ایرانی.. نسل بی بخاری شدیم دیگه کل ایرانم بفروشن براتون اهمیتی نداره

    • Avatar .. گفت:

      خب نوش جونشون 😂

  16. Avatar Ali گفت:

    بله دیگه کم کم باید با چینی ها آشنا بشیم چون راه باز میکنن
    ولی نگفتی نجس ترین و انگل ترین مردم هم هستن که دنیا رو با ویروس کرونا درگیر کردن

  17. Avatar ناوک مارشمالویی گفت:

    خدا رو شکر که تو ایرانما ! من عمرا تحمل این خل و چل بازی ها رو داشته باشم.
    آخه مگه چهار بد شانسی میاره؟؟ به والله قسم می خورم عدد چهار همیشه خدا واسم خوش شانسی بوده.
    اونا جز تقلب هیچی بلد نیستن . حیف اون خاکی که تصرف کردن.

    • Avatar علی گفت:

      دوست عزیز ببخشید ولی چین قدمت چند هزار ساله داره و خاکش هم مال خودشه.درسته بگیم حیف خاک آمریکا که اینگلیسی ها تصرف کردن!

    • Avatar بنین گفت:

      جناب خان محض اطلاعات در زبان چینی عدد چهار (سی) تلفظ میشه و مرگ هم( سی) تلفظ میشه به خاطر همین از عدد 4 پرهیز می‌کند با ایمان خب برای تو شانس میاره و تو واگیر داری به خرافات اونام همین شکلی ان

  18. Avatar علی گفت:

    اینا رو هم اضافه کن
    کمونیست……نجاست خوار مثل خوردن سگ و غیره…..سزکوب و از بین بردن مسلمانان ایغور…….اولین کشور از لحاظ تعداد اعدام
    نظام دیکتاتوری سرکوب روزنانه نگاران…فیلتر اینترنت….30میلیون از حزب کمونیست یک میلیاردو سیصد میلیون نفر رو به استثمار خودشون دراوردن و برده داری کارگر ارزان

    • Avatar محمدجواد گفت:

      🤣🤣🤣

    • Avatar محمد گفت:

      داداش زدی به هدف!

    • Avatar ایرانی گفت:

      نکات گفته شده شما واقعیت دارند ولی دقت کن ازادی همیشه چیز خوبی نیست این نکته بسیار مهمی هست شما یه بررسی کن اوضاع خراب و قحطی بیماری های واگیر و قتل عام به سبک قدیم و جنگ و اشوب داخلی در انواع کشورهای افریقا و ازادی بی حد اونها رو ببین تا متوجه بشی وقتی ازادی باشد جایی که شعور کم است چه مصیبت و رنج و زحمت و خسارت بالایی دارد اگر حوصله بررسی افریقا را نداری نگاهی به بیخ گوشمان کن بله ملت بدبخت اواره دردمند افغانستان نمونه عینی واقعی هست از ازادی طبق شرایطی که گفتم ازادی برای یک بچه هفت ساله از زهرمار هم خطرناکتر است محض دانستن شما بگویم مردم چین بسیار بیسواد و کم شعور و بهره هوشی کم دارند و اگر از اینهمه پیشرفت و توسعه و خلق ثروت انها تعجب میکنی به شما میگویم دلیلش همان تسلط طبقه نخبه مستبد زورگوی سرکوبگر هستند که باعث چنین رفاه و رشدی شدند چاره ای نیست چون عوام چین بسیار نادان هستند ولی مطیع بودن انها نجاتشان داده والا تفاوتی با مردم افریقا و افغانستان خیلی نداشتند و اغلب در قحطی و جنگ داخلی و نکبت و فلاکت بودند تا مائو امد و نجاتشان داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.