سیب زمینی سرخ کرده

اگر بیش از حد سیب زمینی سرخ کرده بخورید چه اتفاقی برای بدنتان خواهد افتاد؟

سیب زمینی سرخ کرده یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین خوراکی‌های جهان است که در اکثر کشورها به شکل‌های مختلف تهیه و مصرف می‌شود. این خوراکی در ایران نیز بسیار محبوب بوده و طرفداران زیادی دارد اما مصرف بیش از حد آن بسیار مضر خواهد بود. تاثیر خوردن بیش از حد سیب زمینی سرخ کرده در بدن چیست و چه ضررهایی به بدن وارد خواهد کرد؟ در ادامه به علت مضر بودن سیب زمینی سرخ کرده خواهیم پرداخت و جزییاتی را در این زمینه ارائه خواهیم کرد.

خوردن بیش از حد سیب زمینی سرخ کرده

سیب زمینی سرخ کرده باعث افزایش وزن خواهد شد

سیب زمینی سرخ کرده دارای کربوهیدرات زیادی است که ذاتاً چیز بدی نبوده اما در مصرف بیش از حد مضر خواهد بود. سیب زمینی به آرامی هضم می‌شود و همین موضوع باعث افزایش وزن خواهد شد.

احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت نوع 2 را افزایش می‌دهد

سیب زمینی سرخ شده در چربی‌های ترانس ناسالم غوطه‌ور شده و کاملا سرخ می‌شود. در نتیجه با مصرف بیش از حد، کلسترول بد خون را افزایش داده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. طی آزمایش‌ها و بررسی‌های مختلف، محققان نتیجه گرفتند که مصرف مکرر غذای سرخ شده با خطر ابتلا به دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی و عروقی ارتباط دارد.

سیب زمینی سرخ کرده

ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد

سیب زمینی سرخ شده می‌توانند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. در حالی که این موضوع در مورد انسان مشخص نیست، اما یک مطالعه اخیر روی موش‌ها نشان داد که ماده‌ای در سیب زمینی سرخ شده، به نام آکریل آمید می‌تواند باعث سرطان شود. نتایج مطالعه منتشر شده توسط موسسه ملی سرطان نشان داد که اکریل آمید هنگامی تولید می‌شود که سبزیجات حاوی اسید آمینه آسپاراژین مانند سیب زمینی با برخی از قندها در دمای بالا گرم شوند.

خطر ابتلا به بیماری کلیوی و سکته را افزایش می‌دهد

سیب زمینی سرخ شده با نمک، می‌تواند مشکلات سلامتی ایجاد کند. مشخص شده است که افرادی که رژیم غذایی سرشار از نمک دارند، در خطر افزایش فشار خون هستند. تمام این فشارها بر سیستم گردش خون شما می‌تواند منجر به بیماری قلبی‌، کلیوی و سکته شود. دانشمندان انجمن شیمی آمریکا دریافتند که آکریل آمید قادر به ایجاد آسیب عصبی در انسان، از جمله ضعف عضلات و اختلال در هماهنگی عضلات است.

سیب زمینی سرخ کرده احتمال مرگ زودرس را افزایش می‌دهد

چاقی، بیماری قلبی، سرطان، سکته مغزی، دیابت نوع 2، بیماری کلیوی، از دست دادن عملکرد عصب و مغز، همگی باعث مرگ زودرس خواهند شد و زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در واقع مصرف بیش از حد سیب زمینی سرخ شده می‌تواند به مرگ زود هنگام منجر شود در نتیجه در مصرف این خوراکی خوشمزه دقت بیشتری داشته باشید و زیاده‌روی نکنید. اگر شما هم از طرفداران سیب زمینی سرخ شده هستید، می‌توانید نظرات خود را در مورد این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

بیشتر بخوانید: چرا خوردن میوه با معده خالی توصیه می‌شود؟
بیشتر بخوانید: اگر ویتامین C زیادی دریافت کنیم چه اتفاقی در بدن رخ خواهد داد؟
بیشتر بخوانید: غذاهایی که باید در دوران پریود مصرف کنید تا احساس بهتری داشته باشید

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.