کچلی در مردان

کچلی در مردان – دانشمندان یک گام دیگر به درمان این بیماری نزدیک شدند

به طور همزمان خبر خوب و بدی برای مشکل کچلی در مردان وجود دارد. خبر خوب؟ محققان موسسه پزشکی جان هاپکینز توانسته‌اند یک آزمایش موفقیت آمیزی داشته باشند که در آن ریزش مو کم شده است. کاهش ریزش مو، کم شدن موهای سفید و التهاب پوست ربط مستقیمی با میزان چربی و کلسترول در وعده‌های غذایی دارد. 

ما رسماً یک گام به پیدا کردن راه درمان کچلی در مردان نزدیک‌تر شده‌ایم

محققان معتقدند که ترکیب آزمایشی مانع تولید چربی‌هایی به نام گلیسوفسنگولایپید (GSL) که اجزای اصلی پوست و غشای سلولی را تشکیل می‌دهد، می‌شود. آزمایشات اولیه بر روی موش‌هایی که رژیم غذایی با چربی و کلسترول بالا داشتند، انجام شد، که نشان داد موی آنها تغییر رنگ داده و از مشکی به خاکستری و سفید تبدیل می‌شود. در موارد متعددی هم ریزش مو و التهابات پوستی نیز مشاهده شد.

تغییر رژیم غذایی = تغییر روند ریزش

با تغییر الگوریتم غذایی موش‌ها روند ریزش و تغییر رنگ موها به کلی تغییر کرد. اما حالا نوبت به خبر بد رسیده است؛ متاسفانه این ترکیب آزمایش در حال حاضر فقط بر روی موش‌ها تست شده و هیچ تضمینی وجود ندارد که کچلی در مردان را هم درمان کند. Subroto Chatterjee استاد پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز است، در این رابطه توضیح داده که نتیجه این کار چطور می‌تواند باعث تغییر زندگی مردان شود:

یافته‌های ما نشان می‌دهد که رژیم غذایی غربی باعث ریزش مو، سفیدی و التهاب در پوست موش‌ها می‌شود و ما باور داریم که کچلی در مردان دارای فرآیند مشابهی است و زمانی که رژیم غذایی آنها سرشار از چربی و کلسترول باشد، موهای آنها سفید می‌شود.

دانشمندان حالا قصد ادامه تحقیقات خود بر روی ترکیب تولید شده که D-PDMP نام دارد را دارند تا میزان تأثیرگذاری آن و جوابدهی در مردان را تعیین کنند. دکتر Chatterjee ابراز امیدواری کرده است که این درمان بتواند برای کچلی در مردان مورد استفاده قرار گیرد و علاوه بر ریزش مو، جلو سفید آن و التهابات پوستی را نیز بگیرد.

بیشتر بخوایند: همه آنچه که باید برای مراقبت از مو بدانید: 9 عادت افرادی که موهای سالمی دارند

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.