ده شهر اروپایی خلوت

ده شهر اروپایی زیبا و خلوت که توریست‌های کمی از آنها بازدید می‌کنند

با توجه به اینکه جمعیت زیادی همه روزه از مقاصد اصلی گردشگری در اروپا بازدید می‌کنند، شلوغی بیش از حد این جاذبه‌های توریستی به معضلی جدی برای افرادی تبدیل شده که به دنبال تعطیلاتی آرام و لذت بخش در یک شهر اروپایی هستند.

آیا شما هم به دنبال جایی هستید که بتوانید بدون جنگیدن با سایر توریست‌ها عکاسی کنید و از مناظر لذت ببرید؟ پس مطمئنا نباید شهرهایی مثل پاریس، ونیز یا آمستردام را انتخاب کنید. در ادامه با دینو همراه باشید تا شما را با ده شهر اروپایی که توریست‌های کمی از آنها بازدید می‌کنند آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: 7 شهر دیدنی اروپا که به عنوان مقصد گردشگری دست‌کم گرفته می‌شوند

اورانژ، فرانسه

Orange

با اینکه همه ساله هزاران نفر از اوینیون و فستیوال تابستانی و کاخ پاپِ آن بازدید می‌کنند، تعداد کمی از توریست‌ها هستند که به شهر نزدیک آن یعنی اورانژ (Orange) نیز سری می‌زنند.

مهمترین جاذبه گردشگری این شهر کوچک که توریست‌های بسیار کمی از آن بازدید می‌کنند، تئاتر رومی فوق العاده آن است که در قرن اول میلادی ساخته شده.

همچنین موزه اورانژ که در یک عمارت زیبای قرن هفده ساخته شده از دیگر جاذبه‌های زیبای این شهر است.

ایروان، ارمنستان

Yerevan

پایتخت ارمنستان در شرقی‌ترین مرزهای اروپا قرار داشته و به همین دلیل معمولا از چشم توریست‌ها دور می‌ماند.

اما با تاریخی که به بیش از 2800 سال پیش بر می‌گردد، روح قدیمی و کهن ایروان (Yerevan) در تک تک خیابان‌های آن به وضوح قابل لمس است. و مهمترین نکته در این بین، نبود توریست‌های فراوان است که در برخی شهرها مثل رم، اصلا اجازه حرکت را به شما نمی‌دهند.

مرکز این شهر ترکیبی از ساختمان‌های سبک هنرهای زیبای فرانسه و بلوک‌های ساخته شده در دوره شوروی است.

گردشگران می‌توانند از کلیساهای زیبای این شهر بازدید کرده و در موزه تاریخی اربونی که در سال 782 پیش از میلاد ساخته شده با تاریخ آن آشنا شوند.

پلوودیف، بلغارستان

Plovdiv

پلوودیف (Plovdiv) که دومین شهر بزرگ بلغارستان است، در سال 2019 به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا انتخاب شده و در حال حاضر توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

پلوودیف که قدیمی‌ترین شهر مسکونی اروپا محسوب می‌شود، مخصوصا در قسمت مرکز شهر آن پر از نمادهای قدیمی و تاریخی است. مهمترین جاذبه گردشگری این شهر، آمفی تئاتر دوره رومی آن است که تا دهه هفتاد قرن بیستم ناشناخته بود.

یکی دیگر از نقاط توریستی پلوودیف، خرابه‌های ایمولپوس مربوط به قوم تراکی‌هاست که نزدیک به شهر قرار داشته و قدمت آن به بیش از پنج هزار سال قبل بر می‌گردد.

مینسک، بلاروس

minsk

با توجه به نابودی تقریبا کامل مینسک (Minsk) در جنگ جهانی دوم، پایتخت بلاروس یکی از مهمترین شهرهایی بود که شوروی سابق دست به بازسازی آن زد.

امروزه ساختمان‌های این شهر نمادی از دوره فراموش شده شوروی با معماری زبره‌کاری (بروتالیست) آن هستند.

میدان بزرگ استقلال که مساحتی هفت هکتاری دارد و موزه جنگ بزرگ میهنی که به درگیری‌های گسترده بلاروس و آلمان نازی می‌پردازد از مهمترین نقاطی هستند که گردشگران از آن بازدید می‌کنند.

نوشیدنی‌های مینسک نیز به عنوان یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی این شهر محسوب می‌شوند.

برن، سوئیس

bern

مسافرینی که وارد سوئیس می‌شوند عموما برای اسکی کردن یا گذراندن یک تعطیلات تابستانی به زوریخ و ژنو می‌روند و از پایتخت زیبای این کشور که برن (Bern) نام دارد به سرعت عبور می‌کنند.

با اینحال برن نیز جاذبه‌هایی دارد که می‌توانید برای داشتن تعطیلاتی خلوت تر از آنها بازدید کنید. مثلا در روزهای گرم سال رفتن به رودخانه آر و آبتنی و قایق سواری کار لذت بخشی است.

موزه هنرهای زیبای این شهر که کارهایی از پیکاسو و پاول کله در آن وجود دارد از دیگر نقاط توریستی آن محسوب می‌شود.

تفلیس، گرجستان

Tbilisi

این شهر اروپایی که در حقیقت بین آسیا و اروپا قرار دارد نام خود را از چشمه‌های آب گرمی گرفته در این شهر قرار دارند. حمام‌های سولفور و آب گرم تفلیس (Tbilisi) همه ساله توریست‌های زیادی را به پاریتخت گرجستان می‌کشانند.

این شهر چند فرهنگی مکان‌های دیدنی زیادی دارد که کلیسای متکی مربوط به قرن سیزدهم و قعله ناریقالا که در قرن چهارم توسط ایرانیان ساخته شده از جمله معروفترین آنها هستند.

مغازه‌های کوچک و کوچه‌های باریک و زیبای قسمت قدیمی تفلیس محلی مناسب برای قدم زدن و گذراندن تعطیلات هستند.

تروندهایم، نروژ

Trondheim

تروندهام (Trondheim) که آبدره‌ای به همین نام قرار گرفته، سومین شهر بزرگ نروژ محسوب می‌شود.

با اینحال با جمعیتی کمتر از دویست هزار نفر، تروندهایم شهری آرام و زیبا برای گذراندن تعطیلات است. کلیسای جامع گوتیک این شهر احتمالا معروفترین مکان توریستی آن است، اما بازدید از بندر و مناظر زیبای تروندهایم نیز خالی از لطف نیست. نوشیدنی‌های این شهر نیز شهرت جهانی دارند.

سارایوو، بوسنی

Sarajevo

افرادی که به این منطقه از اروپا سفر می‌کنند معمولا از کرواسی بازدید می‌کنند، با اینحال سفر به بوسنی و پایتخت آن سارایوو (Sarajevo) که پر از مکانهای فرهنگی و تاریخی است خالی از لطف نیست.

بازار شلوغ سارایوو که در مرکز این شهر قرار دارد پر از فروشندگان ادویه و کافه‌های جذاب است. از دیگر مکان‌های دیدنی این نقطه از شهر مسجد قاضی خسروبیگ است.

توریست‌ها می‌توانند با بازدید از موزه‌های کودکی جنگ و تونل امید در مورد جنگ داخلی و محاصره چهار ساله این شهر در دهه 90 میلادی اطلاعات کسب کنند.

مالمو، سوئد

Malmo

شهر مالمو (Malmo) به خاطر پلی که آن را به کوپنهاگ وصل کرده معروف است. اما این شهر اروپایی به جز پل اورسوند، مکان‌های دیدنی دیگری نیز دارد.

موزه مدرن مالمو بهترین گالری هنرهای معاصر در اروپا محسوب می‌شود. همچنین افرادی که به نقاط تاریخی علاقه دارند نیز می‌توانند با بازدید از قلعه Malmohus و چندین موزه محلی خود را سرگرم کنند. از دیگر جاذبه‌های مالمو غذاهای آن است.

ساحل ریبرسبورگ که مسافتی کوتاه با مرکز شهر فاصله دارد بهشتی زمینی در فصل گرم تابستان است.

انتورپ، بلژیک

Antwerp

مهمترین جاذبه گردشگری انتورپ (Antwerp)، کلیسای جامع بانوی ما است اما این شهر مناطق زیبای دیگری نیز دارد. میدان الماس که قلب صنعت جواهرسازی بلژیک است و نزدیک به شش قرن قدمت دارد از دیگر نقاط دیدنی انتورپ است.

موزه ستاره سرخ که در نزدیکی اسکله‌های قدیمی شهر قرار گرفته گذشته انتورپ به عنوان یکی از مراکز اصلی مهاجرت به آمریکا در قرن 19 و اوایل قرن 20 را نمایش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: پر ازدحام‌ترین شهرهای اروپا و مکان‌های جایگزین آن‌ها را بشناسید (سری اول)

بیشتر بخوانید: پر ازدحام‌ترین شهرهای اروپا و مکان‌های جایگزین آن‌ها را بشناسید (سری دوم)

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.