سر دیوید آتنبرو برنده جایزه معتبر قهرمان زمین از سازمان ملل شد

دیوید آتنبرو مجری 95 ساله پنجمین فردی است که افتخار جایزه قهرمان زمین را کسب کرده است. این مجری محبوب بریتانیایی به طور رسمی توسط برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد (UNEP) به عنوان “قهرمان زمین” شناخته شد. او تنها پنجمین فردی است که این جایزه معتبر را دریافت کرده‌است.

سر دیوید آتنبرو قهرمان زمین

برای دهه‌ها آتنبرو مستندهای طبیعت شگفت‌انگیز، الهام‌بخش و خیره‌کننده را با استفاده از لحن‌های آرام‌بخش خود روایت کرده است. از معروف‌ترین مستندهای او می‌توان به سیاره زمین، سیاره آبی، زندگی روی زمین و سیاره ما اشاره کرد. او همچنین به یکی از مدافعان اصلی حفاظت از جهان طبیعی تبدیل شده است و رهبران جهان را به دلیل عدم اقدامشان در مورد تغییرات آب و هوایی به شدت محکوم کرده است.

دیوید آتنبرو در 21 آوریل در یک مصاحبه ویدیویی با UNEP، جایزه قهرمان زمین، معتبرترین افتخار UNEP را دریافت کرد. برندگان سابق این جایزه عبارتند از رابرت بولارد، مدافع عدالت محیطی و جوآن کارلینگ، مدافع حقوق بومیان.

اندرسن در بیانیه‌ای گفت: “سر دیوید آتنبرو زندگی خود را وقف مستندسازی داستان عشق بین انسان و طبیعت و پخش آن در جهان کرده است. اگر ما شانس جلوگیری از خرابی آب و هوا و تنوع زیستی و پاکسازی اکوسیستم‌های آلوده را داریم، به این دلیل است که میلیون‌ها نفر از ما عاشق سیاره‌ای شده‌ایم که او در تلویزیون به ما نشان داد.”

او تنها فردی است که جوایز آکادمی هنرهای فیلم و تلویزیون بریتانیا (بفتا) را در رده‌های تلویزیونی سیاه و سفید، رنگی، وضوح بالا، 3D و 4K دریافت کرده است.

در ده‌‌ های اخیر آتنبرو همچنین از توانایی و صدای منحصر به فرد خود برای صحبت در مورد تعدادی از مسائل زیست محیطی از جمله تغییرات آب و هوا، جنگل زدایی، صید بی رویه و آلودگی پلاستیکی و همچنین مبارزات انتخاباتی برای انرژی‌های تجدیدپذیر و اقدامات آب و هوایی استفاده کرده است.

علیرغم این که بسیاری از رهبران جهان برای رسیدگی به تخریب محیط زیست و تغییرات آب و هوایی اقدامی نمی‌کنند، آتنبرو معتقد است که سازمان ملل نقشی حیاتی در تاثیرگذاری و مقابله با این مسئله دارد.

آتنبرو هنگام دریافت جایزه جدید خود در این ویدئو گفت: “جهان باید دور هم جمع شود. این مشکلات توسط یک ملت قابل حل نیست و مهم نیست این ملت چقدر بزرگ باشد. ما می‌دانیم که مشکلات چیست و می‌دانیم چگونه آنها را حل کنیم و تنها چیزی که در این راه کم داریم، اقدام یک پارچه و واحد است.”

در آخرین گزارش هیئت بین دولتی تغییرات آب و هوایی سازمان ملل (IPCC) که در 4 آوریل منتشر شد، دانشمندان هشدار دادند که “یا اکنون یا هرگز” باید با تغییرات آب و هوایی مقابله کرد.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.