مصدومیت در ورزش

مصدومیت در ورزش – 6 نکته کلیدی برای در امان ماندن از آن

فرقی ندارد در سطح قهرمانی ورزش می‌کنید یا فقط برای سلامت خودتان، مصدومیت در ورزش ناگوار است. در حالیکه غیرممکن است که از آسیب‌های ورزشی در امان باشیم، آکادمی پزشکان ارتوپد آمریکا اعلام کرده است که میزان آسیب دیدگی در زمان ورزش با انجام اقدامات پیشگیرانه مناسب تا 25 درصد قابل کاهش است.

چطور از مصدومیت در ورزش در امان بمانیم؟

خوشبختانه با در نظر گرفتن 6 نکته‌ای که در ادامه مطلب با شما به اشتراک خواهیم گذاشت، می‌توانید ریسک مصدومیت در ورزش را تا حد زیادی کم کنید.

1. داشتن شرایط فیزیکی مناسب برای ورزش کردن

توجه داشته باشید که احتمال مصدومیت در ورزش‌های آخر هفته‌ای بسیار بالا است. اگر هر ورزشی انجام می‌دهید باید متعادل برای آن تمرین داشته باشید. بسیاری از آسیب دیدگی‌ها با داشتن یک برنامه منظم برای تمرین و ورزش از بین خواهد رفت.

2. آگاهی داشتن به قوانین ورزشی و عمل به آن

قوانین برای این ایجاد شده‌اند تا شما را ایمن نگه دارند. این موضوع برای هر کسی که ورزش می‌کند بسیار مهم است. شما باید آنها را یاد بگیرید و به تمامی آنها به‌درستی عمل کنید.

3. استفاده از تجهیزات محافظتی مناسب

پدهای محافظ، کلاه ایمنی، دستکش، محافظ دهان و دیگر تجهیزات ایمنی برای افراد ضعیف طراحی نشده است. این لوازم برای همه ورزشکاران است. تجهیزات حفاظتی باعث در امان ماندن زانو، دهان، دندان، چشم و سر شما از مصدومیت در ورزش می‌شود.

4. استراحت

ورزشکارانی که در روزهای متوالی تمرین می‌کنند، در خطر مصدومیت بیشتری هستند. این درحالیست که بیشتر آنها تصور می‌کنند تمرین بیشتر برای آنها بهتر است. اما این باور غلط است. استراحت یک کار بسیار اساسی در تمرین است که می‌تواند شما را قوی‌تر و از آسیب دیدگی جلوگیری کند.

5. گرم کردن پیش از تمرین

گرم کردن عضلات خطر آسیب دیدگی را کمتر می‌کند. گرم کردن به روش مناسب برای جلوگیری از مصدومیت در ورزش ضروری است. اطمینان حاصل کنید که نوع گرم کردن شما متناسب با ورزشی است که انجام می‌دهید.

6. پرهیز از تمرین در زمان خستگی و درد

این یک روش مصدومیت سهل انگارانه است. درد نشان دهنده وجود مشکل در بدن شما است. باید به سرعت به این نشانه‌ها در بدن خود توجه کنید.

مصدومیت در ورزش

دو عاملی که خطر مصدومیت در ورزش را بالاتر می‌برد:

تحقیقات به ما نشان داده است که دو فاکتور می‌تواند خطر آسیب دیدگی در زمان ورزش را بالاتر ببرد. این دو عامل عبارتند از:

داشتن سابقه مصدومیت: مصدومیت قدیمی در عضلات و یا مفاصل می‌تواند برای بسیاری از ورزشکاران به مشکلات بزرگتری تبدیل شود. گرم کردن و ایجاد حرکات کششی در اعضای آسیب دیده پیش از ورزش بسیار مهم است.

ورزش کردن در تعداد روزهای زیاد و متوالی:  در پایان در نظر داشته باشید که جلسات ریکاوری، میزان مصدومیت را کاهش می‌دهد. این موضوع با زمان دادن به عضلات و بافت‌های پیوندی برای ترمیم در فاصله بین جلسات آموزشی میسر می‌شود.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.