راهکارهایی آسان برای سفید کردن دندان‌ها

شش راه ساده برای سفید کردن دندان‌ها با وسایل موجود در خانه

خیلی از ما دوست داریم که دندانهایی مرتب و سفید داشته باشیم. دندانهای تمیز در دیدارها حس بهتری را به طرف مقابل منتقل می‌کنند و تصویر افراد از ما را بهبود می‌بخشند. راه‌های زیادی برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارد که بهترینِ آن، مراجعه به دندانپزشک است. اما روشهای خانگی‌ای نیز وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید اینکار را به راحتی انجام دهید. در ادامه با دینو همراه باشید تا شما را با این روشها آشنا کنیم.

مسواک زدن

بدیهی‌ترین روش برای داشتن دندانهای سفید، مسواک زدن است. پیشنهاد شده که دندانهای خود را حداقل دوبار در روز و به مدت دو دقیقه مسواک کنید. تنبلی نکنید و پیش از خواب حتما مسواک برنید، زیرا در خواب بزاق کمتری ترشح شده و به این ترتیب احتمال پوسیدگی دندانها بیشتر می‌شود. استفاده از مسواکهای الکتریکی استاندارد نیز به تمیزتر شدن دهان شما کمک خواهد کرد. در حال حاضر خمیردندانهایی وجود دارند که دندانها را سفیدتر می‌کنند، شما میتوانید با استفاده از این خمیردندانها و مایع دهانشویه، دندانهای سفیدی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: برای مسواک زدن وقت بگذارید و نحوه صحیح مسواک زدن را بیاموزید!

سرکه سیب

مطمئنا این راه جایگزینی برای سفید کردن دندان‌ها توسط یک دندانپزشک حرفه‌ای نیست، اما روشی آسان، طبیعی و ارزان است که تاثیرات خوبی بر روی دندانهای شما دارد. محلولی از ترکیب یک‌سوم سرکه سیب و دو سوم آب درست کنید و این  محلول را روزانه به مدت یک دقیقه بر روی دندانهای خود بکشید. پس از چند روز مشاهده خواهید کرد که دندانها واقعا سفیدتر شده‌اند.

توت فرنگی

توت فرنگی‌ها به دلیل داشتن اسید مالیک، به سفیدی دندان‌های شما کمک می‌کنند. یک توت فرنگی را از وسط نصف کنید و قسمت داخلی آن را به دندان‌هایتان بمالید. همچنین میتوانید توت فرنگیها را در یک ظرف کوچک خورد کرده و با استفاده از یک مسواک نرم، روی دندانهای خود بمالید. البته به خاطر داشته باشید که این اسید می‌تواند به مینای دندانها آسیب وارد کند، بنابراین نباید از این روش به دفعات زیاد استفاده کنید.

خمیردندان توت فرنگی
خمیردندان توت فرنگی

میوه‌ها و سبزیجات نپخته

میوه و سبزیجات نه تنها برای سلامتی شما مفید هستند، بلکه دندانها را نیز تمیز می‌کنند. خوردن سیب، مغزها و گل کلم لکه‌ها و پلاک‌های تشکیل شده در دهان را از بین می‌برد و از پوسیدگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که به جای خودرن تنقلات شیرین یا شور، در طول روز از میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید.

دهانشویه طبیعی

مقداری کمک نمک را با آب قاطی کنید تا یک محلول دهانشویه طبیعی و ساده داشته باشید. با چرخاندن این این محلول در دهان می‌توانید تا حد زیادی از شر پلاکهای تشکیل شده‌ی روی دندانهای خود راحت شوید. البته مثل توت فرنگی، استفاده زیاد از این محلول نیز توصیه نمی‌شود.

خطای دید ایجاد کنید!

روشی که در اینجا معرفی می‌کنیم آسان‌ترین و راحت‌ترین راه برای سفید نشان دادن دندان‌هاست. شما میتوانید با استفاده از یک رژ لب قرمز با سایه آبی، دندان‌های خود را در عکس‌ها سفیدتر از چیزی که هست نشان دهید!

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar Aladar گفت:

    هلاک گزینه آخر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.