رنگ ‌های ایمنی مایو برای جلوگیری از غرق شدن کودکان در استخرها و سواحل

هنگام بررسی ایمنی کودکان در استخرها یا سواحل، رنگ مایو ممکن است اولین چیزی نباشد که به ذهن خطور کند. با این حال، کارشناسان ایمنی بر نقش حیاتی رنگ مایو در وضوح دید و جلوگیری از غرق شدن تأکید می‌کنند.

رنگ مایو کودک می‌تواند به طور قابل توجهی بر دید والدین و غریق‌نجات تأثیر بگذارد که این مسئله برای جلوگیری از غرق شدن بسیار مهم است. رنگ‌های روشن و متضاد آب واضح‌تر دیده می‌شوند و این امر باعث می‌شود تا نجات‌غریق‌ها و والدین در مواقع اضطراری به سرعت کودک را پیدا کنند.

رنگ مناسب مایو برای کودکان

رنگ های ایمنی مناسب برای مایو

تا حد امکان مایوهای آبی روشن، خاکستری یا سبز انتخاب نکنید. این رنگ‌ها در آب و محیط اطراف استخر محو می‌شوند و تشخیص کودک را دشوار می‌کنند. به جای آن می‌توانید از رنگ‌های روشن و متضاد مانند زرد نئونی، نارنجی، صورتی و قرمز روشن استفاده کنید. این رنگ‌ها در زیر آب و روی سطح به خوبی دیده می‌شوند و به شناسایی سریع افراد کمک زیادی می‌کنند.

سخنگوی انجمن نجات‌غریقان آمریکا اشاره کرد که اهمیت رنگ‌های مایو در ایمنی عمومی اغلب نادیده گرفته می‌شود. او گفت: «لباس‌های روشن می‌تواند تاثیر بسیاری در وضوح دید دیگران در آب نسبت به شما داشته باشد. اگر رنگ مایو شما مشابه رنگ آب یا محیط باشد، امکان دیده شدن شما بسیار دشوار است.»

Alive Solutions، یک شرکت متخصص در ایمنی آب است که آزمایش‌هایی برای تعیین میزان دید رنگ‌های مختلف مایو در استخرها و آب‌های آزاد انجام داده است. اگرچه نتایج این آزمایش‌ها در ژورنال‌های علمی منتشر نشده‌اند اما نتایج جالبی به همراه دارد.

در آزمایش 14 رنگ مختلف آزمایش شده‌اند. نتایج نشان داد که صورتی نئونی و نارنجی نئونی در استخری با کف روشن بیشترین دید را دارند. اگرچه رنگ‌های تیره‌تر قابل مشاهده هستند اما ممکن است با سایه‌ها اشتباه گرفته شوند. در مقابل مایوهای سفید و آبی روشن تقریباً نامرئی بودند و با آب ترکیب می‌شدند.

نگرانی‌های روزافزون درباره غرق شدن

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) اطلاعاتی منتشر کرده‌ است که نشان‌دهنده افزایش نرخ غرق شدن‌های تصادفی در ایالات متحده است. بین سال‌های 2020 تا 2022، بیش از 4500 نفر هر سال غرق شده‌اند که این میزان حدود 500 مورد بیشتر از سال 2019 است. غرق شدن همچنان علت اصلی مرگ‌ومیر کودکان 1 تا 4 ساله در ایالات متحده است.

رنگ مایو کودک می‌تواند به طور قابل توجهی بر ایمنی او در استخرها و سواحل تأثیر بگذارد. رنگ‌های روشن و متضاد مانند زرد نئونی، نارنجی، صورتی و قرمز روشن برای افزایش دید و اطمینان از این‌که نجات‌غریق‌ها و والدین می‌توانند به سرعت کودک را در آب پیدا کنند، بسیار توصیه می‌شود. با توجه به افزایش نرخ غرق شدن‌ها، این جزئیات به ظاهر کوچک می‌تواند عاملی حیاتی در جلوگیری از غرق‌شدگی و نجات جان افراد باشد.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.