قدرت یک حمام معجزه آسا

قدرت یک حمام معجزه آسا برای بازیابی انرژی از دست رفته شما

حمام گرفتن به طور کلی قدرت این را دارند که روح شما را تازه کند. فرقی ندارد که علت ناخوشی شما فیزیکی باشد یا روحی، برای رهایی از انرژی‌های منفی به سراغ یک حمام معجزه‌آسا بروید. در ادامه همراه دینو قدرت یک حمام معجزه آسا برای بازیابی انرژی از دست رفته شما را بخوانید.

قدرت یک حمام معجزه آسا

در انتهای یک روز طولانی و خسته کننده، چند حرکت ساده مانند روشن کردن شمع، گوش دادن به موسیقی‌های آرام و یک حمام رضایت‌بخش انرژی از دست رفته شما را بازمی‌گردانند. همان طور که شما درون یک وان نشسته‌اید و خود را میان آب آرام غوطه‌ور می‌کنید، تمام تنش‌ها و حس‌های ناخوشایندتان از بین می‌روند. حمام کردن اثر شفابخشی روی روح و روان شما دارد. مخصوصا اگر همراه با استفاده از مواد طبیعی و نیروبخش باشد، می‌تواند با توجه به وضعیت روحی و جسمی شما، بهبودی عمیقی ایجاد کند. خواه احساس خستگی، دلشکستگی، غم عمیق و یا افسردگی دارید یا این که صرفا می‌خواهید یک آبتنی لذت‌بخش را تجربه کنید، 6 دستورالعمل یک حمام معجزه آسا را با ما در ادامه بخوانید:

6 دستورالعمل یک حمام معجزه آسا

1. ترمیم ماهیچه‌ها

حمام‌های آب گرم مدت‌هاست که یک درمان سریع و واقعی برای رفع گرفتگی عضلات و درد مفاصل پس از انجام تمرینات سنگین هستند. اگر در وان آب گرم خود از نمک‌های معدنی حاوی منیزیم، کلسیم و روی، همراه با روغن‌های گیاهی استفاده کنید، این مواد اثرات کشیدگی و گرفتگی ماهیچه‌ها را خنثی کرده و به تسکین و احیای انرژی تحلیل رفته عضلات شما کمک می‌کنند. بهترین انتخاب در این روش، روغن گیاه آرنیکا همراه با ترکیبی از روغن‌های اساسی کاج، رزماری و صنوبر است.

قدرت یک حمام معجزه آسا

2. بهبود کیفیت خواب

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که مشکل خواب دارند، سعی کنید از نمک حمام گیاهی مغذی سنبل‌الطیب و رازک در حمام شبانه خود استفاده کنید. سنبل‌الطیب، قرن‌هاست که به دلیل اثرات آرام‌بخش خود، به عنوان تسکین دهنده اضطراب مورد استفاده قرار می‌گیرد. این گیاه برای ذهن بیش فعال و سیستم عصبی برانگیخته شما مانند داروی آرام‌بخش عمل کرده و به کاهش تنش و خواب آرام‌تر کمک می‌کند. زمانی که شما در طول حمام خود با نمک‌های طبیعی بدن‌تان را سم‌زدایی و پوست‌تان را تمیز می‌کنید، آرامش کافی برای تجربه یک خواب عمیق را به دست می‌آورید که همچنین باعث می‌شود روز بعد سرحال و پرانرژی از خواب بیدار شوید.

3. آرامش و آسودگی

وقتی از نظر عاطفی دچار تنش و اضطراب هستید یا احساس تهی بودن می‌کنید، بهترین کاری که می‌توانید برای خود انجام دهید رفع تنش‌های جسمی است که ناخودآگاه بر روان شما نیز تاثیر مثبت می‌گذارد. یک حمام گرم با نمک معدنی اسطوخودوس به سم‌زدایی بدن کمک کرده در حالی که بی‌قراری شما را کاهش می‌دهد. این احساس به شما یادآوری می‌کند که از افکار منفی دور شوید و در لحظه زندگی کنید. از جمله مزایای فراوان اسطوخودوس می‌توان به توانایی کاهش استرس و افسردگی، کاهش التهاب و تسکین سردرد و درد بدن اشاره کرد.

4. تنفس راحت‌تر

هنگامی که احساس خفگی می‌کنید و یا تنفس برای‌تان دشوار می‌شود، یک حمام آب گرم با بخار فراوان می‌تواند به طرز شگفت‌انگیزی حال شما را بهتر کند. استفاده از روغن اکالیپتوس به کاهش احتقان و رفع ناراحتی عمومی بدنی کمک می‌کند. استنشاق بخار گرم اکالیپتوس با نرم شدن مخاط تحریک شده، مشکلات تنفسی را کاهش می‌دهد تا بتوانید راحت‌تر نفس بکشید. علاوه بر این، اکالیپتوس می‌تواند التهاب، درد بدن و درد مفاصل را کاهش دهد در حالی که باعث آرامش و شادابی شما می‌شود.

5. بازیابی انرژی

اگر روز پرمشغله و خسته کننده‌ای را پشت سر گذاشته‌اید و به دنبال روشی برای بازیابی انرژی از دست رفته خود هستید، ما به شما یک حمام معجزه آسا با نمک‌های معدنی تسکین دهنده را پیشنهاد می‌دهیم. خیساندن بدن در آب و نمک ضمن بازگرداندن انرژی عضلات و رفع خستگی، پوست شما را پاکسازی کرده و به روند طبیعی سم‌زدایی بدن کمک می‌کند. شما همچنین می‌توانید از روغن‌های اساسی ترکیبی از جمله روغن درخت عرعر، گیاهان زمستانی و رزماری (ترکیبی که معمولا در پمادهای عضلانی یافت می‌شود) استفاده کنید. این روغن‌ها ضمن این که درد عضلات را تسکین داده و خاصیت ضد‌عفونی کنندگی برای دفع عفونت دارند، روحیه و انرژی شما را نیز افزایش می‌دهند تا تمرکز شما روی نکات مثبت بیشتر شود.

6. لطافت و نرم کنندگی

اگر بعد از پشت سر گذاشتن یک زمستان طولانی پوست شما کمی خشک شده است‌، از مقداری روغن حمام آرگان و مارولا در برنامه‌های معمول و روزانه خود استفاده کنید. روغن آرگان که معمولا با نام «طلای مایع مراکشی» شناخته می‌شود، در طول تاریخ به عنوان اکسیری مغذی که از پوست و مو محافظت کرده و لطافت آن‌ها را حفظ می‌کند، کاربرد داشته است. روغن مارولا نیز از آفریقای جنوبی تهیه می‌شود و دارای خواص مشابهی با آرگان است. هر دوی این روغن‌ها دارای اسیدهای چرب ضروری، ویتامین‌های C و E و آنتی‌اکسیدان‌هایی هستند که برای محافظت و تقویت پوست و حفظ رطوبت حیاتی آن استفاده می‌شوند.

نظر شما درباره قدرت یک حمام معجزه آسا چیست؟ آیا موارد گفته شده را تجربه کرده‌اید؟ دیدگاه‌های ارزشمند خود را در این زمینه با ما و همراهان دینو به اشتراک بگذارید.

منبع: Wanderlust

بیشتر بخوانید: آیا معضل پاهای بدبو و راه‌های رهایی از آن را به درستی می‌شناسید

بیشتر بخوانید: دوش گرفتن در شب یا صبح؟ کدام‌یک برای سلامتی بهتر است

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.