ناسالم‌ترین عادت‌های خواب

10 مورد از ناسالم‌ترین عادت‌های خواب در سیاره زمین که در طولانی مدت آسیب‌زا هستند

احتمالا تا به حال این نصیحت را شنیده‌اید که «بعد از مردن، به حد کافی می‌توانید بخوابید»! آیا واقعا این دیدگاه درست است؟ در ادامه با دینو باشید تا 10 مورد از ناسالم‌ترین عادت‌های خواب در سیاره زمین که در طولانی مدت برای سلامتی شما آسیب‌زا هستند، را بشناسید.

10 مورد از ناسالم‌ترین عادت‌های خواب در سیاره زمین

نصیحت‌های گذشتگان همواره برای زندگی بهتر ما درس‌های ارزشمندی به همراه دارند. با این حال توجه کنید که خوابیدن کافی به اندازه غذا و آب برای بدن ضروری است. متاسفانه بسیاری از افراد در بهترین حالت از خوابیدن متنفرند و آن را هدر دادن وقت می‌دانند؛ اما با چند ترفند آسان، خوابیدن می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد و به زندگی شادتر، سالم‌تر و طولانی‌تر شما بیانجامد. در این جا می‌خواهیم به شما بگوییم که در صورت نداشتن خواب کافی، چه مشکلاتی ممکن است برایتان پیش بیاید. 10 مورد از ناسالم‌ترین عادت‌های خواب در سیاره زمین را در ادامه بخوانید.

10 مورد از ناسالم‌ترین عادت‌های خواب در سیاره زمین

1. گوشی همراهتان را به رختواب می‌برید

مطالعات مرکز تحقیقات روشنایی در موسسه پلی‌تکنیک Rensselaer نشان داد که نور ساطع شده از وسایل الکتریکی، تولید ملاتونین در مغز را سرکوب می‌کند. اگر این هورمون اصلی خواب برای بدن به اندازه کافی تولید نشود، دچار عوارض بی‌خوابی خواهید شد. قبل از خواب گوشی همراهتان را خاموش کنید و آن را در جایی دورتر از رختخوابتان قرار دهید.

2. خیلی دیر بیدار می‌شوید

تنظیم زنگ ساعت برای زود بیدار شدن، در طولانی مدت علاه بر بهبود برنامه خواب شما، در کاهش وزن نیز موثر است. طبق گزارش دانشگاه بریگام، زنانی که همیشه برنامه خواب منظم داشته‌اند، از جمله خوابیدن و بیدار شدن در یک ساعت مشخص از روز، کاهش وزن بیشتری را نیز تجربه کرده‌اند.

3. تا دیر وقت بیدار می‌مانید

ممکن است در اواخر شب بخواهید برای تمیز کردن ظروف یا تمام کردن یک پروژه کاری، چند ساعت بیشتر بیدار بمانید. بد نیست بدانید که تحقیقات نشان می‌دهند هر چه از ساعات اولیه شب برای خوابیدن بگذرد، کیفیت خواب کمتری را تجربه خواهید کرد.

4. بعد از ظهر چای سبز می‌نوشید

چای سبز ممکن است برای کاهش وزن بسیار مناسب باشد؛ اما، مقدار کافئین موجود در آن می‌تواند شما را در طول زمان خواب بیدار نگه دارد. به جای مصرف چای سبز قبل از خواب، چای گیاهی بدون کافئین را امتحان کنید.

5. قبل از خواب میان وعده می‌خورید

طبق مطالعه منتشر شده ژورنال آمریکایی Journal of Clinical Nutrition، بیمارانی که قبل از خواب به غذا خوردن اعتراف کرده‌اند، بیشتر از سایرین دچار افزایش وزن شده‌اند. میان وعده نیمه شب را فراموش کنید و به رختخواب بروید. شما می‌توانید با انجام فعالیت‌های کوچکی مانند رسیدگی به ناخن‌ها، کتاب خواندن و یا نوشیدن آب سم‌زدا، ذهن خود را منحرف کنید.

6. مدیتیشن انجام نمی‌دهید

مدیتیشن نه تنها به شما کمک می‌کند سریع‌تر بخوابید، بلکه به کاهش وزن نیز کمک می‌کند. فقط کافی است ذهن خود را روی مواردی که می‌خواهید متمرکز کنید.

7. پنج ساعت یا کمتر می‌خوابید

طبق مطالعه‌ای که توسط Annals of Medicine انجام شده، خوابیدن کمتر از هشت ساعت توصیه شده، علاوه بر افزایش وزن، باعث کاهش عملکرد مغز و انرژی بدن در طول روز می‌شود.

8. دیر وقت شام می‌خورید

دیر شام خوردن، به دلیل نیاز بدن به سوزاندن کالری‌های دریافتی، باعث می‌شود کیفیت خوابتان تحت تاثیر قرار گرفته و ترشح هورمون‌های آرامش‌بخش را به تعویق می‌اندازد.

9. بعد از یک ناهار سنگین، یک شام سنگین می‌خورید

اگر یک ناهار سنگین خورده‌اید، به جای این که در شب یک وعده غذایی کامل میل کنید، نوشیدنی‌های پروتئینی را به جای شام مصرف کنید. خوابیدن با معده سنگین باعث آشفتگی ذهن در شب شده و احتمال دیدن کابوس را افزایش می‌دهد.

10. قبل خواب دوش آب سرد می‌گیرید

بدانید که دوش آب گرم آرامش‌بخش است نه آب سرد. گرما به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر بخوابید. افزودن سایر مواد آرام‌بخش مانند روغن اسطوخودوس به حمام خود نیز می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد.

شما چه موارد دیگری را می‌شناسید تا به فهرست 10 مورد از ناسالم‌ترین عادت‌های خواب در سیاره زمین اضافه کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: MSN

بیشتر بخوانید: وزن پتو در خوابی آرامش‌بخش تاثیر خواهد داشت و بی‌خوابی را از بین خواهد برد

بیشتر بخوانید: درمان آسان خروپف و یک خواب آرام بی‌صدا در شب را تجربه کنید … حتی اگر ناامید شده‌اید!

امتیاز: 4.7 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۸ دیدگاه

  1. Avatar Arya گفت:

    بی زحمت چند مورد از عادت های تاسالم خواب در سیاره مریخ رو مینویسین؟

    • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

      چقدر عجله دارین! فعلا همینا رو رعایت کنین تا اونم برسه!😉😁👍

      • Avatar Arash Irani گفت:

        تا اونم برسه ؟ یعنی چی ؟ از کجا برسه ؟
        مگه تو سیاره های دیگه هم انسان زندگی میکنه که تیتر زدی سیاره زمین ؟!

        • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

          اگر عجله نداشته باشید خیلی زودتر از تصور شما در سیاره های دیگه هم انسانها زندگی خواهند کرد و ما مجبوریم با توجه قوانین فیزیکی و گرانشی مربوط به همون سیارات مطلب بنویسیم😉

          • Avatar Arash Irani گفت:

            خب اینکه جواب من نشد !!!؟؟؟
            شما تیتر زدی خواب در سیاره زمین ! یعنی منظورت این بوده که هم اکنون در سیاره های دیگه هم زندگی انسانی جریان داره !!!
            سوال اولمو که پیچوندیو پاسخت قانع کننده نبود…
            بازم مجدد مدعی شدی که به زودی قراره درباره روش های زندگی در سیارات دیگه مطلب بنویسی !!!!
            به این زودیا منظورت حداقل 40-50 ساله دیگس درسته ؟؟؟؟؟؟؟
            اینکه یروزی زندگی و سکونت انسانها در غیر از سیاره زمین هم گسترش پیدا کنه خیلی شگفت انگیزه اما نه اینکه انقدر تو تخیلات و رویاهای بچگی سیر کنیم که فکر کنیم به این زودیا قراره اتفاق بیوفته، انقدر زود که زنده باشیم درباره روش های زندگیش هم مطلب بنویسیم یا مطلب بخونیم و از اون مطالبی هم که خوندیم استفاده کنیم در اون سیارات….
            =)) =)) =))

          • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

            فرض کنیم من ب شما بگم سال آینده زامبی ها ب ایران حمله میکنن، شما باور میکنین؟ تا زمانی ک ب چشم نبینین باور میکنین؟ جواب شما، باور شماست و این از سمت من غیرقابل تغییره تا زمانی ک خود شما تصمیم ب تغییر بگیرین. روش این مطلب برای شما روی همین سیاره است نیازی نیست نگران سیارات دیگه باشین حداقل ن تا زمانی ک موارد گفته شده در مورد شما صدق کنن و ازشون استفاده کنین😉👍🌹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.