نترسید، عملی کردن ایده کسب و کار خود را شروع کنید

نترسید، عملی شدن ایده کسب و کار خود را شروع کنید چرا که در اوضاع اقتصادی کنونی که پیدا کردن کار و یا استخدام در ادارات دولتی و حتی شرکت‌های خصوصی بسیار سخت یا غیرممکن شده برای پول درآوردن باید صاحب ایده بود آن هم ایده‌ای که بتواند علق شخص را پوشش و به واقعیات هم نزدیک باشد.

به دنبال کارمند شدن نباشید

در آغاز به طور کامل مبحث استخدام در ادارات دولتی و خصوصی را باید بتوانیم کنار بگذاریم تا بتوانیم به سراغ محقق کردن ایده کسب و کار خود برویم؛ در شرایط کار و شغل امروزه استخدام شدن و کارمند شدن به درصدی حدود صفر رسیده است، حدود که می‌گوییم به آن دلیل است شاید اشخاصی بتوانند از طرق مختلف مانند آزمون‌های سخت و یا دوندگیهای طاقت فرسا یا عوامل غیر معمول به مقصود خود یعنی استخدام شدن برسند.

در شرکت‌ها و کارخانه‌ها نیز شرایط حقوق‌ بگیر شدن سخت است، مگر اینکه شما معمولی نباشید و دارای یک تخصص و رزومه و تجربه باشید که شما را از دیگران متمایز کند و امتیاز خاصی داشته باشید، اگر در اوایل راه زندگی و جوانی باشید شما این عناوین را ندارید پس باز هم باید ایده کسب و کار خود را عملی کنید.

ایده کسب و کار خود را دنبال کنید بدون آنکه بترسید

برای عملی کردن ایده کسب و کار خود کارگری کنید

اگر کنکاشی در زندگی ثروتمندان مطرح داشته باشیم، اکثر آن‌ها از ابتدا هیچ نداشته‌اند جز یک ایده کسب و کار ؛ سرمایه‌ هم نداشتند؛ دستفروشی کرده‌اند، کارگری کرده‌اند، وام یا قرض کرده‌اند، این شرایط دقیقا همان شرایط خیلی از مردم امروز است که از زمین و زمان گله دارند.

پس اراده کنید و برای یک شروع آماده شوید، اگر بیکار هستید یا سرمایه ندارید پس شما چیزی برای از دست دادن در زمینه کسب و کار ندارید پس نباید بترسید، یک شغل و فکر را در پیش بگیرید و به قول قدیمی‌ها برای خودتان کار کنید نوکر خودتان و آقای خودتان باشید.

در مرحله بعد باید بدانی حتی شروع کردن هم سخت است، حال چطور آغاز کنیم؟ اگر اینترنت‌ باز هستید و دستی به سرچ دارید، حتما بارها برای رسیدن به اینکه از کجا شروع کنید سرچ کرده و حتما به سایت‌هایی برخورد کرد‌ه‌اید که پکیج می‌فروشند یا متن‌های طولانی دارند و آخر سر هم چیری دستیگرتان نمی‌شود چون به صورت کلی حرف زده و فقط متنی نوشته‌اند برای خودشان و نه برای دیگران وایده کسب و کار شما را عملی نخواهد کرد.

ایده کسب و کار را عملی کنید با هر سختی که شده

همه این‌ها را کنار بگذارید، اگر قرار باشد این متن مانند سایر متن‌ها نباشد پس باید بگوید چگونه شروع کنیم و ادامه دهیم؟ حد کثیری از کارشناسان حوزه کسب و کار معتقدند برای راه انداختن کسب و کار و محقق شدن ایده کسب و کار، هر شغلی تنها باید به دنبال علایق خودمان برویم، مثلا شبکه‌های اجتماعی، تدوین فیلم، تعمیرات یا هر چیز دیگر.

برای عملی کردن ایده باید هرکاری انجام دهید

چرا نباید همین علایقی که به ظاهر پیش پا افتاده است را دنبال کنیم، هرکاری که آن را می‌توانید رایگان انجام دهید، مطمین باشید همان کار آینده شما هست، کاری که برای انجام آن تا ساعت ۲،۳ شب بیدار می‌مانید بدون آنکه غر بزنید.

خب حالا عملا شروع کنیم، یک کاغذ را در دست بگیرید؛ ۱۰ کار و حوزه‌ای که دوست دارید در آن‌ها فعالیت کنید را بنویسید، می‌توانید این حوزه‌ها را عناوین مختلفی انتخاب کنید و هیچگونه ربطی به هم نداشته باشند؛ حالا چند دقیقه فکر کنید و ۲ یا ۳ شغلی که بیشتر از همه دوست دارید را از بین آن‌ها انتخاب کنید و بقیه را خط بزنید و سپس فکر کنید چندروز کدام را بیشتر از همه دوست دارید، به همین آسانی ایده کسب و کار خود را پیدا کنید.

در اینجا شما ۵۰ درصد کار را انجام داده‌اید، برای عملی کردن ایده و کار خود باید از تجربیات کارهای قبلیتان نهایت استفاده را ببرید، دوره بروید، کتاب بخوانید و فیلم آموزشی دانلود کنید و هرتجربه دیگری که لازم است را بیآموزید و بدانید ارزش پول خرج کردن را هم دارد.

بدون سرمایه هم ممکن است

حالا در آخر اگر از ان دسته افرادی هستید که هیچ سرمایه‌ای ندارید بدانید شما جزء حدوداً ۹۰ درصد از طیفی هستند که این مشکل را دارید، پس نگران نباشید؛ به سراغ قرض کردن بروید نه اگر نمی‌شود وام بگیرید، اگر این هم ممکن نیست یک کار سخت مانند کارگری یا … را انجام دهید یک مدت تا سرمایه اولیه را جمع کنید.

عملی کردن ایده کسب و کار بدون سرمایه هم ممکن است.


مهمترین نکته آنجاست که اگر پشتکار نداشته‌ باشید بالاخره شکست می‌خورید، شاید نه فورا اما حتماً، شاید در مرحله اول نه اما به هرحال شکست می‌خورید و دست از کار می‌کشید در اولین یا دومین یا سومین مشکل در مسیرتان، پس از سختی‌ها نترسید و با تمام توان به جنگ با آنها بروید.

تلاش تنها رمز موفقیت است

اگر در طی مسیر به دلیل فشار‌های بیرونی و داخلی برای ایده کسب و کار خود کم انگیزه می‌شوید، انگیزه خود را با دیدن مصاحبه یا فیلم‌های افراد موفق و ثرتمند بالا ببرید، به انتهای مسیر فکر کنید به آن‌ روزی که اهدافتان را عملی کرده‌اید و یک برند مطرح به نام شما خواهد بود؛ باور کنید خیلی هم دور از دسترس نیست، استیو جابز قبل از شروع به ایجاد اپل کلاس خطاطی می‌رفت و می‌خواست خطاط شود، فکرش را بکنید از یک خطاط معمولی شدن تا یک شرکت الکترونیکی چه اندازه باهم فاصله دارند؛ فاصله این کارها فقط پشتکار است و بس.

امتیاز: 4.8 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.