7 اشتباهی که والدین باید از آن دوری کنند در زمانی که بچه ها آماده برگشتن به مدرسه هستند

برگشتن به مدرسه می‌تواند برای بچه‌ها و والدین بسیار استرس‌زا باشد و شروع آرام بسیار مهم است. زمانی که به عنوان والد مسئولیت بزرگ کردن کودکتان روی دوشتان است ممکن است به این فکر کنید که آیا کارها را به درستی انجام داده‌اید یا باید به گونه‌ای دیگر انجام می‌دادید. در حالی که برای هر مشکلی یک پاسخ مشخص و درست وجود ندارد اما با آگاهی، می‌توانید از انجام بعضی اشتباهات دوری کنید.

نکاتی برای برگشتن بچه‌ها به مدرسه:

1.  جدا شدن احساسی والدین از بچه‌ها

بازگشت بچه ها به مدرسه

بسیاری از بچه‌ها، وقتی برای اولین بار به مدرسه می‌روند یا پس تعطیلات تابستانی به مدرسه برمی‌گردند، شروع به گریه می‌کنند و احساسات زیادی از خود نشان می‌دهند، آنها نمی‌خواهند از والدین خود جدا شوند. با این حال، این فقط بچه‌ها نیستند که احساساتی می‌شوند، بلکه والدین هم باید از فرزندان کوچک خود جدا شوند و ممکن است هر دوی آنها در نزدیکی ورودی حیاط مدرسه شروع به گریه کنند.

اولین کاری که هنگام برگشتن کودکتان به مدرسه باید انجام دهید این است که استرس و اضطراب خود را کنترل کنید زیرا بچه‌ها این احساسات را درک می‌کنند و به روشی مشابه واکنش نشان می‌دهند. همچنین، منتظر ماندن تا زمانی که کودک شما گریه‌اش تمام شود، کارساز نیست و اضطراب او با این کار بیشتر می‌شود. فقط به او بگویید «خداحافظ»، سوار ماشین شوید و اشک‌هایتان را پشت فرمان پنهان کنید. یک استراتژی خوب این است که قبل از زمان شروع کلاس‌ها و حضور در مدرسه، از مدرسه دیدن کنید تا فرزندتان بتواند با محیط آشنا شود.

2. کمک نکردن به بچه‌ها در انجام تکالیف یا مدیریت زمان

انجام تکالیف کودکان

یاد دادن استقلال به فرزندانتان بسیار مهم است، اما تا هنگامی که زمانش فرا برسد، مدتی زمان و تلاش شما را می‌طلبد. در اول کار، کودکان به راهنمایی نیاز دارند تا یاد بگیرند که چگونه زمان خود را مدیریت کنند و تکالیف خود را انجام دهند اما از یک سنی به بعد باید مدیریت زمان و تکالیف را به خودشان بسپارید.

3. فرافکنی ترس‌های خود و تاثیر آن بر کودکان

وقتی زمان رفتن به مدرسه فرا می‌رسد، والدین به اندازه فرزندانشان اضطراب دارند. این به این دلیل است که آنها می‌دانند عملکرد خوب بچه‌هایشان در کلاس چقدر مهم است. یکی از اشتباهاتی که والدین مرتکب می‌شوند این است که نگرانی‌های خود را به فرزندان خود منتقل می‌کنند بدون اینکه متوجه آسیبی باشند که می‌توانند به بچه‌ها بزنند. البته، مهم است که کودک در مورد چیزهای خاصی بداند، اما نگرانی در مورد آنها هیچ فایده‌ای ندارد.

اگر احساس می‌کنید که استرس شما در راه برگشتن از مدرسه بسیار زیاد است، می‌توانید با یک درمانگر صحبت کنید. آنها به شما کمک می‌کنند تا اضطراب خود را کم کنید و آن را به فرزندتان منتقل نکنید.

4. نخریدن لوازم مورد نیاز کودک

لوازم تحریر بچه‌ها

گاهی اوقات والدین فکر می کنند که دقیقاً می دانند فرزندانشان برای مدرسه به چه چیزی نیاز دارند. با این حال، این ممکن است برای کودک شما بسیار ناراحت کننده باشد که وسایل مورد احتیاج خودش را ندارد و دوستانش آن وسایل را دارند. اگر مطمئن نیستید که آن‌ها به چه چیزی نیاز دارند می توانید با مدرسه یا معلم تماس بگیرید و از آن‌ها بپرسید.

این را به یاد داشته باشید که لوازم مد روز و پر زرق و برق همیشه بهترین گزینه نیستند. فقط به این دلیل که روی بعضی از مدادها تصویری از شخصیت کارتونی مورد علاقه کودک شما کشیده شده است، به این معنی نیست که خوب کار می‌کنند و ممکن است تیز کردن آنها با پلاستیک دورش سخت باشد. پس گاهی اوقات لازم است که برای خرید مارک بهتر و با کیفیت به جای مارک ارزان، کمی پول بیشتری خرج کنید.

5. پر کردن برنامه‌های کودکان با فعالیت‌های مختلف

اشتباهی که بعضی از والدین انجام می‌دهند این است که فکر می‌کنند هر چه کودک فعالیت بیشتری انجام دهد، بعداً در زندگی توانا‌تر و موفق‌تر خواهد بود.

فعالیت‌های متعدد می‌تواند کودک شما را خسته کند. زمان استراحت به همان اندازه که برای بزرگسالان اهمیت دارد برای کودکان نیز اهمیت فوق العاده‌ای دارد. آنها ممکن است انرژی بیشتری داشته باشند، اما به مدتی نیاز دارند تا بتوانند در اتاق خود بنشینند و بازی مورد علاقه خود را انجام دهند. بهترین راه حل این است که از کودک بپرسید چه فعالیت‌هایی را دوست دارد انجام دهد و برنامه‌ای تنظیم کنید که در طول سال تحصیلی یکسان باشد و کودک شما را خسته و دل‌زده نکند.

6. بد صحبت کردن درباره کادر آموزشی جلوی بچه‌ها

معلمان و والدین همیشه در مورد همه چیز توافق ندارند که این می‌تواند ناامید کننده باشد. با این حال، بدترین کاری که والدین می‌توانند انجام دهند این است که با کارکنان آموزشی در مقابل فرزندان خود صحبت کنند. کودکان باید بتوانند نظرات خود را در مورد افراد شکل دهند و از شخص دیگری نخواهند که به آنها بگوید چه احساسی داشته باشند. این می‌تواند تنش زیادی را در کلاس ایجاد کند و نقش منفی در آموزش کودک داشته باشد.

مطالعات نشان داده است معلمانی که رابطه خوبی با والدین کودک دارند، بیشتر مایل‌اند که برای آموزش کودک تلاش کنند. اگر احساسات متفاوتی داشته باشید اشکالی ندارد، اما حفظ رابطه خوب با کادر آموزشی می‌تواند برای فرزند شما بسیار مفید باشد.

7. حضور بچه‌ها در اولین روزهای مدرسه

حضور بچه‌ها در مدرسه

در حالی که معمولا هیچ فعالیت درسی در روزهای اول مدرسه اتفاق نمی‌افتد، مهم است که بچه‌ها آنجا باشند. این زمانی است که قوانین، انتظارات و روابط جدید بین بچه‌ها و معلمان شکل می‌گیرد. بهتر است همه بچه‌ها همزمان به هم معرفی شوند تا اینکه یک تازه وارد به کل کلاس معرفی شود و قبلاً بچه‌ها در آن کلاس باهم آشنا شده‌اند و پیوندشان شکل گرفته است.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.