نیکولا تسلا

نیکولا تسلا و نکاتی جالب در خصوص این دانشمند بی‌نظیر و فوق‌العاده

نیکولا تسلا دانشمندی مبهوت کننده و درخشان بود که در زمینه برق، انقلابی عظیم ایجاد کرد. او  بنیان‌گذار اصلی تکنولوژی‌های بی‌سیم امروزی است. در ادامه با ما همراه باشید تا از نکاتی متحیر کننده، در خصوص این انسان گران‌قدر مطلع شوید.

با نیکولا تسلا بیش‌تر آشنا شویم

نیکولا تسلا

  • نیکولا تسلا (Nikola Tesla)، دانشمند صربستانی-آمریکایی، در تاریخ 10 ژوئیه سال 1856، در روستای Smiljan در کرواسی متولد شد. او در طول زندگانی خود بیش از 300 اختراع ثبت کرده است که بسیاری از ما بدون داشتن شناختی در خصوص خالق این اثرات فوق‌العاده، از آن‌ها در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنیم.
  • شهرت او به دلیل طراحی موتور جریان متناوب (AC) یا سیستم تغذیه برق مدرن است. بسیاری او را پدر تکنولوژی‌های امروزی می‌دانند. او یک مهندس برق، مهندس مکانیک و آینده‌نگار فوق‌العاده بود که تمام ثروتش را در راه علم هزینه کرد و در تاریخ 7 ژانویه 1943 در نیویورک، در حالی‌که با فقر و تنگدستی دست و پنجه نرم می‌کرد، چشم از جهان فرو بست.

نیکولا تسلا

  • تسلا و ایده‌های فوق‌العاده او به حدی فراتر از زمان و آینده‌نگرانه بود که هنوز بسیاری از باقی‌مانده دست نوشته‌های او به سختی قابل درک برای دانشمندان کنونی است. برخی از اختراعات او، به دست دیگر دانشمندان هم دوران او، به سرقت رفت که معروف‌ترین داستان در این زمینه به توماس ادیسون برمی‌گردد.
  • او یک مرد شگفت انگیز و البته مرموز بود. او در سراسر عمر خود به تنهایی زیست و هرگز ازدواج نکرد. هنوز بسیاری از بعدهای زندگی او ناشناخته باقی مانده است. به عنوان مثال او در جایی عنوان کرده است: «اگر روزی به اهمیت اعداد 3، 6 و 9 پی می‌بردید، قادر بودید کلید گیتی را در دست بگیرید.»
  • حتی گفته می‌شود FBI نوشته‌های او را پس از مرگش ضبط کرده و به صورت محرمانه نگه‌داری می‌کند. کپی این نوشته‌ها نیز پس از جنگ جهانی دوم ناپدید شده و هنوز هم اثری از آن پیدا نشده است.

نکاتی جالب در خصوص این دانشمند تکرار نشدنی تاریخ:

مجسمه نیکولا تسلا در زادگاهش

تولد در طول طوفان رعد و برق

شاید بهترین پیشگویی در خصوص او، این بود که او در نیمه‌های یک شب، در طوفان رعد و برق به دنیا آمد. ماما فکر می‌کرد این یک علامت بد است و او فرزند شومی خواهد بود اما مادر تسلا گفت: «او فرزند نور خواهد بود.»

وسواسی بودن و ابتلا به OCD

«دانشمند دیوانه» لقبیست که تسلا به آن شهرت دارد. او به اختلالاتی که امروزه به عنوان وسواس شدید شناخته می‌شود، دچار بود. او به عدد 3 علاقمند بود و از جواهرات، اشیای گرد و لمس کردن موها، بیزار بود.

او به طرزی از مروارید نفرت داشت که با خانم‌هایی که از آن به عنوان زینت استفاده می‌کردند، صحبت نمی‌کرد و یک‌بار دستیار خود را به خاطر استفاده از جواهرات مرواریدی، به خانه فرستاد.

او همچنین به بی‌خوابی مبتلا بود و ادعا می‌کرد فقط به 2 ساعت خواب شب نیاز دارد و تنها گاهی بعد از ظهرها چرت می‌زد.

وحشت از میکروب‌ها

پس از طی یک دوره مرگ‌بار از ابتلا به وبا در طول نوجوانی، او به شدت در خصوص میکروب‌ها وسواس پیدا کرد. او همه چیز را تمییز می‌کرد و یک روال بهداشتی شخصی بسیار سخت را دنبال می‌کرد. مثلا در طی سرو شام، همیشه دستکش‌های سفید می‌پوشید و از 18 دستمال برای پاک کردن اتاق پذیرایی استفاده می‌کرد.

نیکولا تسلا

طراح ایده اینترنت بی‌سیم و گوشی‌های هوشمند

باورتان بشود یا نه، در سال 1901، تسلا ایده جمع‌آوری اطلاعات را به صورت بی‌سیم در سر داشت. او این ایده را  در آزمایشگاه خود، با تغییر دادن فرکانس و پخش آن در یک دستگاه دستی، کدگزاری کرده بود؛ یعنی دقیقا همان کاری که گوشی‌های هوشمند امروزی انجام می‌دهند! اما مانند بسیاری از دیگر ایده‌های بزرگ او، این ایده به آن شکلی که او در سر می‌پروراند، هرگز در عرصه عمل گسترش پیدا نکرد.

داشتن یک حافظه حیرت انگیز

تسلا قادر بود تا تمام کتاب‌ها و تصاویر را با ریز جزئیات به خاطر بسپارد که به نظر می‌رسد این موضوع، حاصل کابوس‌های وحشتناک کودکی او باشد. او همچنین تصورات بصری از اختراعات بسیار زیادی در مغز خود داشت که فرصت نمی‌کرد بسیاری از آن‌ها را بر روی کاغذ بکشد. از دیگر مهارت‌های عجیب او، توانایی تجسم 3D اجسام بود که باعث می‌شد قبل از اختراع یک وسیله، تمام جوانب آن را در ذهن خود ببیند.

درمان یبوست به روش مخصوص او

نیکولا تسلا به صورت مداوم در پی یک منبع انرژی کارآمدتر و ساخت دستگاه تولید برق نوسانی با فرکانس بالا، که به عنوان ماشین زلزله شناخته می‌شد، بود. یک‌بار هم در طی انجام آزمایشات در این خصوص، تمامی منطقه منهتن خود را لرزاند.

تسلا دوست خود مارک تواین را که از بیماری یبوست رنج می‌برد، دعوت کرد و از او خواست تا بر روی سطح این ماشین در حالی که آن را روشن می‌کند، سر پا بماند. پس از تنها چند دقیقه، تواین برای رفع مشکلش به دست‌شویی رفت.

نیکولا تسلا

زندگی در هتل‌های منهتن

تسلا در طول زندگیش، به خصوص در اواخر عمر، به صورت طولانی مدت در هتل‌های منهتن زندگی می‌کرد. وی در اوج فعالیتش، در هتل Waldrof Astoria زندگی می‌کرد که دلیلی بر آشناییش با دوستان مشهوری همچون John Muir، Henry Clay Frick و Thomas Fortune Ryan شد که همگی از قشر سرمایه‌داران به حساب می‌آمدند.

با این‌حال بیش‌تر حواس تسلا بر روی انسانیت و آزمایش‌هایش متمرکز بود تا ثروت؛ به همین دلیل هم برخلاف دوستانش، هیچ‌وقت ثروتمند نبود و در فقر کامل از دنیا رفت.

اختراعات منتشر نشده از او

بسیاری از اختراعات و آزمایشات تسلا پس از مرگش در انحصار دولت ایالات متحده در آمد. تمام دارایی‌های او توسط دفتر املاک Alien نهایتا به خانواده‌اش برگشت داده شد اما تعدادی از آن‌ها نیز هم‌چنان پنهان و سر به مهر باقی مانده است.

تصور بهره‌وری از اختراعات تسلا به وسیله آلمانی‌ها

تسلا در اوایل دهه 1900 سازه برج Wardenclyffe  را در Long Island نیویورک، به طول 185 فوت ساخت. او با ساخت این ماشین عظیم، قصد داشت تا با استفاده از توانایی تولید برق آسمان، انتقال انرژی را به صورت بی‌سیم درآورده و در نتیجه برق را به طور مجانی، برای همگان به وجود بیاورد.

برج معروف نیکولا تسلا

مقامات آمریکایی با ادعای ابراز نگرانی از استفاده آلمانی‌ها از این برج به جهت مخابره رادیویی در طول جنگ جهانی اول، با وارد کردن فشار همه جانبه، باعث شدند تا تسلا در سال 1906 در کمال ناامیدی این پروژه را رها کند و سپس برج را منفجر کردند. بعدها نیز مدعی شدند که این تنها ادعای تسلا به دلیل تمام شدن بودجه مالی این پروژه بوده است.

باقی مانده این برج تخریب شده، در موزه تسلا نگه داری می‌شود. این موزه از طریق کمک‌های مالی  مردمی و یک میلیون دلار حمایت مالی Elon Musk مدیر عامل شرکت Tesla Motors تامین شده است.

دنیای مدرن کاملا متفاوت بدون اختراعات و تحقیقات تسلا

آزمایشات نیکولا تسلا، زندگی امروزی را بسیار متحول ساخته است. روشنایی فلورسنت، دستگاه‌های اشعه X، رادیو، تلویزیون، تلفن‌های همراه و… ، همه و همه از دستاوردهای این دانشمند فرازمینی است. سخنانی که در حین دادن مدال Edison به تسلا، در سال 1917 توسط گوینده مراسم گفته شد، هنوز هم صدق می‌کند:

«شایسته است که اشاره‌ای داشته باشیم به این موضوع که صنعت جهان به واسطه دستاوردهای آقای تسلا و استفاده از آن‌ها وجود دارد. چرخ‌های صنعت، ماشین‌های الکتریکی و قطارها، بدون این دستاوردها، از حرکت باز می‌ماند؛ شهرهای ما در تاریکی فرو می‌رفت و کارخانه‌ها به درد نخور و مرده می‌بودند. بعله، تا اینجای کار، نبوغ ایشان بوده که باعث  پیشرفت و پیچیدگی‌های صنعت شده است.»

نیکولا تسلا

اظهار نظر جالب انیشتین

تسلا یکی از منتقدین سرسخت فیزیک‌دان بزرگ، آلبرت انیشتین بود. او حتی در جایی گفته است: «نظریه‌های انیشتین، چیزی جز بزرگ‌نمایی‌های ریاضی که باعث تحیر، خیره شدن و کور شدن مردم می‌شود، نیست.»

انیشتین همواره از پاسخ به نظرات و انتقادات کوبنده تسلا خودداری کرد. وی تا جایی در خصوص این دانشمند احترام قائل بود که یک‌بار وقتی از او پرسیدند: «باهوش‌ترین فرد زنده روی زمین بودن چه حسی دارد؟» در پاسخ گفته بود: «من نخواهم دانست، باید از نیکولا تسلا بپرسید.»

و نهایتا در عکس زیر اظهار نظر او در خصوص سرقت‌های علمی که از اختراعات او توسط دانشمندان معروف می‌شد، آورده شده است که ترجمه آن را برای شما در ذیل آورده‌ایم:

« برایم اهمیتی ندارد که آن‌ها ایده‌های مرا دزدیدند… برای من مهم این است که آن‌ها خود هیچ ایده‌ای ندارند. بگذارید تا آینده حقایق را آشکار سازد و هر کس را بر اساس کارها و دستاوردهایش ارزیابی کند. زمان حال متعلق به آن‌هاست، اما آینده، که برایش واقعا تلاش کرده‌ام، از آن من خواهد بود.»

نیکولا تسلا

امتیاز: 4.4 از 5 (38 رای)
کمی صبر کنید...

۹۵ دیدگاه

  1. Avatar گودرزی گفت:

    ومهمترین چیز تسلا اهل تولید وعمل وایده پرداری بود که مطمنن اگه تواین دوره بود خیلی پیشرفت میتونست به مردم جهان بکنه همبن طور که اشعه ایکس اولین بارکشف کرد کلا تسلا مرد علم اندیشه انسان دوست وبدون درنظرگرفتن مادیات وفقط پیشرفت جهانی بود حتی خوندن زندگی نامش به هرانسانی به دور ازتعصب چون اینقدربزرگه کمک به پیشرفت زندگیمون میکنه

  2. Avatar Arman گفت:

    یه مشت بچه ریختن تو کامنتا هرکسی هم از اونی که دوست داره حمایت میکنه و اون یکی رو میکوبه!بابا شما کلاس سوم دوازدهم رو تموم کنین بعد بیان نظر بدین،،،

  3. Avatar sci گفت:

    حتما بغیر از OCD دوقطبی هم بوده، متاسفانه هوش بالا برخلاف تصور عامه امکان زندگی عادی رو میگیره

  4. Avatar رضوان گفت:

    انیشتن چه زرنگ بوده بهش گفتند باهوشترین آدم کیه گفته از تسلا بپرس اونا خواستند انیشتن بگه تسلا اما انیشتن با حسادت و شیطنت گفته از تسلا بپرس یعنی من از اون باهوش ترم کسی را نمی شناسم از اون بپرس تا بگه من باهوش ترم اما تسلا باهوش تر بوده انیشتن سیاست داشته

  5. Avatar رضوان گفت:

    پاتوق تسلا و دانشمندها اون بدنم دو سالش بوده خونه اسکندر ارمنی بوده بهش گفته پیری جهنم نگو خدا مرده گفته بزرگ بشی می فهمی گفته نه من دلم می سوزه عمو برس جهنم من دوستت دارم گفته آخی تا بزرگ بشی مغزت بزرگ بشه طول می کشه

  6. Avatar رضوان گفت:

    سلام تسلای عموی یک بدن من بوده گفته خدا مرده اون بدن من گفته میزی جهنم منم دلم برات می سوزه چرا میگی خدا مرده اون بدن من دو سالش بوده تسلای پیر بوده تسلا به اون بدن من گفته وای عمو جان عیب نداره تا بزرگ‌ بشی و مغزت جا باز کنه طول می‌کشه غصه نخور عمو جان اما خدا وکیلی از تسلای باهوش ترم حداقل تو علوم پزشکی و علوم فلسفه و روانشناسی قدیم امکانات نبوده که مثل من باهوش بشه البته منم امکاناتی نداشتم اما رسانه ها و … بودند

  7. Avatar رضوان گفت:

    سلام آخ جون من از تسلای هم باهوش ترم یک بار که دنیا اومدم تسلای بودم نظر اون در مورد خدا که خدا مرده درسته خدا مرده مثل هر کس که می میرا اما خدا زنده است انسان ها که می میرند باز زنده هستند خدا هم زنده است خدا مجازات شده رو صلیب اما فقط یک بعد وجود خدا ای خدا شکرت که من از تسلا باهوش ترم البته هوش صرفا هوش نیست ایده پزشکی اختراع و هر چی ایده خداست کی به تو هوش داده خدا پروردگار بزرگ عالمیان من چنین خدایی را تمام اشتباهات او تحسین می کنم خدا منو کشاند جلو کلیسا من خدا را فحاشی کردم چون حقم ضایع شده بود اما من اگه ببخشم بخاطر خدا می بخشم که خدا نجات پیدا کنه خدا را خیلی دوست داشتم خدا شبیه چهره یک مدت بابا تو این عالم یا عالم موازی بو گفتم خدایا هرگز نمی بخشمت در واقع خدا اول عدل را آفرید بعد جهان را آفرید عدل خدا دست و پای خدا را بست قدرت های خدا خود خدا را بردند جهنم اما خدا همیشه گرفتار نیست همان طور که ما د چند بدن گرفتار هستیم و در چند بدن آزا خدا هم در برخی بدن ها آزاد و مختار هست عدل خدا خود خدا را مجازات کرد ما از خدا گم شده ایم او به جستجوست چون ما نیازمند و گرفتار آرزوست گاهی به برگ لاله نویسد پیام خویش گاهی درون سینه مرغان به هایوهوست و الان که عکس پیری تسلای را دیدم فهمیدم پدر بزرگ یکی از بدن های من بوده وای مردم به خدا چیزی شبیه دین هندو و بودا درسته اثبات شده من چند بدن داشتم چند خانواده منو تحت تعقیب قرار دادند چون من اونا را از حافظه بدن هام شناختم اما من اونا نبودم یادم اومده تسلای پدر بزرگ یک بدن من بوده یک برادر نابغه پرستیدنی هم شبیه تسلا داشتم به نام محمد که منتقل شده به عالم های موازی تسلای عزیز روحت شاد اما مگه تو مردی که خدا بگیره خدا هرگز نمی میره صفات خدا شایسته خداست اما خدا یک اشتباه بزرگ کرده بع نام آفرینش با این ویژگی ها من از بچگی هم می دونستم تو میری جهنم دو سالم بوده البته اون بدنم که گفته بودی خدا مرده آره برخی ابعاد خدا مرده اما در وقع نمرده کسی که مرده که عذاب نمی کشه الان شما نمردی در من رستاخیز پیدا کردی چه قیافه خوبی داری وقطعا به جهنم نمیدی حضرت محمد توهم داشته که بخاطر کفر انسان را مجازات می کرده هر کفری از سر نادانی باشه خدا اون را می بخشه اما چرا خدا توسط عدل خدا مجازات شده چون اشتباه خدا گریبان همه را گرفته عدل را که گذاشته بهش گفتند این چه سبک آفرینشی بوده انسان ظالم شهوت داره ظلم می کنه حق الناس به وجود میاد انسان ها بخاطر حق الناس به جهنم می روند او این چرخه همچنان ادامه داره تولد و معاد هر کس به هر کس ظلم کرده مجازات میشه خدا هم یکم مجازات میشه بار گناه را به دوش می گیره که من اگه نیافریده بودم اینجوری نمی شد و یک بعد خدا گرفتار چون آفریده گناهی نکرده اما اگه من و سما به اشتباه مسلمان باشیم یهودی باشیم کافر باشیم و هدفمان لجبازی با خدا نباشه خدا عفو می کنه به شرطی که انسان زندگی کرده باشیم اصول انسانی را زیر پا نگذاشته باشیم می شه به کسی بگی چرا نمی فهمی خوب نفهمیدی تسلای نابغه که نادان بوده بقیه نادان تر از تسلای هستندمیشه به یک عقب مانده ذهنی بگی چرا نمی فهمی دین منو افراد عادی هم نمی فهمند و گاهی شاید من اشتباه می کنم اشتباه از اون نباشه

  8. Avatar بی نام گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت شما برادر عزیز ، نیازی به این جوابها نیست وقتی تنها به عکس هایی که از طرح های تسلا وجود داره همه اینها وجود دارن و نسبیت تنها در گفتار انشتین بوده اما تسلا همه چیز رو با مدرک و رسم ان به برگه ها نمایان کرده ، باز هم هر شخصی یک نظر دارد و به نظر شما احترام میزارم ، موفق باشین

  9. Avatar محمد گفت:

    قابل توجه افرادی که از تسلا بُت ساختند.
    در اینکه تسلا یک شخصیت بی نظیر بود هیچ شکی نیست. اما باید مواردی هم درباره ی این مرد بدونید.
    ۱. نسبیت که توسط انیشتین مطرح شد تسلا اون رو به سخره گرفت و مسخره کرد.
    در صورتی که مرکز علم و فناوری جهان نسبیت رو بزرگترین دستاورد علمی در تاریخ عنوان کرده.بدون نسبیت ما هیچ اطلاعی از سیاهچاله.کوانتوم.جاذبه کهکشان.پرتاب ماهواره و.. نداشتیم.
    ۲. اون جایی که انیشتین گفته از تسلا بپرسید در واقع یه طعنه ای به تسلا زده بود. چون تسلا درست در ۲ ماه پیش نامه ای منتشر کرد که خودش رو شخصی پرتلاش و زحمت کش و زرنگ توصیف کرده بود و سایر دانشمندان رو به کپی برداری متهم کرده بود.
    این نامه در موزه نیویورک هست و به مزایده گذاشته شده با دست خط خود تسلا برید نگاه کنید.

  10. Avatar شایان رضایی گفت:

    سلام.
    میگم کسی کتاب اختراعاتش و طرز اختراعاتش رو نداره؟؟ ؟

  11. Avatar تسلا گفت:

    من خوده تسلا هستم.

  12. Avatar M گفت:

    الهی عزیزم عیب ندارع حالا مغزت جا وا کنه طول میکشع اصلا غصه نخور بزرگ میشی عمو

  13. Avatar TESLA گفت:

    اگه تسلا زنده بود جان فداش میشدم. کسی که بدجور دوسش دارم

  14. Avatar محمدرضا محمدی مزرعه شاهی گفت:

    سلام، فقط لطفاً تمام نظرات من رو قرار دهید🙏 باتشکر از زحمات شما 🙏

  15. Avatar فاطمه گفت:

    تسلا زنده است با ماشین زمان میگن سفر کرده

  16. Avatar معین گفت:

    این بحثا هیچ فایده ای نداره
    نه تسلا ابر دانشمند شگفت انگیز بوده نه ادیسون شیاد!
    هردوشون نقاط ضعف و قوت زیادی داشتن.
    این حرف هاهم همش حاشیست مثل طرفداری تیمای فوتبال میمونه!
    برو دنبال علمی که این دانشمندا بهش خدمت کردن نه حواشی زندگیشون.

    • Avatar محمدرضا محمدی مزرعه شاهی گفت:

      داداش شما یا خیلی به ادیسون علاقه داری که کورت کرده، یا میخوای چشمتو روی حقیقت ببندی، ادیسون کارایی در حق تسلا کرد که اگه بفهمی کاا اسمشو نمیاری، یکیش این بود که وقتی تسلا جریان برق متناوب رو اختراع کرد، ادیسون به هر بچه ای که برای اون به حیوون بیارن، ۲۵ سنت پول میداد و ان حیوونا رو جلوی چشم مردم زنده زنده میکشت که مردم اعتمادشون نسبت به آقای تسلا رو از دست بدن، ولی آقای نیکولا تسلا یکبار همون نیروی برق رو جلوی مردم از خودشون عبور دادن و سالم موندن و اعتماد مردم رو به دست آوردن، هیچوقت نسنجیده و بدون تحقیق صحبت نکن

    • Avatar 4 گفت:

      بچه بیا پایین سرمون درد گرف

  17. Avatar محمد حسین گفت:

    یکی میشه بگه چرا نیکولا تسلا داخل عکس معروف فیزیک نیست میشه اینو به من جواب بدید

  18. Avatar M گفت:

    با قبول داشتن یا نداشتن ما واقعیت تغییر نمیکنه
    من شخصا در زندگی تجربه کردم که فکر صاحب افکار دزدیده میشه و صاحب فکر را منزوی میکنند و یک عده خودنما که هیچ علمی ندارند بولد میشن و دیده میشن چون زیاد هیاهو میکنند
    نوابغ واقعی مثل تسلا اهل هیاهو و خودنمایی نیستند و همین امر باعث میشه حقشون پایمال میشه
    روانش شاد و یادش ابدی باد

  19. Avatar XCOSMOSX گفت:

    خفه شید همه ی کسانی که می گین بد بودن .
    هیچ آدمی اونقدر که به نظر می رسه خوب و خالص نیست و خود اون ها هم همه با آدم پرستی مخالف بودن .
    در ضمن اهمیتی تداره که نظر ما چی هست : چون به چیز هایی می گیم خوب و بد که واقعا خوب یا بد نیستن .
    تنها راه برای دست یابی به حقیقت ریاضیات هست : چیزی که همه ی اون هایی که به راحتی بهشون توهین کردین از اون استفاده کردند و هرگز در گفتن حقیقت اغراق یا کم کاری نکردند ..
    من 12 سالمه .

    • Avatar محسن گفت:

      تو خودت خفه شو بچه من ۲۰ سالمه

    • Avatar محمدرضا محمدی مزرعه شاهی گفت:

      داداش شما یا خیلی به ادیسون علاقه داری که کورت کرده، یا میخوای چشمتو روی حقیقت ببندی، ادیسون کارایی در حق تسلا کرد که اگه بفهمی کاا اسمشو نمیاری، یکیش این بود که وقتی تسلا جریان برق متناوب رو اختراع کرد، ادیسون به هر بچه ای که برای اون به حیوون بیارن، ۲۵ سنت پول میداد و ان حیوونا رو جلوی چشم مردم زنده زنده میکشت که مردم اعتمادشون نسبت به آقای تسلا رو از دست بدن، ولی آقای نیکولا تسلا یکبار همون نیروی برق رو جلوی مردم از خودشون عبور دادن و سالم موندن و اعتماد مردم رو به دست آوردن، هیچوقت نسنجیده و بدون تحقیق صحبت نکن

    • Avatar محمدرضا محمدی مزرعه شاهی گفت:

      نمیخوام سنتو کم جلوه بدم یا توهین کنم، ولی اینو بدون، خیلی چیزا رو آدم با گذشت زمان می‌فهمه، من سه سال از تو بزرگترم ولی توی یه سال و نیک اخیر سال ایشون رو شناختم

  20. Avatar Googooli گفت:

    کامنت هارو بخونید همه با توهین به هم با سفسطه و استدلال های بی پایه سعی در اثبات این دارن که کدوم بهتر بوده! مفهومی که غیر ممکن هست اثباتش! بهترین هاروبرای هموطنام ارزو میکنم

  21. Avatar Googooli گفت:

    جالبه من مقاله رو از پایین به بالا خوندم وقبل از رسیدن به OCD حدس زدم دپرشن یا منیک دپرشن همراه با OCD داشته باشه. باور کنید یا نه. حدود ۴۰٪ سلبریتی ها و افراد موفق در زمینه های علمی اختلال دو قطبی دارن ولی هیچکدوم از اینها بمعنای جنون یا دیوانگی نیست. چیزی که بعنوان جنون میشناسیم میشه گفت سایکوز هست مثلا اسکیزوفرنیا

  22. Avatar Omid گفت:

    این دری بریا رو از کجاتون در میارین همینطوری روش بحث میکنید،نگاه کنید بخونید تفکر کنید همین دیگه فلان بود و نبود چه دردی ازتون دوا میکنه داغوناای بی علم که دنبال حاشیه این اصلا کی حرف مقایسه زد که میزنین اصن کسی که عالم باشه این چرندیاتو میگه احمق های تازه به دوران رسیده نفهم

    • Avatar سید مهدی گفت:

      من با سخنان شما اصلا ناموقق هستم و می گویم شما یک انسان بی سواد هستید.چرا نباید زندگی نامه انسان های بزرگ را خواند پیشرفت دنیای امروزی مدیون تلاش انها هستیم و باید همیشه برای این دانشمندان احترام زیادی قایل بشویم نیکولا تسلا یکی از نوابغ قرن خود بود

    • Avatar Googooli گفت:

      خشم و عصبانیت! البته این دو متفاوت هستن ولی حتما یه تست MMPI-2-RF بده

    • Avatar فری گفت:

      ای بی تربیت 🤐

    • Avatar محمدرضا محمدی مزرعه شاهی گفت:

      ما داریم حقیقتو میگیم، حالا شما اگه نمیخوای چشماتو ببند و گوشاتو بگیر

    • Avatar 😯 گفت:

      دیگ به دیگ میگه رود سیا تو که از همه بی علم تر و بی ادب تری

    • Avatar Amir گفت:

      حقیقتاخوشمان آمد که حقیقت رو وشخصیت این سطح بین ها که درنهایت بی سوادی غرق هستند را به نمایش گذاشتید.اینها فکر میکنند لابد نیکلا تسلا مثل اینا بوده یا لابد دانشمندن هی منم منم میکنند درصورتیکه دانشمندان بسیار فروتن هست وبا غرور بهم نمیپرن!نیکلا تسلا حقیقتا هیچ دانشمندی هنوز نتوانسته مثل نیکلاتسلا باشه چون این شخص از بخش اصلی مغز که شعور کیهانی هست وبه ضمیرناخودآگاه معروف است را مورد استفاده قرار داده که ۹۹درصد انسانها به دلیل ایگووصداهای ذهنی نمی توانند مگه اینکه یک اراده الهی ویک تمرکز خاص داشته بشند وتسلا ازخودش که اختراع نکرد وازروی کتاب ها به این دستاود نرسید ایشون خودشون گفتند که ذهن من یک گیرنده هست وهسته مرکزی وجود دارد که ما دانسته ها والهامات را دریافت می کنیم وایشون گفت اولین نفری هستم که سلام از یک سیاره به سیاره دیگر را میشنوم چون ذهن این شخص خارق العاده بوده وبه هیچ عنوان قابل مقایسه با تحصیلات هیچ دانشگاهی ومنبع علمی نیست وگرنه هیج دکتری وهیچ دانشمندی ازروی کتاب هایی که دیگران نوشتند نتونسته به اختراع دست پیدا کنه که دومیش تسلا باشه بلکه مخترین از نیرویی الهمات وایده هایی به دست میارن به دلیل همان ذهن نیمه هوشیار

  23. Avatar زهرا گفت:

    با تمام وجودم دوستش دارم💙

  24. Avatar نیکولا تسلا گفت:

    به نظرم اگر ایشون کمی بیشتر عمر میکرد و اگر بودجه و سرمایه ی زیادی در اختیارش قرار میگرفت امروز دنیای بشر چندین سال جلوتر از انچه اکنون هست می بود نیکولا تسلا به این نمی اندیشید که نمی تواند بلکه به این می اندیشید که انسان ها میتوانند هرکاری را که بخواهند انجام دهند وبرای انسان هیچ محدودیتی نیست و واقعا این موضوع را اثبات کرد ای کاش کمی بیشتر زنده می بود

  25. Avatar صالح گفت:

    این تسلا خیلی عجیبه
    خیلی عمیب

  26. Avatar Maryam گفت:

    بسیار انسان بزرگ و شریفی بودن روحشان شاد

  27. Avatar ایرانی گفت:

    تسلا دانشمند درخوری بوده اما آن طور که یک عده ازش بت ساخته اند، نبوده است.
    ایده و اندیشه داشتن یک چیز است اما عملی کردن آن یک چیز دیگر. ژول ورن هم 50 سال قبل از تسلا ایده های بزرگی را مطرح کرد که بیش از 100 سال بعد به واقعیت پیوستند.
    و این که یک عده برای بزرگ کردن تسلا، سعی در تخریب اینشتاین و هاوکینگ و جابز و ادیسون و … دارند، اشتباهی خنده دار و احمقانه است 😑

    • Avatar امیر گفت:

      اخه جابز و هاوکینگ و ادیسون انیشتین رو واقعا میشه با تسلا مقایسه کرد؟؟؟ از لحاظ خدمت به بشریت اونا چه خدمت بزرگی کردن نسبت به تسلا؟ اول برو ببین تسلا چیکار کرده بعد نظر بده

      • Avatar نوید جون گفت:

        انیشتن بمب اتم را ساخته

        • Avatar Sina گفت:

          خیر انیشتین فقط فرمول نسبیت رو ارائه داده و از روی اون فرمول رابرت اوپن هایمر بمب اتم را ساخته

          • Avatar ونوس گفت:

            البته یه پرانتز اینجا باز میکنم در حادثه رازول که سقوط چن تا سفینه فضایی در منقطه رازول اتفاق افتاده وقتی که رابرت اوپن هایمر از مخزن سفینه ها دیدن میکنه چندی بعد بمب اتم رو میسازه که به پدر بمب اتم هم معروف میشن و هستن ایشون

      • Avatar گودرزی گفت:

        تسلا همیشه بدنبال پیشرفت وخدمت به بشر واستفاده رایگان انرژی برابی بشر درسراسر دنیا برای تمام مردم جهان بود هرچندبسیاری اختراعاتش سرقت کردن وچه ظلم هایی حتی دانشمندان بزرگ برای برتر نشون دادن خودشون درجامعه سرمایه داری کردند واون میگفت اگر هراختراعی باعث وکشتار وتخریب مثل عمین نسبیت انیشتن بشه هیچ فایده ای جز گشتن وتخریب نداره

    • Avatar ایلیا گفت:

      چرا حرف مفت میزنی همشونو یه مرحله موند که تکمیل شه ولی اجازه ندادند وقتی از مغز پوچت چیزی نمیتونی بکشی بخیودی نیا این مفت خوری کن

    • Avatar محمدرضا محمدی مزرعه شاهی گفت:

      ادیسون رو خوب نیومدی

  28. Avatar شیرین گفت:

    او هنوز زنده است با همان پروژه رنگین کمان

    • Avatar scorpion گفت:

      آره خوب میدونی تو دانشمندی دمت گرم

      • Avatar علی رضا گفت:

        سلام برشما دوستان عزیز
        من از تسلا بت سازی نمیکنم می تونست انسان قوی تری باشه هرچیزی در جهان امکان پذیره می تونست در فقر نمیره که این زیاد اهمیت نداره اما شاید اینکه ادیسون و چند مخترع دیگه بعضی از اختراعاتشو دزدیدن به اون درس داده باشه و بهتر از این بوده باشه که کسی اختراعاتشو ندزده.
        و به نظر من بهتره که دانشمندان رو با هم مقایسه نکنید همهی اونا برای بشریت مفید بودن.
        حالا شما بگین انسان های بدی بودن بعضی هاشون مثل ادیسون شما با این چیز ها کار نداشته باشید
        اشتباهاتشونو توی ذهنتون درست کنید و ازش الگو بگیرید یعنی کار استباهی رو که انجام دادن توذهنتون درستشو انجام بدین و ازش درس بگیرید . برای همتون آرزوی تاثیر گذاری خوب در جهان و موفقیت میکنم.

  29. Avatar Saeed گفت:

    سلام
    واقعا نمیدونم چی بگم
    من هنوز 17سالمه وتازه با این نابغه اشنا شدم ،تصوراتی که ایشون برای دنیا داشتن خارج از فهمه اما یه سری انسان که هدفشون پوله نذاشتن که این دانشمند به ما وخودش کمک کنه .من به انیشتین و ایشون علاقه خاصی دارم وبنظرم اگه بین این دو جبهه گیری نکنیم خیلی بهتر میشه.
    ای کاش میشد به گذشته رفت و این دانشمندان رو به اینده اورد ای کاش …

  30. Avatar حسين گفت:

    تسلا بزرگترین مخترع نابغه زمان خود بود. این دانشمند صربستانی الاصل ساکن آمریکا ، اختراعات و دستاوردهای بیشماری در زمینه برق به جهانیان عرضه کرد اما متاسفانه به علت مشغولیت شدید فکری و مطالعاتی خود ، در ارائه رسمی آنها به جهان اقدامی شایسته یا بموقه انجام نمیداد(او آنقدر سرگرم مطالعه و تخقیقات خود بود که تا پایان عمر مجرد ماند) مثلا اختراع رادیواز کارهای مسلم تسلا است اما مارکونی با مشابه سازی نمونه تسلا آنرا به نام خود ثبت کرد از طرفی تسلا پس از قرارداد همکاری با ادیسون در کارگاه اومشغول کار شد و بسیاری از اختراعاتی که به ادیسون نسبت میدهند محصول پژوهشهای شبانه روزی تسلا بوده است (از جمله گرامافون یا ضبط صوت) حال آنکه ادیسون یک مرد تاجر مسلک بود به گونه ایکه سرانجام در پرداخت سهم مالی به تسلا ، خست ورزید وآن دانشمند پرکار مجبور به جدایی از ادیسون شد. تولید جریان متناوب ، ساخت موتور الکتریکی ، ترانسفورماتور، تولید اشعه ایکس و تهیه اولین عکس ازاستخوان بدن انسان ، ارتباط بیسیم از مهمترین اختراعات این نابغه خلوت گزین است.
    تسلا از طریق اختراعات خود به ثروتی قابل توجه رسید اما همه آنرا صرف تاسیس آزمایشگاههای تحقیقاتی کرد و با کمال تاسف سالهای پیری را در فقروسختی زیاد درهتلی می گذراند که در همان جا چشم از جهان فرو بست .
    روحش شاد و راهش عبرت آموز باد

    • Avatar محمدرضا محمدی مزرعه شاهی گفت:

      اتفاقاً آقای نیکولا تسلا همیشه همه کارهاشون حتی اونهایی رو که ازشون بدشون میومد هم کامل انجام میدادن، همین بالا نوشته

  31. Avatar احمد گفت:

    آیا میشه تسلا شد؟؟؟؟؟!!!!

    • Avatar unknow گفت:

      سلام

      بله میشه
      علمُ اونجوری که توی کتاب ها واست نوشته شده دنبال نکن چون آخرش به یک قفل ذهنی می رسی و غرور و تکبرت حال بهم زن میشه
      از هیچ دانشمندی بت نساز
      انیشتن یک دانشمند فیزیک نظری بود که یه سری چیزارو درست گفت و یه سری چیزارو نه
      و هیچ کاری نکرد این انیشتن که بدرد بشریت بوخوره و یا حتی همین استیون هاوکینگ انیشتن احتمالا فقط همین دستمال کاغذیُ اختراع کرد
      نیکولا تسلا با برخی نظریه های انیشتن در مورد فضا زمان مخالف بود
      بیشتر چیزهای پرکاربردی که الان میبینی از دستاوردهای نیکولا تسلا بوده
      اشخاصی مثله انیشتن یا نیوتن فقط دنبال معروف شدن بودن
      بجای اینکه اشخاصی مثله نیکولا تسلا توی جامعه ی علمی بولد بشن افردی مثله انیشتن یا نیوتن یا هاوکینگ بولد شدن دلیلشم کاملا واضحه رسانه های صهیونیستی

      الانم یک نیکولا تسلای جدید هست بنام مهران کشه که در زمینه انرژی کار می کنه بقول غربی ها به این نوع انرژی که این آقا روش کار می کنه میگن ضد ماده ولی این آقا بهش میگه پلاسما که بنظرم بهتره درواقع انرژی نقطه صفر که خورشید میلیاردها سال روشن نگه داشته و زمین میلیون ها ساله توی مدار خودش ثابت می چرخه بدون اینکه به خورشید حتی 1 سانتی متر نزدیک بشه
      و ستاره ها زمان مرگشون بجای اینکه کوچیک بشن و خاموش بشن برعکس بزرگ میشن و منفجر میشن

      نیکولا تسلا آمریکایی نبوده واسه همین به فراموشی سپرده شد و همه فکر می کردن حتی همین انرژی برق قوی کاره ادیسون هست درحالی که همون لامپ هم کار خودش نبوده و همه توی جامعه علمی به ادیسون افتخار می کردن به لطفا رسانه های یهودی ها
      تا اینکه توسط یه عده دوباره نام و یاد نیکولا تسلا زنده شد

      اشخاصی مثله نیکولا تسلا همیشه توسط جامعه مسخره شدن و وضعیت مهران کشه هم دقیقا همینطوره با وجود اینکه دارن میبینن چه سطح علمی بالایی و چقدر راجب مواد و انرژی می دونه
      بجای اینا استیو جابز یا بیل گیتز یا ایلان ماسک و استیون هاوکینگ و ریچارد داوکینز و غیره شدن الگوی جامعه علمی

      • Avatar ph گفت:

        یاوه نگو و اسم ایزاک رو کنار اون تبلیغاتی ها نیار ایزاک نیوتن برترین نابغه تاریخ زیستی بود هیچ دانشمندی حتی نظیر او هم نیست و هیچ کتابی حتی نظیر کتاب او
        همین گوشی یا کامپیوتری که داری میای باهاش کامنت میزاری بخاطر وجود نیوتن هست پدر علم فیزیک کلاسیک
        بهتره تو انسان حقیر سکوت کنی در برابر ابرنابغه تاریخ
        نابغه ای که فیزیک رو رشد داد
        نابغه کسی هست که فکری به ذهنش میرسه از ضمیر ناخد اگاه و این فکر منطقیه

        • Avatar Me گفت:

          در این که نیوتن دانشمند برجسته ای بود شکی نیست ولی گفته های شما پر است از بزرگنمایی. آیزاک نیوتن و ریاضیدان آلمانی ویلهلم لایب نیتز همزمان (و بدون اطلاع از کار یکدیگر) ریاضیاتِ مورد نیاز (حساب دیفرانسیل و انتگرال) برای پیشرفت علم فیزیک را پدید آوردند. البته نمادهای لایب نیتز (مانند dx) بیشتر مورد قبول واقع شدند و اکنون نیز از آن ها استفاده می شود.
          و نیز کارهای نیوتن چندان ارتباطی به پدید آمدن و پیشرفت علوم کامپیوتر نداشته اند.

          • Avatar محمدرضا محمدی مزرعه شاهی گفت:

            اصلأ طراحیش هم از خود آقای تسلا بوده فکر میکنم
            البته دقیق نمیشه گفت، چون حتی آقای داوینچی هم بعد از دو سال که داخل یک غار بودن، میان و چیزی شبیه به تلفن همراه امروزی رو فقط طراحی میکننو میکشن

        • Avatar تسلا زنده است گفت:

          خیلی بیسوادی

        • Avatar Shahin گفت:

          ایزاک دانشمند بزرگیه اما به لطف هالی
          فقط تعورین بوده وبس
          درعمل کسی که این گوشیرو باعث شده تسلا بوده نه نیوتون.

      • Avatar محمد گفت:

        ببینید درواقع نمی شه گفت البرت انیشتین .ایزاک نیوتن و استیون هاوکینگ اصلا خوب نبودند در واقع این افراد با نیکولا تسلا حتی هم شغل هم نبودند که بخواهیم ان ها را با هم مقایسه کنیم در واقع اگر این ۳ بزرگوار نبودند شاید خیلی خیلی دیر تر به علمی که الان پایه و اساسش اونا هستن پی می بردیم و در ضمن بگم یکی از نقطه ضعف های نوابغ این هست که دلشان می خواهد شناخته شده باشند حتی نیکولا تسلا. در ضمن امیدوارم که دیگر یه همچین افرادی که نه تنها این همه به علم بلکه به زندگی بشریت کمک کردند را قضاوت کنید و بگویید فقط برای معروفیت تلاش می کردند امید وارم کمی بزرگتر فکر کنید
        و نگویید البرت انیشتین فقط دستمال کاغذی اختراع کرد این کاملا اشتباه است چرا که این بزرگواران کارشان چیز دیگری بود و هیچ ربطی به اختراع نداشتند خیلی عذر می خواهم که این حرف را می زنم ولی دوست داشتم اول کار افراد را می دانستید و بعد در مورد ان ها حرف می زدید!!..

        • Avatar محمد گفت:

          سلام به همه

          انیشتن و تسلا شاید دو فرد تاثیر گذار در تاریخ بشر دانست آنهایی که میگن انیشتن زیاد باهوش نبوده نظریات انیشتن بعد سی سال قابل درک بوده تا سی سال نمی فهمیدن چی گفته اصلا بعد نیوتن هم فقط مرد حرف نبوده مثلا او با منشور تونست رنگ خورشید رو به هفت رنگ تقسیم کنه. ولی تسلا بالاتر از این حرفا بود حیف آین بردگان پول نگذاشتن بشریت پیشرفت کنه واقعن حیف😓😓

        • Avatar . گفت:

          سلام اینکه میگید میخواستن شناخته بشن سال ها تحقیق کنی اختراع کنی دوست داری یکی قدردانی کنه برا زحماتت تا نادیده گرفته بشی…اگه بحث لیاقت و عدالت باشه که بنظرم اگه خدمت بزرگی به بشریت کردی لیاقت شناخته شدنو داری….

          • Avatar Sina گفت:

            نیکولا تسلا بزرگترین خدمت رو به بشریت کرده و بزرگترینش همین جریان متناوب و ایکس ری هست، تسلا میخواست با کمک برجهای الکتریکی واردنکلیف به بشریت خدمت کنه و برق رایگان در اختیارشون قرار بده، اما مافیای پول و دولتها چون علی رغم میلشون بود و نمیتونستم مردم را سرکیسه کنن باعث توقف این پروژه شدن، تسلا کشف کرد که به کمک اوسیلاتور میشه انرژی موجود در گسل هارو تخلیه و مانع از ایجاد زلزله های بزرگ شد،نیکولا تسلا روی سه عدد 3،6،9،تاکید کرد و گفت اگر به شکوه و عظمت این اعداد پی ببرید کلیدی به دست خواهید اورد که درهای کائنات را به روی شما باز خواهد کرد، او میگفت جهان از سه عامل انرژی، فرکانس و ارتعاش ساخته شده هاست، چیزی که حائز اهمیت هست همین انرژیست، زیرا که انرژی نه بوجود میاید، نه ازبین میرود بلکه از حالتی به حالت دیگر تبدیل میشود، این واژه را هم در مورد خالق جهان یعنی خدا گفته شده،تسلا میگفت جهان یک ابر کامپیوتر هست که ما خازنهای درون ان هستیم، تسلا تونست به کمک تله پورت ناو امربکا رو تو خلیج فیلادلفیا برای چند ساعت ناپدید کنه، سلاح هارپ هم یکی دیگر از ایده ها و طرح های تسلا بوده، تسلا فرکانس های رادیویی رو ایجاد کرد تا بتوان با ان ارتباط برقرار کرد، ایده ساخت تلفن مال تسلا بوده، لامپ فلوروسنت رو ساخت، تونست فناوری ضد جاذبه رو کشف کنه، اون تونست به کمک ابشار نیاگارا برق کل نیویورک رو تامین کنه و خیلی چیزهای دیگه، در ضمن خودروهای برقی تسلا که هم اکنون ایلان ماسک صاحب اون شرکته ایده نیکولا تسلا بود

          • Avatar محمدرضا محمدی مزرعه شاهی گفت:

            درست میگید واقعاً
            ولی آقای تسلا حتی دنبال همین هم نبودن، فقط دنبال این بودن که دیگران اون رو به خاطر حسودی هایی که به آقای تسلا میکردن، جلوی مردم خراب نکنن، بالا گفتم

        • Avatar محمدرضا محمدی مزرعه شاهی گفت:

          ای بابا، باز دارین میگین تسلا به فکر خودنمایی بوده، بابا یه ذره تحقیق و مطالعه هم خوب چیزیه، تسلا‌ از شرکت وینگستون هاوس به پول امروزی ۳۰۰ میلیارد دلار طلبکار بود ولی اونها از تسلا خواستند که به دلیل شرایط بد مالی و چیز های دیگه، تسلا فعلاً طلبشو نگیره، تسلا هم اون قرار داد هارو جلوی چشم همه پاره کرد و زیختشون دور

      • Avatar Sina گفت:

        درود برشما عالی بود
        ممکنه در مورد بزون هگز و ماده تاریک هم توضیحی بدین

      • Avatar محمدرضا محمدی مزرعه شاهی گفت:

        داداش انیشتین اینقدرا هم دیگه بد نبوده، یا استیون هاوکینگ

      • Avatar محمدرضا محمدی مزرعه شاهی گفت:

        داداش این تلفن و همه اینها به خاطر وجود آقای نیکولا تسلا هستش، معلومه اصلا متن ها رو با دقت نمیخونی، برای همینه که مردم سعی دارن یاد ایشون رو زنده کنن که افرادی مثل شما بفهمن آقای نیکولا تسلا این اختراعات بززگ رو انجام دادن نه آقای نیوتون، بابا آب که تو هاون خوزد نمیکنیم که🤦‍♂️

        • Avatar علی رضا گفت:

          سلام برشما
          اگر این اینطوری که شما می گویید حساب کنیم دانشمندان دیگر در جهان تاثیری نداشته اند.
          نیکولاتسلا تنها دانشمندی نیست که باعث زندگی ای بهتر برای انسان های امروزه شده است . نیکولاتسلا هم همه چیز دان نبوده است بخشی از اطلاعات او برای ساخت اختراعاتش از دانشمندان گذشتهی او بوده است.
          مجموع تلاش های تمام دانشمندان باهم ارزشمند و بزرگ و تاثیر گذار است.

      • Avatar محسن پیرفلک گفت:

        نگرش خیلی عالی بود، به شخصه لذت بردم.

        • Avatar unknow گفت:

          البته نظرمُ راجب مهران کشه پس میگیرم درواقع این شخص یک شیاد و شارلاتان هست
          تا الان فقط حرف زده ولی هیچی رو نکرده
          طرف میگه یک ژنراتور ساخته که از منبع انرژی فراوان زیر اتمی که میشه گفت بینهایت هست الکترسیته تولید می کنه ولی همچنان با توضیح دادن دنبال این هست که اثبات کنه کار می کنه که این نشون میده همش شرور می گه یک شیاد هست که داره با زبون بازی توی دنیای علم طرفدار جمع می کنه
          این نظرمم که ریپلای زدی ماله 2 سال قبل هست از اون موقع تاحالا کلی سواد علمیم بالا رفته
          زمان برد تا بفهمم داره شرور می گه
          دانشمندای دیگه دارن خودشونُ جر میدن تا بتونن سوخت خورشیدیُ بسازن بعد این یارو کشه تونسته به زیرو پوینت انرژی برسه
          اگر رسیده بود من یا هرشخص دیگه ای جاش می بودیم یک فضاپیما یا حتی ماشین های استخراج منابع میساختم یا کلی کاره دیگه که میشد ثروتمند بشم تا بتونم آزمایشگاه بسازم نه اینکه یک فروشگاه اینترنتی بزنم و چرتُ پرت درست کنم برای فروش
          توی این دوره زمونه جدید چون دانش شده خدای جدید که انسان ها دارن می پرستنش مثله هر دورانی که یک خدا یا خدایان داشت یه عده با زرنگ بازی با شیره مالیدن رو سر مردم و دروغ گفتن خودشونُ بالا می کشن و کسب ثروت می کنن
          کشه هم مثله همین انیشتن یا نیوتن یا هاوکینگ یا ادیسون و امثال اینا یک شیاد هست
          اون از انیشتن که یهودی بوده و تمام کارهارو همسرش که ریاضی دان بود انجام داد و نیوتن که هم که یهودی بوده و با داستان مسخره سیب معروفش کردن و هاوکینگ هم که مشخصه و ادیسون هم که یک آمریکایی پست اصیل بوده که زحمات بقیرو به نام خودش ثبت می کرده و جامعه ی مزخرف علمی امروز رو بوجود اورده کشه هم به لیستشون اضافه شد
          از هرکسی که به تنبلی یا خنگی ازش یاد بشه و از مدرسه بخاطر وضعیت بد درسی پرت بشه بیرون دانشمندی بوجود نیومده بلکه یک شیاد بوجود اومده
          نیکولا تسلا مادرزادی باهوش و توانایی های بالای مغزی بدنیا اومده حافظه قوی ضریب هوشی بالا تمایلاتش به سمت یادگیری علوم سندرم کم خوابی و کسی که توی مدرسه همرو شگفت زده کرد با توانایی هاش و غیره همشونُ بذاریم کنار انگاری این شخصُ خدا برای درست کردن دنیای مدرن امروزی بوجود اورد
          الان همین اینترنتی که داریم استفاده می کنیم از دستاوردهای نیکولا تسلا بوده خونه هامون روشن هست توی گرما خانرو سرد نگه می داریم و توی سرما گرم به لطف دستاوردهای نیکولا تسلا
          پیشرفت در فیزیک ذرات و ساخت شتاب دهنده به لطف نیکولا تسلا که ایده و طرحشو داد
          وای فای که استفاده می کنیم از دستاوردهای نیکولا تسلا هست استخراج معادن با شبیه سازی چیزی مثله زلزله یعنی ایجاد ویبره در اتم ها از چیزهایی هست که نیکولا تسلا طرحشو داد
          اون زمان نیکولا تسلا گفت زمان وجود نداره و با انیشتن و حتی رابطش مخالفت کرد و گفت بلکه یک ساختار هست دانشمندان الان تازه دارن به حرفاش پی می برن اما خب چه میشه گفت که همیشه سیاست در کاره و از اونجایی که انیشتن یهودی بوده دیگه خودت بقیشو می دونی

      • Avatar من گفت:

        با سلام خدمت تو دوست عزیزم
        من خودم اول متوجه علم زیاد تسلا شدم و خیلی به اون علاقه مند بودم اما از انیشتین متنفر بودم در مورد استیون هاوکینگ هم نظری نداشتم و ندارم چون راجبش تحقیق نکردم برگردیم سر بحث انیشتین
        چون دوست صمیمی من عاشق انیشتین بود باعث شد تا بیشتر در موردش تحقیق کنم وچند تا مستند راجب به اون ببینم و الان میفهمم که علم انیشتین هم کاملا کار بردی بوده بله تسلا هم خیلی علم داشته اما یک ویژگی که نمیتونم بیانش کنم و البته اون موضوع ضریب هوشی نیست انیشتین رو خیلی برتر میکنه
        از تمام شما خواهش میکنم اینجوری نباشید و ابتدا تحقیق کنید و بعد راجب به انیشتین صحبت کنین
        اما در هر حال به نظر من این علم اوناست که مهمه نه هوش یا زندگی نامه ی اونها ما باید سعی کنیم تا علم اونها رو یاد بگیریم و مانند اونها به علم خودمون اضافه کنیم
        چیزی که الان میخام بگم اینه که هیچوقت سعی نکنین مثل تسلا دو ساعت بخوابید اون کم خوابی داشته که این کار رو انجام میداده من هم مدتی به دلیل امتحانات مجبور بودم که شب ها کم بخوابم و دچار کم خوابی شدم که خیلی بده
        هیچ وقت سعی نکن مثل انسان های موفق قبلی عمل کنی تا موفق بشی و اینو بدون هیچ کدوم از اون انسان های موفق روش تکراری رو استفاده نمیکردن
        متفاوت باش

        یه چیز دیگه ای هم که میخاستم بگم راجب به نیوتنه که اونا هیچ وقت نمیخاستن معروف بشن خب چرا بازیگر یا …. نشدن همین الان 90 درصد مردم هستن که فلان خواننده رو میشناسن اما تسلا را نه بعدشم مگه میشه که یه همچین سوالی به ذهن یه ادم برسه فثط برای معروف شدن اگه اینجوری بود که الان همگی برای معروف شدن این کار رو میکردن و الان تمام جهان و علم برداشته بود
        بدون فکر نرف نزنیم

      • Avatar معصومه گفت:

        درود بر شما اما دانشمندان دیگری که نام بردید هم نمی توان نادیده گرفت

  32. Avatar زهرا رضائی گفت:

    واقعا فرد با هوشی بوده حیف از این فرد که در فقر از دنیا رفته! روحش شاد شاد تا ابد!

  33. Avatar mansour mobarra گفت:

    تسلا ضمن اینکه “استاد” واقعی و کمال یافته و خود ساخته بود بسیار نیز “انسان” شریفی بوده است.
    دوستدار درک روح بزرگش هستم.

    • Avatar محمدرضا محمدی مزرعه شاهی گفت:

      آقای تسلا حتی دستگاه های مفیدی را داشتند می‌ساختند و حتی بعضی از آن ها را هم ساختند، ولی چون می‌دانستند از آنها سوء استفاده میشود، نابودشان کردند، مثلاً اشعه مرگ و دستگاه اسیلاتور تسلا
      و البته ایشون بودن که اولین بشقاب پرنده رو طراحی کردن و میخواستن بسازن ولی سرنوشتی مثل برج واردن کلیف برای اون اختراع رخ داد و دولت اجازه نداد، و گرنه الآن هم برق و اینترنت رایگان و بی سیم داشتیم، و هم بشقاب پرنده، این بشقاب پرنده همه چیزش کامل و بی نقص بود و ایشون هم کسی بودن که ضد جاذبه رو کشف و اختراع کردند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.