هشت ماده غذایی برای جلوگیری از ریزش مو

هشت ماده غذایی که به ترمیم، رشد مو و سلامت آن کمک می‌کنند

داشتن موهای بلند و نگهداری از آنها به هیچ وجه کار ساده‌ای نیست. جالب است بدانید که یکی از عوامل موثر در سلامت مو، تغذیه مناسب است. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که موی آنها به کندی رشد می‌کند و یا موهای بلندتان دچار موخوره شده، پیشنهاد می‌کنیم از مواد غذایی زیر که به رشد مو و سلامت آن کمک می‌کنند استفاده کنید.

اسفناج

اسفناج سرشار از آهن، فولیک اسید، ویتامین آ و بتاکاروتن است. به همین دلیل این سبزی نه تنها برای سلامتی بدن بسیار مفید است، بلکه به رشد موها نیز کمک می‌کند. شما می‌توانید با اضافه کردن اسفناج به رژیم غذایی روزانه خود، موهایی قویتر و با شکنندگی کمتر داشته باشد. مصرف این سبزی باعث سلامت موها و جلوگیری از موخوره می‌شود.

آجیل

مغزهای موجود در آجیل منابعی غنی از چربی‌های مفید محسوب می‌شوند. مخصوصا بادام‌ها به این دلیل که دارای ویتامین ای هستند به سلامتی و رشد مو کمک می‌کنند.

تخم مرغ

اگر موهای شما به سادگی کنده می‌شوند و به تازگی دچار ریزش شده‌اند، این احتمال وجود دارد که پروتئین بدنتان کاهش یافته. در این موارد پیشنهاد می‌کنیم تا برای تامین پروتئین و بیوتین بدن، از تخم مرغ استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: از نوجوانی به فکر جلوگیری از ریزش ارثی موهای خود باشید

ماهی سالمون

سالمون سرشار از اسید چرب امگا3 است که به شفافیت و درخشش مو کمک می‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که این ماهی را وارد برنامه غذایی هفتگی خود کنید.

دارچین

دارچین با تحریک سیستم گردش خون باعث افزایش اکسیژن رسانی به سلول‌ها، مخصوصا در پوست سر شده و به این ترتیب به رشد موها کمک می‌کند. همچنین شما می توانید از ترکیب دارچین و عسل و یا دارچین و روغن زیتون ماسک‌هایی طبیعی برای جلوگیری از ریزش موی خود درست کنید.

استفاده از ماسک دارچین و روغن زیتون به ترمیم موهای آسیب دیده کمک ‌می‌کند
استفاده از ماسک دارچین و روغن زیتون به ترمیم موهای آسیب دیده کمک ‌می‌کند

ماست یونانی

ماست یونانی که چند سالی است در فروشگاه‌های بزرگ عرضه می‌شود، سرشار از ویتامین بی5 است. کمبود این ویتامین یکی از مهمترین عوامل ریزش و کم پشت شدن مو است. همچنین از ویتامین بی 5 یا پانتونتیک اسید در بسیاری از شامپوها و فراورده‌های مربوط به مو استفاده شده که نشان از اهمیت این ویتامین در سلامت مو دارد.

آووکادو

آووکادو نیز دارای ویتامین ای و چربی‌های مفیدی است که به رشد مو کمک می‌کنند.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین به دلیل داشتن منابع غنی بتا کاروتن و ویتامین آ کمک زیادی به سلامت و رشد موی شما می‌کند. البته این سیب زمینی با سیب زمینی‌های معمول در ایران متفاوت بوده و تهیه آن کمی مشکل است.

امتیاز: 4.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.