ورزش کردن هنگام سرماخوردگی

آیا ورزش کردن هنگام سرماخوردگی کار درستی است: بستگی به علائم شما دارد

ممکن است گاهی اوقات آبریزش بینی شما سریع‌تر از فعالیت منافذ تعریق بدنتان باشد. شاید تعجب کنید اگر بدانید که ورزش کردن هنگام سرماخوردگی ایده خوبی است. به هر حال میزان آن بستگی به علائم مریضی شما دارد. در ادامه با دینو همراه باشید.

درستی ورزش کردن هنگام سرماخوردگی

در حالی که پیروی منظم از برنامه تناسب اندام، برای سلامتی کلی شما سودمند می‌باشد، مهم است که به خاطر مریضی آن را رها نکنید. با این حال باید بدانید که چه میزان ورزش کردن هنگام سرماخوردگی برای شما مفید است تا بتوانید تمرین‌های خود را تنظیم کنید. برای این که بهتر بدانید موقع سرماخوردگی در بدن شما چه مشکلی ایجاد می‌شود، Insider از سه متخصص خواسته تا توصیه‌های خود را در مورد ادامه یا توقف تمرین‌های ورزشی به اشتراک بگذارند. این که آیا شما باید برای فعالیت از منزل خارج شوید یا برای استراحت بیشتر در رختخواب بمانید، بستگی به شدت علائم شما دارد. معمولا اگر سرما بخورید، علائمی مانند: عطسه، احتقان، گلودرد و خستگی در قسمت بالای گردن خود دارید.

  • اگر سرماخوردگی شما خفیف باشد، بهتر است به ورزش کردن ادامه دهید. فقط باید توجه کنید که حتما تمرینات خود را تغییر داده تا در کل انرژی کمتری مصرف نمایید. به عنوان مثال، اگر به طور معمول به مدت یک ساعت ورزش می‌کنید – 30 دقیقه کاردیو با شدت بالا و به دنبال آن 30 دقیقه حرکات مقاومتی – باید تمرین‌های خود را اصلاح کنید. بهتر است این بار 20 تا 30 دقیقه کاردیو با شدت کم و مقداری سبک و به جای حرکات مقاومتی، کشش یا یوگا انجام دهید.
  • اگر علائم سرماخوردگی شما شدیدتر است، مانند: سرفه‌های خشک، احتقان قفسه سینه یا مشکل تنفسی، پزشکان پیشنهاد می‌کنند که چند روز از ورزش کردن خودداری کنید. همچنین اگر دچار تب، لرز و درد بدن می‌شوید، شاید علاوه بر سرماخوردگی، با مورد جدی‌تری مانند آنفولانزا روبرو هستید. اگر این طور باشد، استراحت بهترین گزینه شما خواهد بود؛ بنابراین تا زمان از پایین آمدن تب خود، در رختخواب بمانید.
ورزش کردن هنگام سرماخوردگی

عملکرد بدن هنگام سرماخوردگی

«تاد باکینگهام» (Todd Buckingham)، فیزیولوژیست ورزش در آزمایشگاه توانبخشی و کاردرمانی ورزشی Mary Free Bed در این باره توضیح می‌دهد:

هنگامی که شما دچار احتقان هستید، خون به حفره بینی شما می‌رود تا بدن بتواند با عفونت ناشی از سرماخوردگی مقابله کند. زمانی که ورزش می‌کنید، خون از حفره بینی به سمت عضلات شما خارج شده و با ورزش کردن هنگام سرماخوردگی، از احتقان شما کم می‌شود. البته توجه داشته باشید که این تسکین، موقتی است و اگر خود را بیش از حد خسته کنید، ممکن است دوره بیماری شما را طولانی‌تر کند. علاوه بر این، احساس خستگی شدید ممکن است بر عملکرد شما نیز تاثیر بگذارد.

«ژانت نشایوات» (Janette Nesheiwat)، پزشک خانواده و فوریت‌های پزشکی می‌گوید:

برای بیشتر افراد، سرماخوردگی به معنای خستگی، انرژی کم و حتی تنگی نفس است. در صورت ورزش کردن هنگام سرماخوردگی خواهید دید که تعداد تکرارهایی که می‌توانید یک حرکت را انجام دهید، کم می‌شوند. حتی به احتمال زیاد هنگام دویدن، دوچرخه سواری یا شنا، با سرعت کمتری حرکت خواهید کرد. اگر علائم سرماخوردگی را زود تشخیص دهید، روش هایی برای کاهش شدت و طول بیماری شما وجود دارد.

قانون درست این است که اگر می‌خواهید با وجود سرماخوردگی ورزش کنید، از شدت آن بکاهید. به خصوص که شما نمی‌خواهید با تعریق زیاد، بدن خود را کم آب کنید.

«کنتون فیبل» (Kenton Fibel)، پزشک خانواده متخصص طب ورزشی در موسسه Cedars-Sinai Kerlan-Jobe شرح می‌دهد:

ورزش بیش از اندازه در هنگام بیماری سخت است و می‌تواند بدن را برای مقابله با عفونت ضعیف‌تر کند. این مسئله همچنین می‌تواند بیماری شما را طولانی‌تر کرده و در نتیجه روزهای بیشتری شما را از برنامه تناسب اندامتان دور نگه دارد.

حرکت‌های مناسب برای ورزش کردن هنگام سرماخوردگی

در این جا متخصصان بهترین و بدترین حرکت‌های ورزشی برای شما در هنگام سرماخوردگی را معرفی می‌کنند:

1. حرکت‌های وضعیت سبز

ورزش کردن هنگام سرماخوردگی - 1. حرکت‌های وضعیت سبز

تمرین سبک‌تر، ضربان قلب شما را بیش از حد بالا نمی‌برد و باعث خستگی بیش از حد نمی‌شود. به همین دلیل این حرکت‌ها برای ورزش کردن هنگام سرماخوردگی مطمئن‌تر خواهند بود:

  • پیاده‌روی
  • یوگا
  • پیلاتس

2. حرکت‌های وضعیت زرد

2. حرکت‌های وضعیت زرد

این نوع حرکت‌ها ضربان قلب شما را بیشتر از موارد وضعیت سبز بالا می‌برد؛ بنابراین، ممکن است زودتر خسته شوید. فقط در صورتی این موارد را انجام دهید که بخشی از برنامه معمول تناسب اندام شما باشند و در حین انجام آن‌ها، علائم شما بدتر نشود:

  • دویدن با قدم آهسته
  • بلند کردن وزنه‌های سبک
  • شنا (اگر چه تنفس هنگام احتقان ممکن است مشکل باشد)
  • دوچرخه‌سواری با سرعت کم تا متوسط

3. حرکت‌های وضعیت قرمز

صرف نظر از سطح تناسب اندام خود، از انجام حرکت‌های وضعیت قرمز خودداری کنید؛ زیرا، این حرکت‌ها، شدید هستند و می‌توانند بر قدرت بدنی شما غلبه کرده و شرایط بیماری را بدتر کنند.

  • دویدن با سرعت زیاد
  • تمرین استقامتی
  • تمرین قدرتی
  • دوچرخه‌سواری با شدت بالا
  • ورزش در هوای سرد به ویژه در دمای زیر انجماد
  • تمرین‌های بدنی تناوبی تنشی (HIIT)

آیا شما نیز به ورزش کردن هنگام سرماخوردگی عادت دارید؟ دیدگاه‌ها و تجربیات خود را در نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Insider

بیشتر بخوانید: چطور با وجود بیماری دیابت می‌توان با خیال راحت ورزش کرد؟

بیشتر بخوانید: شما برای سلامتی بدنتان به چه میزان تمرین روزانه ضروری احتیاج دارید

امتیاز: 4.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.