جلوگیری از خر و پف

پنج راهکار ساده برای جلوگیری از خر و پف کردن در خواب و کاهش آن

خوابیدن با صدای خر و پف اطرافیان کار بسیار سختی است، مخصوصا اگر در به خواب رفتن مشکل داشته باشید. همچنین ممکن است خودتان کسی باشید که به این مشکل دچار است و اطرافیانتان شما را به همین دلیل سرزنش کنند! در حقیقت درمان قطعی خانگی برای این مشکل وجود ندارد، اما کارهایی هست که با رعایت آنها می‌توانید از خر و پف کردن در خواب جلوگیری کنید. در ادامه با دینو همراه باشید تا شما را با این شش روش آشنا کنیم.

به پشت نخوابید

خوابیدن به پشت باعث می‌شود تا فشار بیشتری به گلوی شما وارد شود. همچنین زبان نیز کمی به حنجره می‌چسبد که همین کار باعث خر و پف می‌شود. با خوابیدن به پهلو می‌توانید این مشکل را حل کنید.

به اندازه کافی آب بنوشید

آیا گلو و حفره‌های بینی شما خشک است؟ خشک بودن مجاری تنفسی باعث تحریک و بروز التهاباتی می‌شود که به خر و پف کردن منجر می‌شوند. در طول روز به میزان کافی مایعات مصرف کنید. همچنین استفاده از یک دستگاه بخور در اتاق خواب می‌تواند به کاهش این مشکل کمک زیادی داشته باشد.

کمتر شام بخورید

بیش از حد غذا خوردن در هیچ وعده غذایی کار درستی نیست، اما بدترین موقع برای پرخوری قبل از خواب است. مخصوصا اگر ماده غذای‌ای که پیش از خواب مصرف می‌کنید قند زیادی داشته باشد، خوردن این مواد باعث بروز اختلال در فعالیت سیستم گوارشی شده و به خوابیدن شما لطمه می‌زند. همچنین استفاده از مواد لبنی نیز با فاصله کمی قبل از خواب توصیه نمی‌شود. این مواد می‌توانند با چسبیدن به گلو باعث بروز مشکل در تنفس و در نتیجه خر و پف شوند.

خر و پف کردن

حمام آب گرم بگیرید

سرماخوردگی یکی دیگر از عواملی است که باعث خر و پف می‌شود. زمانی که سرما دارید مجاری تنفسی شما باریک می‌شوند. به همین دلیل یک حمام آب گرم پیش از خواب می‌تواند به کاهش این مشکل کمک کند.

دلیل اصلی را پیدا کنید

سه دلیل مهم که تاثیر زیادی در خر و پف کردن دارند اضافه وزن، سیگار کشیدن و استفاده از نوشیدنی‌های الکلی به میزان زیاد هستند. اگر زیاد در خواب خر و پف می‌کنید پیشنهاد می‌کنیم تا برای مدتی سیگار کشیدن را ترک کنید و از نوشیدنی‌های الکلی استفاده نکنید. یا حداقل پیش از به خواب رفتن این دو ماده را مصرف نکنید. اگر اضافه وزن دارید نیز می‌توانید با کم کردن وزن خود خواب بهتری داشته باشید.

بیشتر بخوانید: آیا میدانید که بهترین زمان چرت زدن چه ساعتی است و به چه میزان خواب ظهر احتیاج دارید؟

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.