10 مورد از بدترین کارهایی که باعث آسیب مو شما می‌شود

در این مطلب به مواردی که باعث آسیب مو و خشک شدن آن می‌شود می‌پردازیم. همه می‌خواهند موهای زیبا، قوی و براق داشته باشند. اگر چه راه اصلی برای رسیدن به این هدف یک رژیم غذایی متعادل و مراقبت از مو است، اما ممکن است چند چیز را به اشتباه انجام دهید بدون حتی دانستن آن. بهتر است از چیزهایی که در این لیست آمده خودداری کنید تا موهایتان را سالم نگه دارید.

کارهای آسیب زننده به مو :

1. انتظار بیش از حد طولانی برای کوتاه کردن مو

اگر موهای شکننده دارید بهتر است موهایتان را زود به زود کوتاه کنید. این گونه از بیشتر شدن شکنندگی و آسیب مو خود جلوگیری می‌کنید.

راه حل: به طور منظم موهایتان را کوتاه کنید.

2. خودتان آن را رنگ می‌کنید

مو های رنگ شده

شما ممکن است خیلی از کارهای آرایشی را خودتان انجام دهید ولی رنگ آمیزی مو یکی از آنها نیست مگر اینکه شما یک آرایشگر حرفه‌ای باشید یا حداقل دقیقا بدانید که چه کاری انجام می‌دهید. توصیه ما به شما این است که این کار را به دست یک متخصص بسپارید.

3. شانه زدن موهای خیس

هنگامی که موهای شما خیس است، بسیار ظریف و مستعد شکستگی است. زمانی که موهایتان خیس است یک شاخه از آن را بشکنید، خواهید دید سریع تر از زمانی که خشک است می‌شکند. شانه زدن همان کار را می‌کند، اما به جای یک مو، صدها مو را می‌شکند.

4. استفاده از برس‌های کثیف

برس کثیف

هنگامی که موهای خود را برس می‌زنید، بسیاری از ذرات پوست مرده روی برس شما جمع می‌شود، حتی اگر آن را نبینید. پوست مرده محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ها است و اگر به طور منظم برس‌های موی خود را نشویید، می‌تواند به پوست سر شما منتقل شود.

راه حل: قبل از شانه کردن موهای خود، برس‌های خود را بشویید یا دستمال کاغذی روی برس بگذارید. پس از برس کشیدن دستمال را دور بریزید و خود برس را تمیز نگه دارید.

5. شستشوی بیش از حد موها و با آب بسیار داغ

غدد موجود در پوست سر ما روغن‌های طبیعی تولید می‌کنند که برای فرهای سالم ضروری هستند و آب داغ می‌تواند آنها را از بین ببرد و موهای شما را خشک و شکننده کند. شستشوی بیش از حد هم در نهایت همین کار را انجام می‌دهد. آرایشگران توصیه می‌کنند موهای خود را دو بار در هفته یا سه بار در صورت داشتن موهای بسیار چرب بشویید.

راه حل: هر روز موهای خود را نشویید و فقط از آب گرم استفاده کنید.

6. عدم استفاده از نرم کننده یا استفاده از آن به جای شامپو

شامپوها و نرم کننده‌ها (کاندیشنر) محصولات کاملا متفاوتی هستند که برای مقاصد مختلف استفاده می‌شوند و نمی‌توانند جایگزین یکدیگر شوند. شامپو تمیزکننده و نرم کننده مرطوب کننده است.

در اینجا یک مقایسه ساده برای تفاوت این دو وجود دارد: ماشین شما به بنزین و روغن نیاز دارد، نه فقط یکی یا دیگری. در مورد موهای شما هم همین‌طور است.

راه حل: از هر دو استفاده کنید، ابتدا شامپو و سپس نرم کننده…

7. عدم تغییر محصولات مو

این روزها محصولات مختلف زیادی در بازار وجود دارد – برای موهای نازک، درشت، رنگ شده، آسیب دیده و موارد دیگر که ترکیباتشان متفاوت است. اگر موهای شما تغییر کرده باشد، محصولاتتان نیز باید تغییر کنند.

8. موهایتان را به دفعات برس می‌زنید و آن را از ریشه انجام می‌دهید

مو های آسیب دیده

انجام این کار باعث ضعیف شدن ریشه‌ها می‌شود و برس زدن بیش از حد باعث آسیب آن‌ها می شود. اگر نیازی به برس کشیدن نیست، برس نکشید.

راه حل: همیشه موهایتان را از انتها برس بزنید و به سمت ریشه‌ها بروید

9. انتخاب مدل مو‌های سفت

اگر اغلب موهایتان را خیلی سفت ببندید، ممکن است در نهایت به آن آسیب برسانید، زیرا به معنای واقعی کلمه موها را از ریشه می‌کشید. اگر دم اسبی مدل ترجیحی شماست، از بستن مو با کش‌های فلزی خودداری کنید.

راه حل: گاهی موهایتان را ببندید، اما نه هر روز.

10. آفتاب زیاد

اگر قصد داریم مدت طولانی را در خارج از منزل سپری کنیم، استفاده از کرم ضد آفتاب را به خاطر می‌آوریم اما اغلب محافظت از مو را فراموش می‌کنیم. قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید نه تنها به پوست بلکه به موهای شما نیز آسیب می‌رساند. اگر موهای شما به شدت تغییر رنگ داده‌است، احساس می‌کنید که موهای شما خشک شده‌است و انتهای موهای شما شاخه شاخه شده‌است، احتمالاً اشعه ماوراء بنفش مسئول آن است.

راه حل: از کلاه یا روسری استفاده کنید.

شما چه پیشنهاداتی برای داشتن موهای سلام دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.