13 ماده غذایی سالم

13 ماده غذایی سالم که ما در دوران زندگی آنها را اشتباه مصرف کرده‌ایم

بر اساس آمارها، خطرات چاقی در میان بزرگسالان دو برابر و در میان کودکان سه برابر شده است. اگرچه اکثر مردم تلاش می‌کنند تا شیوه زندگی سالم داشته باشند، اما اصولاً مواد غذایی سالم را اشتباه مصرف می‌کنند. در این مقاله شما را با 13 ماده غذایی سالم آشنا خواهیم کرد که بیشتر آنها را در دوران زندگی خود به روشی اشتباه خورده‌ایم.

13 ماده غذایی سالم که ناسالم مصرف شدند

ما به شما نشان خواهیم داد که بهترین راه برای خوردن این 13 ماده غذایی سالم چیست و چطور نباید از آنها استفاده کنیم.

1. گندم سیاه

گندم سیاه

دلیل: گندم سیاه سرشار از آهن است، در حالیکه شیر حاوی کلسیم فراوان می‌باشد. هنگامی که این دو غذا مصرف شوند، مزایای زیادی برای سلامتی خواهند داشت، اما زمانی که با هم مصرف شوند، در جذب یکدیگر اختلال ایجاد می‌کنند.

2. گوشت

گوشت

دلیل: مصرف پروتئین در شب، عملکرد دستگاه گوارش را تحت تأثیر قرار میدهد و موجب بی قراری در خواب شب می‌شود.

3. سیب زمینی

سیب زمینی

دلیل: سالم‌ترین بخش سیب زمینی، پتاسیم، آهن، فسفات و ویتامین C آن است که عمدتاً در پوست آن وجود دارد.

نکته: اگر سیب زمینی به رنگ سبز درآید، احتمالاً سولانیل، سمی مضر در پوست خود خواهد داشت. در این حالت سیب زمینی را پوست بکنید.

4. کیوی

کیوی

دلیل: ما می‌توانیم 3 برابر فیبر،آنتی اکسیدان، استافیلوکوکوس مقاوم و E. coli را فقط با خوردن پوست کیوی بدست آوریم.

5. هویج

هویج

دلیل: هویج پخته دارای بتا کاروتن و لوتئین بیشتری است که برای بینایی مناسب هستند. همچنین پوست شما را جوان‌تر می‌کند. پختن هویج جذب آن در بدن را 5 برابر آسان‌تر از حالت خام می‌کند.

6. بادمجان

بادمجان

دلیل: میزان پتاسیم در طول فرآیند کبابی کردن، بیشتر می‌شود. در حالیکه میزان نیترات و نیتریت‌ها همزمان کاهش می‌یابد.

7. برنج

برنج

دلیل: برنج سرشار از کربوهیدرات است که منبع کالری به حساب می‌آید. با خوردن برنج در روز شما فرصت کافی برای هضم آن دارید و می‌توانید کالری بدست آمده را بسوزانید.

8. مارچوبه

مارچوبه

دلیل: اگر مارچوبه را تنها برای 5-7 دقیقه تفت دهید، ویتامین و آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به پخت کامل آن در خود نگاه خواهد داشت. منبع غنی ویتامین C با پخته شدن در آب آن را از دست می‌دهد.

9. سیر

سیر

دلیل: یکی از اجزای بسیار مفید سیر به نام آلیسین زمانی تشکیل می‌شود که 2 آنزیم در قسمت‌های مختلف آن با هم مخلوط شوند. زمانیکه ما حبه‌های سیر را خورد می‌کنیم، این آنزیم‌ها سرانجام آزاد می‌شوند. این ماده از توسعه سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند و از دلیل: سیستم ایمنی بدن محافظت می‌کند. اما فرآیند آزادسازی و ترکیب آنزیم‌ها کمی زمان می‌برد، بنابراین بهتر است تا برای مخلوط کردن سیر با غذا کمی صبر کنید.

بیشتر بخوانید: سیر اکسیر شفا بخش! با فواید و خواص بی شمار سیر آشنا شوید

10. سبوس

سبوس

دلیل: زمانیکه اسید فیتیک از سبوس با شیر و کلسیم و منیزیم ترکیب می‌شود، یک ماده یک غیرقابل جذب تولید می‌شود که از جذب عناصر مفید جلوگیری می‌کند.

11. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی

دلیل: حتی با وجود آنکه پختن گوجه فرنگی باعث از دست رفتن مقداری از ویتامین C آن می‌شود، میزان لیکوپن آن را افزایش می‌دهد. نه تنها این رنگدانه باعث قرمزی رنگ گوجه می‌شود، بلکه یکی از قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌ها به حساب می‌آید. این به شما کمک می‌کند تا از بیماری‌های قلبی عروقی، انکولوژیک و التهابی در امان باشید.

12. کدو تنبل

کدو تنبل

دلیل: پوست کدو دارای عناصر معدنی بیشتر، فیبر رژیمی و ویتامین C است.

13. چای سیاه

چای سیاه

دلیل: دانشمندان متوجه شده‌اند که کازئین، پروتئین موجود در شیر باعث از بین رفتن مزایای چای می‌شود. خواصی چای که تأثیر مثبتی بر عملکرد سیستم قلبی عروقی دارد، بیشترین آسیب را از این ترکیب می‌بیند.

آیا با خواندن این مقاله از نحوه صحیح استفاده از 13 ماده غذایی سالم از این به بعد نحوه غذا خوردنتان را تغییر می‌دهید؟ لطفاً در بخش نظرات این موضوع را با ما در میان بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (9 رای)

مطالب مرتبط ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.

تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.