3 شغل پردرآمد و ریموت شبکه های اجتماعی در سال 2024
در این مطلب نگاهی به شغل های پردرآمد و ریموت این روزهای شبکههای اجتماعی میاندازیم. شبکههای اجتماعی به یک رشته ضروری در تار و پود زندگی روزمره ما بتدیل شدهاند. تصور کردن یک روز بدون استفاده از شبکههای اجتماعی برای بسیاری از افراد میتواند دشوار باشد. امروزه حداقل 4.89 میلیارد نفر در سراسر جهان به طور فعال از پلتفرمهای رسانههای اجتماعی استفاده میکنند که شامل فیسبوک، اینستاگرام، تیک تاک، ردیت، پینترست، یوتیوب و ایکس (که قبلا توییتر نامیده میشد) میشود.
شبکههای اجتماعی ممکن است جنبههای منفی زیادی داشته باشند اما یکی از جنبههای مثبت آن این است که فرصتهای شغلی متعددی را فراهم میکند که قبلاً نامربوط تلقی میشد. به دلیل گستردگی این شبکهها با میلیاردها کاربر در سراسر جهان، شرکتها و آژانسهای تبلیغاتی به دنبال اهداف بازاریابی در بستر آن هستند.
هزینه برای بازاریابی دیجیتال که تبلیغات در شبکههای اجتماعی جزء اصلی آن است، در سال 2023 برای اولین بار از 600 میلیارد دلار گذشت و پیشبینی میشود که هزینه تبلیغات دیجیتال در سال 2024 افزایش شدید 10.9 درصدی را در سطح جهانی داشته باشد.
در اینجا سه شغل پردرآمد و پرتقاضا را با شما به اشتراک میگذاریم که برای شما مناسب است اگر به دنبال کار در طبیعت پرسرعت و سودآور صنعت بازاریابی شبکههای اجتماعی هستید.
شغل های پردرآمد و ریموت (از راه دور) در شبکههای اجتماعی:
1. مدیر شبکههای اجتماعی
به عنوان یک مدیر رسانههای اجتماعی، شما به عنوان چسبی عمل میکنید که بازار هدف را به شرکت مرتبط میکند و در نتیجه باعث ایجاد علاقه و فروش در مشتریان میشوید. این یک نقش عملی و سخت است که شما را ملزم به توسعه راهبردی شبکه اجتماعی، تعامل و محتوا آن میکند.
مدیر شبکههای اجتماعی در بخش دیجیتال مارکتینگ، ارتباطات و روابط یک شرکت حضور دارد و وضعیت شبکههای اجتماعی آن شرکت یا برند را تجزیه تحلیل میکند.
تجربه و صلاحیت های مورد نیاز
مدرک / تجربه عملی و سابقه در تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی، بازاریابی دیجیتال، روزنامه نگاری و حتی مدیریت کسب و کار می تواند مفید باشد.
- استراتژی در شبکههای اجتماعی
- مهارتهای ارتباطی و تولید محتوا
- تحلیل دادهها
- مدیریت پروژه
- خلاقیت
- مهارتهای تحقیقی
حقوق متوسط: 101,610 تا 128,900 دلار
2. مدیر اینفلوئنسر مارکتینگ
مدیران اینفلوئنسر مارکتینگ کسانی هستند که مسئول ارتباط و همکاری با سازندگان محتوای وایرالی – معروف به اینفلوئنسرها – در رسانه های اجتماعی هستند. آنها به دنبال افراد تاثیرگذاری هستند که با آنها همکاری کنند تا به دیده شدن محصول در شبکههای اجتماعی کمک کنند.
تجربه و صلاحیت های مورد نیاز
مدرک به هیچ وجه ضروری نیست اما ممکن است در برخی موارد مفید باشد.
- مهارتهای مدیریتی
- تحقیق و تحلیل
- مهارتهای ارتباطی
- خلاقیت و نوآوری
- استراتژی در شبکههای اجتماعی
- مدیریت بودجه
میانگین حقوق: 100,498 تا 132,448 دلار
3. مشاور شبکههای اجتماعی
مشاوران رسانههای اجتماعی مانند مدیران رسانههای اجتماعی، استراتژی این شبکهها را طراحی و توسعه میدهند اما به جای اینکه مستقیماً برای شرکت کار کنند، بهعنوان پیمانکار خارجی، مستقل یا به صورت فریلنسر استخدام میشوند.
تخصص آنها ارائه نکاتی برای مدیریت شبکههای اجتماعی است و اغلب در ارتباط با مدیران شبکههای اجتماعی و تیمهای بازاریابی کار میکنند.
تجربه و صلاحیتهای مورد نیاز
همان مهارت هایی که در بالا برای مدیران رسانههای اجتماعی ذکر شد. هوش تجاری و پروپوزال نویسی (مخصوصاً اگر به عنوان مشاور رسانههای اجتماعی فریلنسر کار کنید).
میانگین حقوق: 56018 تا 74999 دلار
چگونه میتوانم مدیریت رسانههای اجتماعی را شروع کنم؟
اگر فرد خلاقی هستید، مهارتهای شهودی و ارتباطی و مدیریت روابط قوی دارید، این شغل های پردرآمد و ریموت برای شما مناسب هستند.
برای راه اندازی هر شغلی در زمینه شبکههای اجتماعی از جمله سه شغل گفته شده، به مهارتهای زیر نیاز دارید:
- گواهینامههای بازاریابی دیجیتال و بازاریابی شبکههای اجتماعی
- ابزارها و مهارتهای تحلیلی برای تحلیل عملکرد کمپینهای بازاریابی
- درک پلتفرمهای مختلف رسانههای اجتماعی و نحوه عملکرد الگوریتمها
- مهارتهای مدیریت جامعه
- مهارتهای مشارکت و ایجاد رابطه
- مهارتهای ارتباطی
- برنامه ریزی استراتژیک
- مهارتهای تحقیق
- چابکی (شما باید به سرعت با الگوها و تغییرات حرکت کنید و نسبت به نیازهای مشتری انعطافپذیر باشید)
بسیاری از مشاغل در شبکههای اجتماعی نیازی به مدرک ندارند، بنابراین میتوانید بدون مدرک در این زمینهها کار کنید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته میشود.