معرفی ۵ کتاب برای کودکان و نوجوانان در اوقات فراغت فصل تابستان

فصل تابستان نزدیک است که وقت آن رسیده تا اوقات فراغت کودکان و نوجوانان را به گونه‌های مختلفی پر کنیم. یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشیم کتاب برای کودکان و نوجوانان است تا آن‌ها را به مطالعه تشویق کنیم. در نتیجه آن‌ها به کتاب و کتاب‌خوانی عادت می‌کنند و از این کار لذت خواهند برد. از این طریق می‌توانیم کتاب را جایگزین گوشی، تبلت و بازی‌های کامپیوتری کنیم. این روزها تنوع کتاب‌ها برای این گروه سنی بسیار زیاد است در نتیجه می‌توانیم با توجه به سلیقه کودکان بهترین‌ها را برایشان انتخاب نماییم. در ادامه قصد داریم تا لیستی از 5 کتاب داستانی برای کودکان و نوجوانان را در اختیارتان قرار دهیم.

کتاب برای کودکان و نوجوانان

۵ کتاب برای کودکان و نوجوانان

کتاب پسران دلیر، جسور و متفاوت و کتاب دختران جسور

این کتاب از سری کتاب‌هایی است که قطعاً برای اطلاعات عمومی و شناخت انسان‌های مهم برای کودکان و نوجوانان بسیار جذاب و جالب خواهد بود. در این سری از کتاب‌های شاهد معرفی شخصیت‌های مهم دنیا هستیم و مختصری از زندگینامه افراد مهم جهان در اختیار کودکان و نوجوانان قرار گرفته است. این سری از کتاب‌ها با تصویرگری از چهره این افراد مشهور همراه بوده و باعث شناخت بهتر فرزندان خواهد شد.

از آنجایی که هر صفحه از کتاب در رابطه با فرد خاصی است در نتیجه بچه‌ها خسته نمی‌شوند و می‌توانند هر صفحه را یک روز مطالعه کنند و با افراد مختلف آشنا شوند. توجه داشته باشید که هم کتاب دختران و هم کتاب پسران را به صورت همزمان برای فرزندانتان تهیه کنید تا هم با قهرمانان زن دنیا و هم با قهرمانان مرد دنیا به طور همزمان آشنا شوند. البته شایان ذکر است که این کتاب برای بزرگسالان هم انتخاب خوبی خواهد بود.

مجموعه کتاب‌های دنیای معرکه تام گیتس

این کتاب شامل یک مجموعه کتاب بوده که بسیار سرگرم کننده بامزه نوشته شده است. در واقع پسر بچه‌ای ماجراهای خنده‌دار از خانواده، دوستان و مدرسه خود را تعریف می‌کند و ما را وارد روزمره خود خواهد کرد. این کتاب لحظاتی پر از خنده و شادی را برای بچه‌ها به ارمغان می‌آورد و شاهد تصویرگری‌هایبامزه‌ای در این کتاب هستیم که برای نوجوانان هم بسیار جذاب خواهد بود. این کتاب برای کودکان و نوجوانانی که هنوز کتاب‌خواننشده‌اند بسیار جذاب خواهد بود و نظر هر بچه‌ای را به خود جلب خواهد کرد. در واقع در این کتاب بچه‌ها خودشان را با پسربچه داستان همراه و همفکر می‌دانند و درگیر افکار کودکانه خود می‌شوند. مجموعه کامل این کتاب می‌تواند برای کل تابستان کودکان و نوجوانان کافی باشد.

مجموعه کتاب های کارآگاه سیتو و دستیارش چین می ادو

این کتاب برای نوجوانانی که علاقه به ماجراجویی و قصه‌های کارآگاهی دارند قطعاً بهترین گزینه خواهد بود زیرا معماهایی ساده و سبک برایشان ارائه شده و در پی این معماها اتفاقات خنده دارد و بامزه‌ای هم رخ می‌دهد. این کتاب با تصویرگری فوق‌العاده زیبا ارائه شده و در چند سری مختلف در اختیار بچه‌ها قرار گرفته است. باید اشاره کنیم که ماجراهای این کتاب در هر قسمت متفاوت است و کارآگاه بچه‌ها در حل معماها با خود همراه خواهد کرد در نتیجه آن‌ها هم در طول خواندن کتاب حدس و گمان‌هایی خواهند زد و از کتاب خود لذت بیشتری خواهند برد.

کتاب روباهی به نام پکس

این کتاب ماجرای روباهی به نام پکس است که توسط پسر بچه‌ای به نام پیتر نجات یافته و از کودکی نزد این پسر بچه بزرگ شده تا اینکه پدر پیتر او را مجبور می‌کند تا روباه را در جنگل رها کند. این موضوع باعث نگرانی و ناراحتی پیتر می‌شود و پکس در نهایت در جنگل رها می‌شود ماجراها دقیقاً از همین‌جا آغاز خواهد شد. این کتاب تصاویری از عشق، وفاداری و جنگ و غم را ارائه می‌دهد. این کتاب برای کودکان و نوجوانان بسیار انتخاب خوبی است و آن‌ها را با دنیای غمگین و خشمگین آشنا می‌سازد. در نتیجه در کنار کتاب‌های شاد و بامزه می‌توانیدکتاب‌های داستانی این چنینی را نیز برای فرزندانتان تهیه کنید.

کتاب مدرسه پر ماجرا

این کتاب هم از جمله کتاب‌های خنده‌دار و بامزه برای نوجوانان و مخصوصاً دانش آموزان است. این کتاب ماجراهایی از مدرسه، شیطنت‌های دوستانه و معلمان جدید را تعریف می‌کند و سوژه‌های بامزه‌ای از دوران مدرسه را به ارمغان می‌آورد. این کتاب حتماً برای بچه‌ها بسیار خنده‌دار خواهد بود و باید اشاره کنیم این کتاب در واقع یک مجموعه کامل از ماجراهای مختلف است و هر قسمت آن یک سوژه جدید را تعریف می‌کند. در این کتاب هم تصویرگری‌های جالبی دیده می‌شود که برای کودکان بسیار جذاب خواهد بود.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.