راه‌ هایی برای مدیریت مهمانانی که بیش از حد در خانه شما می‌مانند

میزبان مهربانی بودن می‌تواند بعد از مدتی خسته‌کننده شود اگر مهمانان خانه‌تان شروع به اقامت بیش از حد در خانه شما کنند. امیدواریم که این اشتباه از سوی مهمان باشد و یک یادآوری ملایم باعث پایان این وضعیت شود. اما برخی از مهمان‌ها هرگز به نشانه‌ها توجه نمی‌کنند. دانستن نحوه برخورد و مدیریت با مهمانانی که خانه شما را به هتل تبدیل می‌کنند، مهارتی ارزشمند برای هر میزبان است.

مهمان ناخوانده

مدیریت مهمانانی که بیش از حد در خانه شما می‌مانند:

پیشگیری بهترین کار است

پیشگیری کلید اصلی است. می‌توانید زمان شروع و پایان اقامت مهمان را به‌وضوح در یک دعوتنامه مشخص کنید. چه یک مهمانی شام باشد یا یک مهمان شبانه. با این کار مهمانان شما از قبل حد و مرز خود را می‌دانند و نیاز به انجام کاری نیست.

یک برنامه داشته باشید

برنامه داشته باشید. به خصوص اگر مهمان خانه شما برای تعطیلات آمده است، یک برنامه بچینید از فعالیت‌هایی که می‌خواهید با هم انجام دهید یا حداقل یک فعالیت که آخرین کار شما باشد، در نظر بگیرید. چه بهترین‌ تفریح را برای روز آخر کنار بگذارید، یا فقط بخواهید در روز آخر استراحت کنید، داشتن فعالیت‌هایی برنامه‌ریزی شده برای اقامت مهمان خود راهی مناسب برای یادآوری زمان پایان اقامتشان به آنها است.

زمانی را برای خود در نظر بگیرید

مهم نیست که مهمان شما چقدر می‌ماند، همیشه زمانی را برای استراحت تنها در خانه خود در نظر بگیرید. می‌توانید از قبل به مهمان خود اطلاع دهید که دقیقاً چه زمانی را به خود اختصاص می‌دهید به طور مثال چه زمانی به رختخواب می‌روید و چه زمانی از خواب بلند می‌شوید تا مهمانان حد و مرز خود را بدانند.

حتی می‌توانید بلیطی برای مهمانان خود برای داشتن تفریح و سرگرمی بخرید. سعی کنید صادق باشید و بگویید که خانه را برای خودتان نیاز دارید، حتی برای مدت کوتاهی.

اجازه ندهید میزبانی خوب باعث ناراحتی شما شود

به‌عنوان یک قاعده، تنها زمانی می‌توانید میزبان بدی باشید که مهمان بدی دارید. به‌طور قاطع نشان دهید که قصد ندارید استاندارد زندگی خود را به خاطر آن‌ها پایین بیاورید و از اولویت‌ها و راحتی خود بگذرید.

پیشنهاد گردش به عنوان آخرین کار

یک گردش را پیشنهاد کنید به مهمان(های) خود گردشی در مرکز خرید یا قدم زدن در اطراف محله را پیشنهاد دهید. پیشنهاد یک گردش یا پیاده‌روی را به‌عنوان “آخرین کاری که قبل از رفتن انجام می‌دهید” بدهید. بیرون آوردن مهمان از خانه بزرگترین قدم است و پس از آن می‌توانید به جای دعوت کردن آن‌ها به خانه، آنها را به سمت ماشین خود یا تاکسی هدایت کنید.

مطمئن شوید که مهمانان همه وسایل خود را دارند تا بهانه‌ای نشود که دوباره به خانه برگردند.

کاری خسته کننده انجام دهید

کاری کسل کننده انجام دهید. در این مرحله، تاکتیک‌ها کمی از زیرکی خارج می‌شوند. مثلاً از بازی‌های ویدیویی به یک بازی کسل‌کننده مانند جمع‌آوری چوب اشاره کنید یا از نوشیدن و صحبت کردن به تمیز کردن خانه یا شستن ظرف‌ها بروید.

از زبان بدن استفاده کنید

یکی دیگر از راه‌های مدیریت مهمانان سمج استفاده از زبان بدن است. سعی کنید مشغول به‌نظر برسید یا نشان دهید که مضطرب هستید. اگر آخرین روز اقامت یک مهمان در خانه شما است، مثل آن رفتار کنید. وسایل مهمان خود را جمع کنید و مکالمه را از اتاق نشیمن به سمت در ببرید.

می‌توانید تخت آنها را مرتب کنید یا اتاقشان را به همان شکلی که قبل از آمدن آنها بود، مرتب کنید. سعی کنید با نزدیک شدن به پایان اقامت آنها در دسترس نباشید.

تظاهر کنید که باید بروید

تظاهر کنید که باید جایی بروید یا اینکه مشکلی پیش آمده است. بهانه بیاورید مانند “مادربزرگم در بیمارستان است.” فقط بدترین میهمان می‌توانند در چنین شرایط اضطراری خانوادگی در خانه کسی بمانند! از طرف دیگر می‌توانید وانمود کنید که مهمان دیگری می‌آید و وقت آن است که این مهمانان بروند. همچنین می‌توانید بگویید که برای رفتن به سفر برنامه ریزی کرده‌اید یا باید خانه را رنگ‌آمیزی کنید.

از یک دوست کمک بگیرید

اگر امکان دارد، از دوستی کمک بگیرید تا مهمان را به‌سمت در هدایت کند. از آنها بخواهید که همزمان با مهمان خانه را ترک کنند. داشتن نمونه‌ای از یک مهمان خوب همیشه کمک می‌کند تا به مهمان بد نشان دهد دقیقاً چه کاری باید انجام دهد.

یک مکان جدید برای اقامت مهانتان پیدا کنید

یک مکان جدید پیدا کنید. برای مدیریت مهمانان سمجی که بیش از حد می‌ماند، پیشنهاد کنید که به هتلی بروید. اگر مهمان اصرار دارد که مهمانی تمام نشود، مکان دیگری برای ادامه مهمانی پیشنهاد دهید. نقش میزبانی را بازی کنید که متأسفانه دیگر نمی‌تواند میزبانی کند، اما برای این مسئله شرمنده نباشید و عذرخواهی نکنید. کرایه تاکسی را پرداخت نکنید یا اتاق هتل را خودتان پرداخت نکنید.

وسایلشان را جمع کنید

وسایل مهمان را جمع کرده و آن‌ها را کنار در قرار دهید تا به‌طور واضحی نشان دهید که زمان رفتن است. از آنها در مورد چیزهایی مانند “مطمئن هستید چیزی را جا نگذاشته‌اید؟” بپرسید. اینها نشانه‌های واضحی هستند که نشان می‌دهد اقامت آنها به پایان رسیده است.

به مهمان کار بدهید

به آنها کار خانه بدهید. اگر مهمان واقعاً بیش از حد مانده است، به او بفهمانید که باید در خانه کمک کند. به آن‌ها پیشنهاد شستن ظرف یا مرتب کردن خانه را دهید.

مهمان خود را نادیده بگیرید

اجتماعی بودن را کنار بگذارید و تا جایی که می‌توانید با آنها سرد برخورد کنید. این قطعا آخرین راه حل است، زیرا باید با آن‌ها مثل خودشان رفتار کنید. از میزبانی دست بردارید و با آن‌ها مانند یک هم‌اتاقی رفتار کنید.

کاری را انجام دهید که آنها دوست ندارند

کاری را انجام دهید که آن‌ها دوست ندارند. حوصله‌سربر بودن را فراموش کنید؛ اگر مهمان سمج‌تان را به‌خوبی می‌شناسید، هر کاری که او را اذیت می‌کند انجام دهید. موسیقی آزاردهنده پخش کنید، کانال تلویزیون را روی برنامه‌های کسل‌کننده بگذارید. با این تکنیک، مهمان‌تان در عرض چند دقیقه از در بیرون خواهد رفت.

به آن‌ها بگویید که باید بروند

به آن‌ها بگویید که بروند. این آخرین مورد است و دیگر گزینه‌ای وجود ندارد. برای مهمانی که هیچ‌کدام از موارد بالا بر او تأثیر نداشت، تنها چیزی که باید انجام دهید این است که مستقیماً به او بگویید: «شما باید بروید.» در این مرحله، از آن‌ها نخواهید که بروند، به آن‌ها بگویید که باید بروند. مانند کافه‌ها عمل کنید: چراغ‌ها را خاموش کنید، صندلی‌ها را جمع کنید.

بسته به رابطه‌تان با آن شخص، می‌توانید از شوخی‌هایی استفاده کنید که فشار را از روی دوشتان بر‌ می‌دارد. مانند: «راستش، باید به برنامه تمیزکاری‌ام برسم در حالی که شما اینجا هستید و من هر روز تنبل‌تر می‌شوم.»

شما چه پیشنهادی برای مدیریت مهمانانی که زیاد از حد در خانه میزبان می‌مانند، دارید؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.